Nedtelling til TUL

Er tidlig ultralyd (TUL) samme som førstegangs konsultasjon hos helsestasjon ved jordmor? Litt usikker på termene her :) Jeg ringte helsestasjon i dag (er 4+2), men fikk ikke time før jeg er 10+2 i midten av august. Føles lenge siden jeg aldri har vært gravid før og har mange spørsmål, men grunnet ferieavvikling var det visst ikke muligheter før... Bor i Fredrikstad, så er eventuelt tre andre helsestasjoner i Fredrikstad jeg kan undersøke? Men de er kjøreavstand til, kontra denne som er 4 minutter å gå fra meg :)

De har vel uansett ikke ultralyd hos fastlegen min? Gammel sted med en kvinnelig lege som jeg ikke er særlig fornøyd med (hun er overarbeidet, så får nesten dårlig samvittighet for å ta opp mitt problem den ene gangen i året jeg er der), men må ha henne mens jeg står på uendelig lang venteliste hos noen andre.
Er ikke så mye de kan gjøre før den tid. Men du kan be om å få en telefontime for å få svar på spørsmål. Var det jeg fikk :)

Bestiller og betaler dere selv for TUL? Eller får dere henvisning fra legen? Jeg spurte om dette på legekontoret mitt, men de sa at kun de over 35 får tilbud om TUL, men ei venninne av meg som er 30 fikk det uten å måtte ordne det privat.. Er usikker hva jeg skal gjøre og har ikke første kontroll før 16.08 da er jeg 10-11 uker på vei.

Har fått time til TUL, men må vist vente på brevet. Men har også fått til Genetik som lå på Helse-Norge 19/7

Våget å bestille time i dag (5+6), skal på tul 16.08. Lenge å vente, men da er vi i uke 11+3, så håper man ser litt.
Jeg er 11+5, vi kommer til å se kjempe masse, er en liten baby ❤️ Tenker at felles ferien er grunnen til at det er så lenge til i hvertfall for min del. Jeg skal på Ahus.

Er 8+1 ca når jeg har bestilt tidlig UL den 4.aug håper på å få se noe da!

Jeg er 11+5, vi kommer til å se kjempe masse, er en liten baby ❤️ Tenker at felles ferien er grunnen til at det er så lenge til i hvertfall for min del. Jeg skal på Ahus.
I grunnen går det fint å vente. Dette er nummer to for oss, så kjenner en annen ro i kroppen. Dagene går ikke like seigt som sist.

4 dager :Heartpink
Har så lyst til å se at spira er plassert riktig. Brukte så mye energi forrige gang på å ikke klare å forstå hvorfor de ikke kunne fastslå hvor det hadde plassert seg (EXU). Måtte bare stole på at det var noe der, fordi HCG aldri stiger uten graviditet. Jeg klarte bare ikke å forstå hvordan det er fysisk mulig at det kunne plassere seg utenfor livmor, eggstokker osv. derfor vil jeg bare se noe normalt denne gangen :Heartpink

Back
Topp