Nedtelling til TUL

10 dager! :Heartred Jeg lurer på om det er noen her som kunne tatt seg bryet med å fortelle litt om hvordan tul foregår? Forstår at det er forskjeller fra sted til sted og lege til lege, men litt sånn generelt. Er det mye spørsmål og sånn først? Hvordan utføres ultralyden? Opplevelse av innvendig vs utvendig? Hvor lang tid tar det sånn ca? Hilsen førstegangsgravid som blir glad for alle svar :angelic:

10 dager! :Heartred Jeg lurer på om det er noen her som kunne tatt seg bryet med å fortelle litt om hvordan tul foregår? Forstår at det er forskjeller fra sted til sted og lege til lege, men litt sånn generelt. Er det mye spørsmål og sånn først? Hvordan utføres ultralyden? Opplevelse av innvendig vs utvendig? Hvor lang tid tar det sånn ca? Hilsen førstegangsgravid som blir glad for alle svar :angelic:

Her var det ikke mye spørsmål først. Hadde snakket med han på tlf og forklart at jeg var bekymret på grunn av blødninger. Det var egentlig ganske rett oppi stolen. Innvendig ultralyd. Gikk veldig fint (litt ubehagelig når han snudde og vendte på problem). Det hele var veldig fort gjort. Nå var ho mest ute etter å se om det var liv, ikke så nøyaktig måling osv. men han sjekka egglederne og slikt også :) fant årsaken til blødningen

Forje svangerskap var jeg på tul på sykehuset. Her var det veldig fort gjort. Spørs jo og hvor tidlig det er. Men da var jeg uke 7 kanskje. Fikk fastsatt termindato og sett et bankende hjerte. Men ikke noe mer.

Året før var jeg på privat tul. Var da ca 10 uker. Følte meg veldig ivaretatt der. Ble fortalt det som kunne fortelles uten å måtte spørre selv. Var da førstegangsgravid. Mistet desverre i uke 24.. Men anbefaler en ul også etter uke 10 for å få «mest» ut av ul.

12 dager til TUL nr. 2

25 dager til sjekk nr. 2. ❤️

Back
Topp