Nedtelling til jordmor , ultralyd osv

På forhånd bestilt privat ul om 4 dager, da er jeg 11+6 og reiser på ferie etterpå… men kjenner ennå mer på det nå etter alle som har mistet her jeg også. Så lenge nok å vente til fredag kjenner jeg.
Klarer ikke heller vente til offentlig 13+5.

Samme her, visste ikke hva MA var engang før jeg leste om det her, så jeg prøver å ligge mest mulig unna forum :happy: privat tul i morgen for kjønn:woot::woot::woot:
Hvor langt er du på vei da? Når kan de nesten sikkert se kjønn?

Samme her, visste ikke hva MA var engang før jeg leste om det her, så jeg prøver å ligge mest mulig unna forum :happy: privat tul i morgen for kjønn:woot::woot::woot:
Enig. Iallefall noen av trådene. Ble frarådet forum av jordmor jeg. Så derfor er jeg sjeldent innom, da jeg bare blir usikker og redd. Man må bare stole på at ting går bra og ikke glemme alle de gangene det faktisk går bra også

Enig. Iallefall noen av trådene. Ble frarådet forum av jordmor jeg. Så derfor er jeg sjeldent innom, da jeg bare blir usikker og redd. Man må bare stole på at ting går bra og ikke glemme alle de gangene det faktisk går bra også
Blir litt provosert av at jordmødre sier sånt egentlig, ja er kjipt å bli eksponert for de det ikke går bra med, men det er mye annet rundt graviditet, fødsel og babytid de og helsesykepleier ikke gir god/korrekt info på. Så syns forum og diverse grupper kan ha veldig stor verdi :) er mye mer enn bare ulykkestråder :Heartred

Er det normalt at man ikke får første time hos jordmor før i uke 24? Det synes jeg hørtes voldsomt lenge til. Sa i telefonen at jeg er førstegangsgravid og gjerne skulle hatt en samtale tidlig da dette er nytt og ukjent for meg og jeg kunne trengt tettere oppfølging. Det mente hun «ikke var nødvendig».. jeg kunne be jordmor ringe hvis jeg følte behov men da ble det bare per telefon ja.
Jeg hadde første time rundt uke 8 mener jeg å huske. Høres absolutt ikke normalt ut det du beskriver her :rolleyes: :mad:

Blir litt provosert av at jordmødre sier sånt egentlig, ja er kjipt å bli eksponert for de det ikke går bra med, men det er mye annet rundt graviditet, fødsel og babytid de og helsesykepleier ikke gir god/korrekt info på. Så syns forum og diverse grupper kan ha veldig stor verdi :) er mye mer enn bare ulykkestråder :Heartred
Enig! Jeg har også hatt stor støtte av forum både de gangene jeg har mistet og i prøveperiodene. Vi som har opplevd spontanaborter og/eller hatt litt vanskeligheter med å bli gravide trenger kanskje litt mer støtte fra likesinnede. Spesielt fordi man får null støtte, empati eller informasjon fra helsevesenet! I tillegg så øket det ikke sjansen for å spontanabortere ved å lese om det, jeg tror folk har godt av å vite litt mer om hva mange kvinner gjennomgår.

Vi som er her inne bruker sikkert forumet litt ulikt og det er jo helt greit:) Noen trenger kanskje skjerme seg selv mot visse tema eller i perioder, mens andre bruker forumet aktivt gjennom både svangerskap og småbarnsperioden og både deler og leser om mange tema, både det triste og det fine. Føler selv det er masse å lære av andre her inne, at det er god støtte og en god tone oss i mellom :happy: Så har jeg full forståelse for at det er noen som har behov for å skjerme seg mer i en sårbar situasjon som svangerskap kan være. Kan hende jeg også vil føle det slik en dag og da tar jeg en pause. Bruk etter eget behov:love2

1 uke til otul! Og den er ikke før 15.30 på dagen :)

Back
Topp