Nedtelling til tidlig UL

Var ikke på privat ul forrige svangerskap og kommer ikke til å gå denne gangen heller. Man ser lite før uke 12,ser ikke helt vitsen..
Er vel sånn jeg tenker. Men så ble jeg så usikker mtp MA og sånn, men må bare tenke at dette går bra :)

Det kan være vits hvis man har opplevd å miste før. Sist gang jeg var gravid hadde jeg MA som sluttet å utvikle seg i uke 6. Jeg er veldig glad for at jeg gikk på tidlig ultralyd så jeg slapp å gå helt til uke 12 og tro at alt var fint, for så å oppdage at jeg hadde gått rundt med et dødt embryo i magen i 6 uker…
Rart ikke kroppen sender noen signaler :(

Det kan være vits hvis man har opplevd å miste før. Sist gang jeg var gravid hadde jeg MA som sluttet å utvikle seg i uke 6. Jeg er veldig glad for at jeg gikk på tidlig ultralyd så jeg slapp å gå helt til uke 12 og tro at alt var fint, for så å oppdage at jeg hadde gått rundt med et dødt embryo i magen i 6 uker…
Jeg tenker også sånn selv om jeg aldri har mistet før (bank i bordet). Om fosteret dør vil jeg vite det så tidlig som mulig.. En abort rundt uke 12-13 er vel også en del fysisk verre enn abort i uke 7-8 (tror jeg.. har ikke mye kunnskap om dette heldigvis).

Denne gangen har jeg ul i uke 8, 10, 13, 18 og trolig flere da jeg har født dysmatur baby før med mistanke om morkakesvikt på slutten.

Jeg gjorde det i 5 uker. Helt grusomt å tenke på.. Og det ble vanskelig å få ut alle restene også. Gikk med rester i 2 mnd, så totalt fra jeg mistet til jeg var ferdig med aborten gikk det over 3 mnd!! Det var ekstremt tungt psykisk….

Jeg gjorde det i 5 uker. Helt grusomt å tenke på.. Og det ble vanskelig å få ut alle restene også. Gikk med rester i 2 mnd, så totalt fra jeg mistet til jeg var ferdig med aborten gikk det over 3 mnd!! Det var ekstremt tungt psykisk….
Samme her... eller hadde stoppet å vokse tre uker før ultralyd, så tok det nesten to uker til før kroppen satte i gang selv! Fikk ikke lov til å få medisiner før en ultralyd 2 uker etter første...selv om jeg visste nøyaktig når jeg hadde eggløsning og at det var null håp, men siden fostersekken forsatte å vokse så ville de vente... heldigvis ordnet kroppen opp selv. Fostersekken stoppet å vokse samme dag som ultralyden, så kanskje det var det som gjorde at kroppen skjønte at det ikke var noe der lenger

7+1 her også, og har heller ikke fått dato ennå..

Til offentlig TUL dere tenker på? Er jo enda en stund til da :) Jeg er 8+4 og har heller ikke fått time, men henvisning ble sendt på torsdag, så regner med å få innkalling i løpet av denne eller neste uke.

Til offentlig TUL dere tenker på? Er jo enda en stund til da :) Jeg er 8+4 og har heller ikke fått time, men henvisning ble sendt på torsdag, så regner med å få innkalling i løpet av denne eller neste uke.
Jepp. Henvisningen ble sendt 9/1..
Sist kom innkallingen 7+2, så jeg håper den kommer denne uka

Back
Topp