Nedtelling til TUL

Jeg vurderer å bestille meg privat ultralyd dagen jeg er 6+0, for vi reiser på ferie til familien da. Er det noen som har vært så tidlig? Jeg har lyst til at å senke skuldrene og reise med visshet om at hjertet slår, men risikerer jo at de ikke finner det og at jeg må reise med masse usikkerhet. Hva tenker dere? Burde jeg heller vente til jeg er tilbake 7+4?

Jeg vurderer å bestille meg privat ultralyd dagen jeg er 6+0, for vi reiser på ferie til familien da. Er det noen som har vært så tidlig? Jeg har lyst til at å senke skuldrene og reise med visshet om at hjertet slår, men risikerer jo at de ikke finner det og at jeg må reise med masse usikkerhet. Hva tenker dere? Burde jeg heller vente til jeg er tilbake 7+4?

Det er veldig tidlig med UL 6+0, og det et jo bare få dager siden hjertet har begynt å slå. Hvis du da enten ligger et par dager bak eller utstyret ikke er ekstremt bra, så er det en viss risiko for at man blir unødvendig stresset tenker jeg? Embryoet er jo bare noen millimeter langt. Tror jeg ville ventet til 7+4, selv om de burde kunne se graviditeten og kanskje blinkende hjerte ved 6+0.

Merka det at det er så mange gynekologer som har slutta og pensjonert seg. Også har jo selfølgelig alle ferie når jeg er hjemme i sommer. Så jeg har fiksa gyn time der jeg skal på ferie :hilarious:
Hmm, så nå at jeg hadde skrevet slutta og pensjonert seg :hilarious: det ble helt feil :hilarious::hilarious:

Det er veldig tidlig med UL 6+0, og det et jo bare få dager siden hjertet har begynt å slå. Hvis du da enten ligger et par dager bak eller utstyret ikke er ekstremt bra, så er det en viss risiko for at man blir unødvendig stresset tenker jeg? Embryoet er jo bare noen millimeter langt. Tror jeg ville ventet til 7+4, selv om de burde kunne se graviditeten og kanskje blinkende hjerte ved 6+0.
Takk for innspill. Det er nok fornuftig å vente til jeg er tilbake. Får se om jeg klarer…

Synes det virker som nesten hele gruppa her skal på TUL? :happy7

Er tidlig ultralyd (TUL) samme som førstegangs konsultasjon hos helsestasjon ved jordmor? Litt usikker på termene her :) Jeg ringte helsestasjon i dag (er 4+2), men fikk ikke time før jeg er 10+2 i midten av august. Føles lenge siden jeg aldri har vært gravid før og har mange spørsmål, men grunnet ferieavvikling var det visst ikke muligheter før..

Last edited:
Har endelig fått TUL offentlig da jeg blir 12+3:D
Ikke info om NIPT så det blir mye privat..
tar TUL om 4 dager

20 dager til! Tror det kommer til å gå fort da det er så mye som skjer på hjemmebane med salg av bolig, flytting og tilbake på jobb etter permisjon :)

Back
Topp