Gratulerer til dere alle <3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lykke til Hvor langt er du på vei da? gleder meg til å høre hvordan det gikk.Ja, jeg har begynt å grueglede meg til Fredag!!! Puhhh....
Lykke til Hvor langt er du på vei da? gleder meg til å høre hvordan det gikk.
Er det en grunn for at du skal på en utvidet ultralyd? Har du et risikosvangeeskap eller er du eldre enn 38 år? Uansett må du ha lykke tilTakk! På fredag er jeg 13+1 og får en såkalt «førstescreening» - organer og alt kontrolleres av en ultralydspesialist. Her kan de avdekke feil i utviklingen osv. Puhhh.... Gleder meg til å titte, men nervøs for om det er noe galt!
Er det en grunn for at du skal på en utvidet ultralyd? Har du et risikosvangeeskap eller er du eldre enn 38 år? Uansett må du ha lykke til
Skulle vært flere statlige UL her og, det er helt merkelig at det kun er en. Jeg fikk fire stk i forrige svangerskap, men den første var OUL også var det diverse vekstestimeringer og måling av livmorhals pga revmatisme og medisinbruk + tidligere konisering av livmorhalsen. Den tidlige ULen jeg skal på på lørdag er på privat klinikk så de ser vel etterspørselen på å ha andre tidspunkter enn sykehuset tilbyr. Vi får holde hverandre oppdatert jaNei, det er bare helt vanlig her i landet jeg bor. Finnes ikke OUL eller noe, det er to store "screenings" og generelt mye mer UL's enn i Norge. Sikkert fordi mor har en eksepsjonell posisjon i vårt samfunn og at helsevesenet er styrt av private forsikringsselskap (underlagt statlige lover og regler). For meg personlig betyr det mye sikkerhet å få disse ultralydene, da jeg er preget av det vi har vært gjennom og at jeg er mye alene
Tusen takk og selv lykke til, vi får holde hverandre live på Fredag og Lørdag (For meg er det fascinerende at det i Norge er ultralyder i helga, det er det jo ikke her )
Hællemin! Gynekolog fant ikke ut hvor blødningene har kommet fra, men morkaka lå litt foran åpning, så det kunne være en grunn, livmorhalsen var lang og lukket. Og inni der lå en perfekt GUTTEBABY (hun var temmelig sikker), 13+2, akuratt som vi har regnet på frem til nå. Jeg er så lettet, rørt og stolt
Han hadde ikke lyst til å vise seg i profil for kamera, men det gjør ingenting
Nå begynner jeg å bli så sykt engstelig for at ting ikke er som de skal. Dagene går så sykt tregt
I knoooow. I morges analyserte jeg magen, var den blitt litt mindre? Krisestemning. Blablabla. Så kom eposten som informerte om timen den 6 Mars kl 08:45. Nervøsitet i 100 igjen. Hva om de finner noe feil, hjertefeil, feil på kroppen... Harmony-testen har jo kommet tilbake med bekreftelse på at ingen trisomier er påvist, så hvorfor man er så nervøs... Jammen om jeg vet. Puh. Får distrahere oss med husarbeid?!
I forrige svangerskap så bekymret jeg meg for babyens velbefinnende helt til godt uti fjerde trimester og selv et år etter så bekymret jeg meg stadig over at noe kan være galt. Så det hører vel kanskje med morsonstinktet å bekymre seg så om du er som meg og mange andre vil du nok bare bli beroliget en kort periode etter UL også kommer det snikende igjen
Jeg har faktisk distrahert meg med både husarbeid og titte i bruktbutikker i dag for å få tiden til å gå
Kjenner meg veldig igjen i det der ja. Tror jeg sjekket at hun pustet hver time hver natt i flere uker før jeg begynte å roe meg litt ned. Tror og håper jeg tar det litt bedre denne gangen siden jeg har ei perfekt og frisk jente fra førKjenner meg igjen i denne! Forrige svangerskap var jeg kjemperedd for at noe skulle skje med babyen og redd den skulle dø, men det ble omtrent verre da den kom ut! Turte nesten ikke sove for jeg var redd den skulle få dyna over ansiktet og bli kvalt. Det var ganske slitsomt. Håper jeg klarer å være mer avslappa denne gangen. Føler iallfall jeg er litt mer avslappa i svangerskapet denne gangen, men det er kanskje mest fordi jeg har en på halvannet år fra før, så har egentlig ikke rukket å tenke så mye på den som er i magen
Kjenner meg veldig igjen i det der ja. Tror jeg sjekket at hun pustet hver time hver natt i flere uker før jeg begynte å roe meg litt ned. Tror og håper jeg tar det litt bedre denne gangen siden jeg har ei perfekt og frisk jente fra før
Lykke til i dag Når er timen?Vært på do 2 gang og sov minimalt i natt... UL-dag! Er kvalm av nervøsitet
Lykke til i dag Når er timen?
Å fantastisk håper på like gode nyheter selv i morgenTusen takk, timen er ferdig og vi har en så langt frisk baby som er korrekt sammenskrudd (lol) og som ser ut til å bli en liten jente <3 Så langt har vi aldri kommet Visste ikke hva jeg skulle foreta meg når jeg kom ut derfra, hæ, finnes det FLERE ultralyder?!
Så bra Nordlys!! Nå er det lov å glede seg til å bli mammaTusen takk, timen er ferdig og vi har en så langt frisk baby som er korrekt sammenskrudd (lol) og som ser ut til å bli en liten jente <3 Så langt har vi aldri kommet Visste ikke hva jeg skulle foreta meg når jeg kom ut derfra, hæ, finnes det FLERE ultralyder?!