Nedtelling til TUL

Fødte juni i fjor, og da hadde jeg rundt 8 UL. 6 av de avbildet her :happy:

Fordi jeg hadde opplevd å miste 3 ganger før det svangerskapet, kjente jeg behovet for å se babyen så ofte som mulig.

Uke 6: for å se om det var et hjerte som banket
Uke 8: for å se om embryoet hadde utviklet seg i riktig retning
Uke 11: i forbindelse med NIPT-test
Uke 20: OUL
Uke 25: første forsøk på 3D/4D, men han lå med navlestrengen over ansiktet hele tiden
Uke 30: forsøk nr. 2 på 3D/4D, veldig fornøyd :Heartred

All ære til deg som klarer å vente så lenge!
Skikkelig fine bilder :Heartred Er ikke lett å vente, dagene går ikke særlig fort :bored:
 
Da var TUL gjennomført.
Ble satt tilbake en hel uke. Fra 7+1 til 6+1. Målte 0,45cm. Han sa hjertet antakelig nylig hadde begynt å slå. 99 slag. Noe ujevnt. Han sa det så normalt ut og anbefalte bare ny sjekk i uke 12. JEG blir dødsstresset. Burde ikke hjertet vært godt i gang 6+1?
 
Da var TUL gjennomført.
Ble satt tilbake en hel uke. Fra 7+1 til 6+1. Målte 0,45cm. Han sa hjertet antakelig nylig hadde begynt å slå. 99 slag. Noe ujevnt. Han sa det så normalt ut og anbefalte bare ny sjekk i uke 12. JEG blir dødsstresset. Burde ikke hjertet vært godt i gang 6+1?

Jeg målte 6+1 på UL i går, hjertet slo godt og jeg fikk høre det. Ikke ujevnt, men det slår ikke like fort som fra 7+0 og utover. Det slår litt saktere i starten! :Heartred
 
Jeg målte 6+1 på UL i går, hjertet slo godt og jeg fikk høre det. Ikke ujevnt, men det slår ikke like fort som fra 7+0 og utover. Det slår litt saktere i starten! :Heartred

Fikk ikke høre det. Så bare de strekene på skjermen når han telte og noe som blinket. Han sa bare det var ujevnt og at det nylig var begynt å slå. Veksler mellom 99 og noe litt lavere...
 
Fikk ikke høre det. Så bare de strekene på skjermen når han telte og noe som blinket. Han sa bare det var ujevnt og at det nylig var begynt å slå. Veksler mellom 99 og noe litt lavere...

I starten varierer det så veldig fra embryo til embryo! Hvis han sa alt så fint ut, og mente du ikke trengte å komme tilbake før i uke 12 - så ville jeg tatt det som et veldig godt tegn :Heartred
 
Da var TUL gjennomført.
Ble satt tilbake en hel uke. Fra 7+1 til 6+1. Målte 0,45cm. Han sa hjertet antakelig nylig hadde begynt å slå. 99 slag. Noe ujevnt. Han sa det så normalt ut og anbefalte bare ny sjekk i uke 12. JEG blir dødsstresset. Burde ikke hjertet vært godt i gang 6+1?
Hva sa han ang at du ble satt tilbake en hel uke? Var du sikker på el, eller ikke? Skjønner bekymringene dine, men godt at hjertet slo iaf! Det er jo det viktigste! :):Heartred Dra på en ekstra ul hvis du er bekymret kanskje? Kan føles litt lenge å vente til uke 12 hvis du er bekymret? :Heartred
 
Da var TUL gjennomført.
Ble satt tilbake en hel uke. Fra 7+1 til 6+1. Målte 0,45cm. Han sa hjertet antakelig nylig hadde begynt å slå. 99 slag. Noe ujevnt. Han sa det så normalt ut og anbefalte bare ny sjekk i uke 12. JEG blir dødsstresset. Burde ikke hjertet vært godt i gang 6+1?
Hei. skjønner du blir stresset. Ikke noe gøy å bli satt tilbake med uklar beskjed.
Jeg opplevde noe av det samme i høst og søkte mye på nettet etter andres erfaringer. Fant ut at det kunne like gjerne gå bra som det kunne gå dårlig. Så jeg ble jo IKKE noe klokere. Like usikker altså. Jeg ville gjerne ha «harde fakta» på bordet og trengte ikke oppmuntring som at det kom til å gå fint osv. men folk er forskjellig. Andre vil jo helst ha tilbakemeldinger om at det helt sikkert ikke er noe å bry seg om.
Jeg håper det er som legen din sier at det så normalt ut - krysser mine fingre og tær :Heartred
 
10 dager! Føles lenge å vente enda, men skal bli godt å se om det er liv neste uke ❤️ Var hos jordmor i dag som sa at hun skal henvise til UL i uke 10 også sånn at jeg kan få en bekreftelse en gang til før uke 12 på at alt forhåpentligvis går fint :happy: Hadde forventet å måtte gå privat, så deg var deilig at jordmor tilbød det selv!

