Nedtelling til OUL

47! Har allerede vært en gang hos lege for blodprøver i uke 6, og vært til tul. Så nå tenker jeg at det ikke er nødvendig med lege/jordmor før etter oul. Synspunkter på det?
Jeg tenker det kommer litt an på hva som er vanlig i kommunen din og hva du har behov for. Her har man første kontroll mellom uke 8 og 12 og hvis man er tidlig, altså uke 8 f. Eks, så har man ny time igjen i uke 12. Så er det hver 4 uke fremover til ei eller anna uke, så er det annenhver :-) Har forstått at det er store forskjeller mellom kommunene :-)

Hos oss så er det egentlig litt opp til en selv...sa legeno_O
Ja, det er visst veldig ulik praksis. Hos oss stod det på kommunens nettside at man skulle kontakte jordmor etter første legetime og få en time rundt uke 15 :)

Hos oss så er det egentlig litt opp til en selv...sa legeno_O
Jeg tenker også det. Er kun for blodprøve og samtaler først. Jeg har ikke vært på noe enda, så lege uke 14 ish. Tul når ca uke 12 for å se om det er noe og alt er ok. Så sender vel lege henvisning for OUL etter det. Hvilke uke har dere fått OUL? Alt fra 17-rundt uke 19?

Jeg tenker også det. Er kun for blodprøve og samtaler først. Jeg har ikke vært på noe enda, så lege uke 14 ish. Tul når ca uke 12 for å se om det er noe og alt er ok. Så sender vel lege henvisning for OUL etter det. Hvilke uke har dere fått OUL? Alt fra 17-rundt uke 19?
Jeg har fått i uke 19 :-)

Var hos jordmor drøye tre uker siden, fortsatt ikke fått dato for ordinær ultralyd. Hvor fort fikk dere dato?
Det samme lurer jeg på :joyful: Hvilket sykehus hører du til?

Jeg fikk på helsenorge et par dager etter første legetime uke 6

Samme her! Henvisningen ble sendt 26.01, så syns det er rart at jeg ikke har hørt noe enda. Gikk veldig fort forrige svangerskap. De har kanskje alt for mye å gjøre pga covid?
Ikke umulig. Har jeg ikke hørt noe i løpet av starten på mars så dobbelsjekker jeg med jordmor:)

Ikke umulig. Har jeg ikke hørt noe i løpet av starten på mars så dobbelsjekker jeg med jordmor:)
Min jordmor har allerede sjekket for meg, så vet at henvisningen er sendt. Tror jeg ringer kalnes snart og hører :happy: er snart 13 uker

63 dager. Har oul når jeg er 18+1. Fikk timen en liten time etter jeg hadde vært hos legen, da tikket den inn på helsenorge.

Back
Topp