Nedtelling til TUL

Så koselig, godt å ha et sånn sted hvor man kan ventilere smått og stort. Bare samboer som vet om graviditeten, det blir ensomt å bære all bekymring aleine.. Tul var overstått på 10 min. Fant et fosteranlegg med hjerteslag, samt plommesekk. Men han satte meg tilbake 4-5 dager. Får ikke det helt til å stemme da. Men som han sa, det er vanskelig å måle noe så smått. Ny ul 04.04, er alt fint da mente han det så lyst ut for denne graviditeten. Fikk forøvrig ikke bilde.

Så bra! Er jo oppløftende! :Heartred Kanskje du kan senke skuldrene litt :)

Jeg skal ha min 2. TUL nå på fredag. Vil da være 7+5 etter mine beregninger. Har tro på et bankende :Heartred, etter meget høye HCG-verdier med flott stigning, men frykten for det motsatte sitter samtidig i.
 
Så bra! Er jo oppløftende! :Heartred Kanskje du kan senke skuldrene litt :)

Jeg skal ha min 2. TUL nå på fredag. Vil da være 7+5 etter mine beregninger. Har tro på et bankende :Heartred, etter meget høye HCG-verdier med flott stigning, men frykten for det motsatte sitter samtidig i.

Helt ærlig ble jeg litt bekymra. Fikk påvist hjerteslag når jeg mistet i uke 8. Ble satt tilbake ca 1 uke den gangen.. Denne gangen hadde jeg positiv el test 13 februar, fikk første positive graviditetstest 22 februar. Men må jo bare håpe at det bare er feil på målingen. Har også hørt at disse blastocystene vokser litt i rykk og napp. Helt ærlig så jeg veldig lite, var så nervøs at jeg holdt på å svime av oppi den stolen[emoji15]

Høres ut som om det går fint med deg og din spire, håper du får se hjerteslag på fredag[emoji5]
 
Helt ærlig ble jeg litt bekymra. Fikk påvist hjerteslag når jeg mistet i uke 8. Ble satt tilbake ca 1 uke den gangen.. Denne gangen hadde jeg positiv el test 13 februar, fikk første positive graviditetstest 22 februar. Men må jo bare håpe at det bare er feil på målingen. Har også hørt at disse blastocystene vokser litt i rykk og napp. Helt ærlig så jeg veldig lite, var så nervøs at jeg holdt på å svime av oppi den stolen[emoji15]

Høres ut som om det går fint med deg og din spire, håper du får se hjerteslag på fredag[emoji5]

Skjønner bekymringen din, men det er litt forskjellig hvor flinke de er til å måle så tidlig. Det et jo veldig smått.. Forrige svangerskap ble jeg satt tilbake 5 dager på TUL. Ble kjempebekymret da terminen hun ga ville gitt meg positiv graviditesttest et par dager etter unnfangelse. Bestilte UL privat i uke 12 og ble satt frem igjen . Beholdt også samme dato på OUL... Men den gangen kom babyen 4 dager på overtid så sånn sett stemte TUL bra :p Vår første kom på termindatoen som ble satt i uke 7. Hehe.
 
Skjønner bekymringen din, men det er litt forskjellig hvor flinke de er til å måle så tidlig. Det et jo veldig smått.. Forrige svangerskap ble jeg satt tilbake 5 dager på TUL. Ble kjempebekymret da terminen hun ga ville gitt meg positiv graviditesttest et par dager etter unnfangelse. Bestilte UL privat i uke 12 og ble satt frem igjen . Beholdt også samme dato på OUL... Men den gangen kom babyen 4 dager på overtid så sånn sett stemte TUL bra :p Vår første kom på termindatoen som ble satt i uke 7. Hehe.

Ble satt tilbake noe sånt med forrige barn også husker jeg.. Får ikke gjort noe fra eller til, helt overlatt til naturen å bestemme dette. Er vel det som gjør det så vanskelig for en kontrollfreak[emoji5] Takk for beroligende svar! Skal si deg kvalmen i hvert fall er på plass
 
Skal på tul 11/4, 22 dager til. Er da 8+0, ingen ledige timer før.. damn you easter.. :rolleyes:
 
Helt ærlig ble jeg litt bekymra. Fikk påvist hjerteslag når jeg mistet i uke 8. Ble satt tilbake ca 1 uke den gangen.. Denne gangen hadde jeg positiv el test 13 februar, fikk første positive graviditetstest 22 februar. Men må jo bare håpe at det bare er feil på målingen. Har også hørt at disse blastocystene vokser litt i rykk og napp. Helt ærlig så jeg veldig lite, var så nervøs at jeg holdt på å svime av oppi den stolen[emoji15]

Høres ut som om det går fint med deg og din spire, håper du får se hjerteslag på fredag[emoji5]

Det er så fryktelig tungt å gå rundt å være engstelig hele tida ... Den første uka mi etter pos test, var et mareritt. Jeg venter hele tida på blødning - "kjente" blodet rant, og løp på toalettet. Jeg tørket meg hardt og lenge, til jeg nesten ble sår. Brått ble den manglende spottingen en "trussel". Det var liksom ikke sånn som det pleide. Noe måtte være galt siden jeg ikke blødde :sorry:

Mannen min var like engstelig - men kanskje mer for meg, for hvordan kom jeg til å takle skuffelsen hvis det gikk galt igjen?
Til slutt innså jeg at jeg ikke kunne engste meg slik. Jeg vet med meg selv at dersom jeg lar frykten styre meg, vil det vedvare. Det vil ikke gå over etter uke 12, f.eks. Gjennom hele svangerskapet finnes det ting å frykte. Det kan dessverre alltid gå galt ... Jeg har levd med den frykten gjennom et helt svangerskap en gang tidligere, etter ei styrtblødning i uke 6, og tatt den med meg helt til de 4 første mnd i det friske barnet mitt sitt liv. Var både overbevisst og forberedt på at barnet kom til å dø - på tross av at det ikke feilet henne noe. Og hun lever fortsatt i beste velgående ;)

Nå surret jeg meg litt bort her ... :p Det jeg er kommet frem til er at jeg skal ta en dag av gangen. Så lenge det motsatte ikke er bevisst, er jeg gravid og alt er bra med den lille mageboeren. Jeg skal kose meg, ta vare på meg selv og nyte dette som trolig blir mitt siste svangerskap (definitivt, hvis alt går bra). Jeg har ingen små unger lenger, så kan ta dagene helt som det passer meg og kjæresten :)

Jeg vet det er lett og si, men forsøk å legge bekymringen til side :Heartred Dette er et nytt svangerskap. Det er ikke det samme som det forrige. Sjansen er større for at det går bra, enn at det ikke gjør det.
 
2 dager igjen, jeg vet at jeg er gravid, men jeg tror ikke ordentlig på det enda. To uker siden positiv test og symptomer virkelig tilstede, men allikevel så er det ikke virkelig for meg enda.
 
Tar dere med partner på TUL?
 
Tar dere med partner på TUL?
Skal ha med partner på neste TUl. Har vært to ganger allerede, neste som er i uke 9+2/3 så er det for å sjekke at det fremdeles er liv og at utviklingen går som den skal..så greit å være to uansett, om jeg får dårlige nyheter eller om det er god så er det greit å dele med han. Siden han også er minst like spent på mæ om det går bra denne gangen :)
 
Back
Topp