Nedtelling til jordmor , ultralyd osv

Sitter å tar glukosebelastning testen nå, føler meg helt forferdelig men bare 36min igjen. Angrer på at jeg ikke ba kjæresten å bli med hadde vært greit med litt støtte og sjåfør uff
Off! Håper du holdt ut! Og at det går greit etterpå.

1 dag til vekstkontroll/ultralyd på sykehuset pga. at lege har målt høyt sf-mål (men ikke jordmor, 3 cm i differanse).
10 dager til privat 3D ultralyd :Heartblue
17 dager til jordmor
18 dager til legetime

Får komme inn til jordmor i dag for sjekk av blodtrykk og urin. Har gått opp 4 kilo på 10 dager og hun synes det var litt mye, pluss at jeg føler meg mer tungpustet enn ellers. Håper det bare er naturlig vektøkning med tvillingene og ikke tegn på svangerskapsforgiftning eller annet.

Får komme inn til jordmor i dag for sjekk av blodtrykk og urin. Har gått opp 4 kilo på 10 dager og hun synes det var litt mye, pluss at jeg føler meg mer tungpustet enn ellers. Håper det bare er naturlig vektøkning med tvillingene og ikke tegn på svangerskapsforgiftning eller annet.
Masse lykke til! Håper babyene bare har hatt en vekstspurt!

En uke til privat 3D ultralyd :Heartred
Fødselsforberedende kurs om 12 dager
Jordmor om 13 dager

Masse lykke til! Håper babyene bare har hatt en vekstspurt!

Alle målinger fine bortsett fra pluss 1 på protein (som jeg også hadde for noen uker siden). Symfysemål, blodtrykk og lytting med doppler var fint. :Heartred så det er nok kroppen som samler vann, da jeg er mer hoven i beina og delvis på armene.
Super jordmor som tok meg inn i dag og tar seg tid!

Last edited:
Alle målinger fine bortsett fra fortsatt pluss 1 på protein. Symfysemål, blodtrykk og lytting med doppler var fint. :Heartred så det er nok kroppen som samler vann, da jeg er mer hoven i beina og delvis på armene.
Super jordmor som tok meg inn i dag og tar seg tid!
Så bra! Litt Protein trenger heldigvis ikke å bety noe. Godt alt ser bra ut :Heartred

ei uke til neste vekstkontroll, noen timer til neste legetime.

3+2 uker til neste jormortime. Var det den siste måneden vi skal ha hyppigere kontroller? Føler jeg har hatt relativt hyppige kontroller til nå, men fikk plutselig fire uker fra forrige til neste time.

3+2 uker til neste jormortime. Var det den siste måneden vi skal ha hyppigere kontroller? Føler jeg har hatt relativt hyppige kontroller til nå, men fikk plutselig fire uker fra forrige til neste time.
Tror det er hver 4 uke frem til uke 36, så i 38 og 40 + evt 41. Iallefall er det sånn her jeg bor :)

Back
Topp