Følte meg litt dum før timen i dag som hadde time hos jordmor så tidlig (5+2), men gikk ut av timen med en god følelse, så er veldig glad for at jeg gikk! Godt å snakke med helsepersonell allerede om både forrige fødsel, abortene, følelsene som gravid nå og generelt livshistorie :happy:
 
I starten varierer det så veldig fra embryo til embryo! Hvis han sa alt så fint ut, og mente du ikke trengte å komme tilbake før i uke 12 - så ville jeg tatt det som et veldig godt tegn :Heartred
Enig. Hadde det vært noe urovekkende skulle/burde han henvist til sykehus for ny sjekk om noen dager/1 uke.
 
Noen timer, skal i morgen tidlig:nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Er så redd, spent og nervøs..
 
Var i dag uke 7+2, estimert til 7+3 på alle målinger. Blir spennende å se om det holder seg neste gang også. Både hørte og så hjerte, alt så bra ut nå. Skal tilbake når jeg er 12 uker da.
 
Enig. Hadde det vært noe urovekkende skulle/burde han henvist til sykehus for ny sjekk om noen dager/1 uke.

Men jeg skjønner ikke:( Kordan kan eg ha fått positiv test før forventet mens om embryoet, med utgangspunkt i at hjertet begynner å slå 22 dager etter unnfangelse, tydeligvis da ikke ble til før flere dager over ikm?? Er noe som ikke er bra her..

Edit: ser jeg har regnet litt feil. Men utfra første positive G-test er embryoet i dag 28 dager. Hva gyn mener med at hjertet begynte å slå for kort tid siden(en dag, tre dager?) er jo ikke så lett å vite, men er det normalavvik på et par dager ifht når hjertet begynner å slå?
 
Last edited:
Men jeg skjønner ikke:( Kordan kan eg ha fått positiv test før forventet mens om embryoet, med utgangspunkt i at hjertet begynner å slå 22 dager etter unnfangelse, tydeligvis da ikke ble til før flere dager over ikm?? Er noe som ikke er bra her..

Edit: ser jeg har regnet litt feil. Men utfra første positive G-test er embryoet i dag 28 dager. Hva gyn mener med at hjertet begynte å slå for kort tid siden(en dag, tre dager?) er jo ikke så lett å vite, men er det normalavvik på et par dager ifht når hjertet begynner å slå?
Jeg ville forhørt meg mer siden du er usikker- ring legekontoret imorgen og si du er urolig siden det ikke stemmer helt? Kanskje du kan ta hcg med to dagers mellomrom og ul igjen om noen dager for å se an? :Heartred Håper alt viser seg å være bra!:Heartred
 
Jeg ville forhørt meg mer siden du er usikker- ring legekontoret imorgen og si du er urolig siden det ikke stemmer helt? Kanskje du kan ta hcg med to dagers mellomrom og ul igjen om noen dager for å se an? :Heartred Håper alt viser seg å være bra!:Heartred

Har en skikkelig uggen følelse nå.. Bare får det ikke til å gå opp mtp hvor tidlig jeg testet positivt, fikk 2-3 og 3+ på testene... hcg burde jo tilsi at eg var kommet lengre. Skal få ordnet meg en ny TUL.
 
I starten varierer det så veldig fra embryo til embryo! Hvis han sa alt så fint ut, og mente du ikke trengte å komme tilbake før i uke 12 - så ville jeg tatt det som et veldig godt tegn :Heartred

Enig. Hadde det vært noe urovekkende skulle/burde han henvist til sykehus for ny sjekk om noen dager/1 uke.

Jo, men jeg kom jo på alt etter jeg var gått fra timen, selvfølgelig. Eneste han visste var at jeg antok EL hadde vært på dag 17 og ikke 14. Vi regnet tre dager bakover fra menstermin og fikk 7+0/7+1.
Undersøkelsene viste jo 6+1, et ekstra avvik på 5-6 dager i tillegg til de 3 vi allerede hadde trukket i fra. Han har vel tenkt at egget har blitt befruktet litt senere/festet seg senere og var derfor ikke bekymret, men vet ikke om han hadde sagt noe annet hvis jeg hadde sagt at første positive test var 17.feb, noen dager før ikm.. fikk jo også 3+ på cb digital 1.mars som utfra dagens målinger ville vært 4+0 den gang..og det får jeg ikke til å stemme.
 
Usj nesten så jeg angrer på at jeg skal på Tul allerede 6+6. Er så redd for negativ beskjed siden det er relativt tidlig og selv om jeg selvfølgelig vil vite det snarest mulig om det er en ny MA. Men på en rar måte så er det fristende å være litt lengre i denne gravidboblen, lykkelig uvitende om at det eventuelt ikke står bra til inni der (selv om synptomer og alt tilsier at det er det)..

Bare en dårlig natts søvn nå og så får jeg svar:shy:
 
Back
Topp