Nedtelling til TUL

Fått henvisning til tidlig ultralyd av fastlegen pga tidligere aborter og tvillinger ligger i familien. Og da MÅ jeg vite det så tidlig som mulig om jeg skal bli 5 barns mamma eller 4 barns mamma spent på når jeg får time, da
 
Oi så spennende!! Ikke før neste uke til meg. Klarer knapt å vente!! Oppdater

Først så han ikke så mye, sa med en gang « her er det antydning til graviditet hvertfall» ble kjempe nervøs. Men så, fikk han øye på den lille knerten her, og så man nøye etter, kunne man se hjertet som allerede slo!

Eneste jeg ikke forstod helt, er at jeg trodde jeg skulle være 6+2/3 men han sa at jeg måtte være rundt 5 uker.
da tenker jeg det er ca 5+4

jeg er jo på en måte beroliget, men også frustrert, fordi jeg trodde jeg var 6+2 minst

siste mens var 29/11.men syklusen min bruker å være 31 dager

og har jo også høye hcg nivåer

den 29/12 var HCG på 1500
Den 03/01 var den på 7000

noen som har noen kloke svar?

Venninnen min fortalte at med hennes datter, regnet de også en uke feil på tidlig ul. Satte henne en uke tilbake, men da hun var i uke 18 på OUL ble hun satt frem igjen.

Skjønner ikke noe jeg . Men veldig glad hjertet slo. En smule bekymret for at utviklingen er litt sen
 

Vedlegg

  • 2092EE7A-E559-400D-93B2-838833CECF12.png
    2092EE7A-E559-400D-93B2-838833CECF12.png
    3,8 MB · Visninger: 24
Først så han ikke så mye, sa med en gang « her er det antydning til graviditet hvertfall» ble kjempe nervøs. Men så, fikk han øye på den lille knerten her, og så man nøye etter, kunne man se hjertet som allerede slo!

Eneste jeg ikke forstod helt, er at jeg trodde jeg skulle være 6+2/3 men han sa at jeg måtte være rundt 5 uker.
da tenker jeg det er ca 5+4

jeg er jo på en måte beroliget, men også frustrert, fordi jeg trodde jeg var 6+2 minst

siste mens var 29/11.men syklusen min bruker å være 31 dager

og har jo også høye hcg nivåer

den 29/12 var HCG på 1500
Den 03/01 var den på 7000

noen som har noen kloke svar?

Venninnen min fortalte at med hennes datter, regnet de også en uke feil på tidlig ul. Satte henne en uke tilbake, men da hun var i uke 18 på OUL ble hun satt frem igjen.

Skjønner ikke noe jeg . Men veldig glad hjertet slo. En smule bekymret for at utviklingen er litt sen
Med min første ble jeg satt tilbake fra 8+1 til 7+1. Ble senere satt frem igjen. Gynekologen som tok den første ultralyden sa at jeg ikke skulle være bekymret, fordi det er snakk om bittesmå mål så tidlig, hvor det er lett å måle litt feil - og selv en liten millimeter får store utslag. Han sa at man kunne måle opptil 14 dager feil - Så lenge alt så bra ut og hjertet slo fint var ikke det noe å bekymre seg for.
 
Først så han ikke så mye, sa med en gang « her er det antydning til graviditet hvertfall» ble kjempe nervøs. Men så, fikk han øye på den lille knerten her, og så man nøye etter, kunne man se hjertet som allerede slo!

Eneste jeg ikke forstod helt, er at jeg trodde jeg skulle være 6+2/3 men han sa at jeg måtte være rundt 5 uker.
da tenker jeg det er ca 5+4

jeg er jo på en måte beroliget, men også frustrert, fordi jeg trodde jeg var 6+2 minst

siste mens var 29/11.men syklusen min bruker å være 31 dager

og har jo også høye hcg nivåer

den 29/12 var HCG på 1500
Den 03/01 var den på 7000

noen som har noen kloke svar?

Venninnen min fortalte at med hennes datter, regnet de også en uke feil på tidlig ul. Satte henne en uke tilbake, men da hun var i uke 18 på OUL ble hun satt frem igjen.

Skjønner ikke noe jeg . Men veldig glad hjertet slo. En smule bekymret for at utviklingen er litt sen
Han jeg var hos sa det er utrolig vanskelig å måle så tidlig, fordi embryoet går i ett med plommesekken, så det er vanskelig å se hvor embryoet starter om du skjønner. Så lenge hjertet slo er alt fint ❤️ Hvor mange hjerteslag, fikk du vite det?
 
Last edited:
Shit, allerede fått time til offentlig TUL på fredag :nailbiting::nailbiting: da er jeg 7+3 og to dager lenger enn når jeg mistet sist ❤️
 
Med min første ble jeg satt tilbake fra 8+1 til 7+1. Ble senere satt frem igjen. Gynekologen som tok den første ultralyden sa at jeg ikke skulle være bekymret, fordi det er snakk om bittesmå mål så tidlig, hvor det er lett å måle litt feil - og selv en liten millimeter får store utslag. Han sa at man kunne måle opptil 14 dager feil - Så lenge alt så bra ut og hjertet slo fint var ikke det noe å bekymre seg for.


Godt å høre det kan være sånn❤️ Ble mer beroliget nå. Tusentakk for svar ❤️
 
Han jeg var hos sa det er utrolig vanskelig å måle så tidlig, fordi embryoet går i ett med plommesekken, så det er vanskelig å se hvor embryoet starter om du skjønner. Så lengw hektet slo er alt fint ❤️ Hvor mange hjerteslag, fikk du vite det?

Okei, det er betryggende å lese❤️ Da satser jeg på at alt er normalt. Og at dette kan gå bra han sa ikke noe om det, så vet ikke om det ble målt faktisk, var veldig fort gjort også, kanskje det var travelt
 
Skal neste fredag så håpe dagene går fort
 
Booket ny tid etter å ha forhørt meg med kloke damer. Første TUL blir dermed 01.02. Da er jeg forhåpentligvis 7+0/7+2:happy:

21 dager igjen.
 
Last edited:
2 dager ❤️
 
Neste tul 12+4 er 23.02. Nøyaktig 6 uker... tiden kan ikke gå fint nok nå kjenner jeg:rolleyes:
 
17 dager til privat tul og 20 til offentlig :wacky: fikk tilbud om offentlig 1 dag eller to etter vi hadde bestilt privat :shy: Og er da 6+6 og 7+2
 
Back
Topp