ORIGINAL: citadel
Jeg er derfor også en av dem som føler seg mislykket fordi jeg ikke får til ammingen. Jeg er også en av dem som føler at folk ser ned på meg fordi jeg gir babyen min mme. Jeg er også en av dem som er såret.
Jeg måtte kaste inn hånkle når det gjaldt ammingen med Nathalie når hun var nesten tre mnd. Da hadde hun gått opp rundt ett kg siden fødsel og skrek hele tiden. Fra den dagen vi gav henne flaske fikk vi en "ny" baby. PÅ helsestasjonene fikk jeg KJEFT. Og hver gang jeg tok opp flaksa når vi var ute følte jeg at alle så på meg og jeg følte meg håpløs og som en dårligere mor enn hun som satt ved nabibordet og ammet.
Når jeg da ble gravid med Adrian bestemte jeg meg for at INGEN skulle få fortelle meg at jeg måtte amme for enhver pris. Jeg hadde null forventninger, men håpte selvfølgelig at det skulle gå denne gange. Og det gjorde det, ammet til Adrian var 10 mnd.
Med Henrik fikk jeg ikke til ammingen igjen, og etter ett par runder med meg selv, utet jeg ut både amming og pumping. Og hele familien fikk det bedre etter det.
Likevel mener jeg at amming er det beste for barnet
om det fungrere. Jeg skulle gjerne fullammet alle mine tre om det ikke hadde gått ut over at annet. Jeg har hørt og lest det samme som Citadel skrive ang overvekt av mme barn.Og jeg tror at vi mme mødre må passe litt ekstra på. Henrik får nå lite mme, enn så lenge har han fått NAN2 fordi han sluttet å gå opp i vekt en liten stund, men nå tror jeg vi skifter til NAN3 om ikke så veldig lenge. Han spiser 4 måltider om dagen med fast føde).
Samtidlig vil jeg legge til at Nathalie som har fått mest mme, absolutt IKKE ligger etter de andre i bhg som skal beynne på skolen til høsten selv om hun er født sent på året og nesten er ett år yngre enn ett par av de andre jentene. Og jeg tror heller ikke Adrian som fikk mm er noe smartere enn de andre på hans alder [:D]Så jeg tror ikke ungene blir "dummere" av mme [;)]
Når det gjelder det å føle seg som en mindre god mamma fordi en gir mme, tror jeg det er noe vi mme mødre kanskje legger på oss selv i stor grad fordi vi ofte så gjerne vil men ikke får til....
Det er IKKE noe å skjemmes over! Du er en god mor om du innser fakta og gir babyen din mat, uavhengig av at det er mme eller mm. Hev hodene [:)]
Så får andre bare sende de blikkene de vil [;)]