tulips
Forumet er livet
Himmelbarn
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Septemberskattene 2023
Desemberskattene 2024
Offentlig tidlig UL var utvendig på meg da jeg hadde det i oktober i fjor, 13+1.Noen som vet om TUL er utvendig eller innvendig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Offentlig tidlig UL var utvendig på meg da jeg hadde det i oktober i fjor, 13+1.Noen som vet om TUL er utvendig eller innvendig?
Jeg fikk utvendig ultralyd fra uke 11 sist,Noen som vet om TUL er utvendig eller innvendig?
Så braJeg fikk utvendig ultralyd fra uke 11 sist,
Har endelig fått innkallingen nå! 20. mars! I følge menstermin er jeg da 13+4, men i følge el er jeg da 14+1 og i følge sist ul 14+4! Vet de kun baserer seg på mensterminen.. Men jeg synes jeg fikk otul veldig sent!
Ja, vurderer å gjøre det. Skal på privat ul på mandag, så hører først hvor langt de måler meg da før jeg evt ringer sykehusetVille ringt og informert og hørt om det var mulig å komme før
St.Olavs sa at de måtte ha dokumentasjon fra klinikk som hadde tatt tidlig ultralyd om de skulle flytte timen. Hjalp ikke å si fra selv. Jeg ble satt 4 dager frem første tul og var på grensa til at det ble for sent. (Selv om jeg har løyet på meg 3dager tidligere mens siden jeg hadde tidlig EL..). Nå ble jeg satt 2 dager tilbake på neste tul, så det går fint.Ja, vurderer å gjøre det. Skal på privat ul på mandag, så hører først hvor langt de måler meg da før jeg evt ringer sykehuset
Jeg fikk jo til og med legen min til å sende en ny henvisning som sa at jeg var lengre på vei, men det hjalp ikke - henvisningen er borte/slettet på HelseNorge… Får be om ultralydjordmoren jeg skal til på mandag kan gi meg noe dokumentasjon på det - evt om hun har noen råd/kan snakke med dem siden hun også er jordmor på OUS (tror jeg).St.Olavs sa at de måtte ha dokumentasjon fra klinikk som hadde tatt tidlig ultralyd om de skulle flytte timen. Hjalp ikke å si fra selv. Jeg ble satt 4 dager frem første tul og var på grensa til at det ble for sent. (Selv om jeg har løyet på meg 3dager tidligere mens siden jeg hadde tidlig EL..). Nå ble jeg satt 2 dager tilbake på neste tul, så det går fint.
Men de kan jo heller ikke forvente at alle tar privat tidlig UL.. du får bare prøve forklare at du har stålkontroll på når du hadde EL.
Typ samme som meg.. Fikk høre at det er veldig mye å gjøre/følge opp, og det er ikke kommet mer ressurser i etterkant av at alle får tidlig ultralyd.Har endelig fått innkallingen nå! 20. mars! I følge menstermin er jeg da 13+4, men i følge el er jeg da 14+1 og i følge sist ul 14+4! Vet de kun baserer seg på mensterminen.. Men jeg synes jeg fikk otul veldig sent!
Ja, det er jo håpløst at de innførte otul for alle, og ikke har satt inn flere ressurser.. Trodde bare de skulle ta mer hensyn når det ligger medisinske grunner bak henvisningen Er det på OUS du også skal?Typ samme som meg.. Fikk høre at det er veldig mye å gjøre/følge opp, og det er ikke kommet mer ressurser i etterkant av at alle får tidlig ultralyd.
Fra uke 11-12 er det vel mest vanlig med utvendig. At de kun i sjeldne tilfeller bruker innvendig for å få klarere bilder.Noen som vet om TUL er utvendig eller innvendig?