ORIGINAL: Rimpro
ORIGINAL: Trinea
ORIGINAL: Trinea
ORIGINAL: Mamman til Sarah
ORIGINAL: Mamman til Sarah
"forskerne" er uenig om så mangt.. Jeg syns H-melk er bedre enn lettmelk av den enkle grunn at h-melk er den melka som er mest lik den som kommer rett fra kua..
å snuppelura her har bare godt av litt ekstra fett..
Tror ingen forskere er uenige i at mye mettet fett ikke er bra for kroppen....
da må du søke litt på nett, så finner du det fint.. Babyer trener mye fett får å vokse.. Det er en grunn til at de sier vi skal bruke smør og olje i maten dems.. Så lenge maiken ikke er overvektig, skal hu ha Hmelk
Sunne olje inneholder ikke mye mettet fett, det gjør heller ikke plantemargarin. Mettet fett er den usunne fettypen som er ugunstig for kroppen, enumettet er sunnere fett mens flerumettet fett er den sunneste og livsnødvendige typen.
Noen som ser at kalven får lettmelk eller skummetmelk? Nei.. De små trenger fett for å vokse.. det er ikke mer enn 3,9% fett i H-melk..
Så overgangen fra nan til melk så er h-melk best.. Men hu skal ikke få h-melk gjennom hele oppveksten.. er nok første året bare.
Jeg har full respekt for at du vil gi H-melk og nan2. Men jeg synes det er litt dumt at du utrykker deg som om dette er det beste for alle babyer (dette gjelder første innlegget ditt om H-melk og nan3). Om Maiken trenger litt ekstra fett, er det vel helt ok, men dette gjelder absolutt ikke alle. Og å anbefale andre å bruke nan2, uten å vite noe om barnas deres, synes jeg er litt i overkant. Det er en grunn til at nan3 er produsert.
Jeg anbefalte alle som ikke har overvektige babyer og fortsette med nan 2.. Nan 3 er laget for å tjene penger.. Og fordi enkelte unger ikke vil ha vanlig melk når de skal få det, å da smaker nan3 nesten som nan 2..
Selvfølgelig. Alle produsenter produserer for å tjene penger. Men er ganske strenge regler på barnemat og spesielt mme i norge, og tror ikke det ville vært greit å anbefale fra 9 mnd, om det ikke var til barnas beste. Men jeg er kanskje naiv da? Det er vel laget for at når barna ikke trenger melkemåltider lenger, men fortsatt trenger melk er dette bra. At det fortsatt kan brukes senere er vel flott, om barna ikke liker kumelk, som du sier.
Synes du utrykker deg litt vel selvsikkert på ting jeg egentlig ikke tror du vet så mye om. Flott at du skriver hva du mener og tenker, men skulle vel ønske du kunne uttrykke deg litt mildere innimellom. Er sikkert endel som tar det du sier for sannhet, siden det er skrevet slik. Får bare håpe folk tenker selv også[8D]
Hvorfor er det da KUN Nan som har en nummer 3? Nei, jeg ser ikke grunnen til hvorfor man skal slutte med nan2..
Det er viktige næringsstoffer i den, som ikke er i nan3.. Så hvorfor ta sjansen?
Heller for mye næring, enn for lite..
Ja strenge regler kan vi jo håpe på, alikevell lager nestle yoghurt fruktmos, selv om helsemyndighetene frabefaler det..
Nå sier neslte selv at siden det er under 20% melk, så går det bra.. Men helsemyndighetene sier det ikke er bra..
Samme hvor du går hen i verden, vil det være delte meninger om alt.. det er ingen fasitsvar.. Jeg sier mine meninger, å det jeg mener er riktig..
Så kan du mene det du syns er riktig.. jeg er ikke enig med deg dog.
Nei, du har helt rett. Det finnes ingen fasitsvar. Og det som gjelder mitt barn, gjelder kanskje ikke ditt. Derfor prøver jeg som regel å uttrykke meg deretter, og ikke utgi meningene som det var sannhet.