Nambas slankedagbok

JIPPI, JIPPI, JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg trodde jeg hadde gått ned denne uka, men jeg ble veldig gledelig overrasket. Jeg har gått ned 1,5 kg!! Det var litt av en pangstart! Nå er jeg lettere enn jeg har vært siden Frida ble født. [:)] Nå er det bare 0,5 kg til januarmålet er nådd og jeg kan begynne på februarmålet. [:)]

ORIGINAL: namba

JIPPI, JIPPI, JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg trodde jeg hadde gått ned denne uka, men jeg ble veldig gledelig overrasket. Jeg har gått ned 1,5 kg!! Det var litt av en pangstart! Nå er jeg lettere enn jeg har vært siden Frida ble født. [:)] Nå er det bare 0,5 kg til januarmålet er nådd og jeg kan begynne på februarmålet. [:)]
Gratulerer med et TOPP resultat - men så har du jammen meg jobbet bra for det også[:D]

Wow...du er knallflink, namba!!

Stå på så skal du se at enda flere kilo og cm blir borte!

jeg er kjempeimponert!

ORIGINAL: lenemor

Man må tillate seg å gå opp litt i jula - en kilo er tross alt ikke så mye - tenk på hvor flink du har vært! Tipper målet på 74 er oppnåelig, og du er ALLEREDE flott, så ike bekymre deg for det i forhold til sydenturen

Takk for at du sier det, lenemor. Det var hyggelig å høre.[:)]

Selv om jeg "bare" hadde gått ned 1 kg denne uka, ned til 75 kg så er jeg fortsatt i gang, for nå har jeg virkelig lyst til å bli under 75 kg, nå som vekten har lurt meg til å kjenne hvordan det føles. Det føles bra! [;)] Jeg trenet og gikk tur 30+30 min på mandag og i dag har jeg gått en 6 km lang tur. *klapp på ryggen*

Jeg tror jeg blir nødt til å få meg ny badevekt, men jeg har ikke lyst, for det er denne jeg har veid meg på hele livet. Jeg veide alt fra 74,5-76 kg nå i morges, men jeg veide for det meste 75 kg, så da satser vi på at det stemmer. Jeg er litt skuffet over at jeg ikke har gått ned noe, men det blir vel gjerne sånn når jeg går ned så fort til å begynne med. Selv om vekta sier null, så er jeg fornøyd med egen innsats. Jeg har både spist bra og trenet/trimmet mye.

Uansett om jeg ikke ser resultat på vekta så ser jeg resultat på kroppen min. Jeg har tatt av på innsiden av lårene og muskelkorsettet mitt har strammet midjemålet med 4 nye cm, så nå er jeg 80 cm på det tynneste punktet. [:)] Jeg har fått sånne magemuskler av pilatestreningen at nå kjenner jeg ikke lenger forskjell på ribbena mine og magemusklene![8D] Juhuuu!

Så bra at du merker det på kroppen - herlig når man føler den blir litt strammere[:D] Selv om det ikke viser på vekta, så er det jo ofte at det forsvinner en del cm rundt omkring[:)]

Vekta er ikke alltid til å stole på - vår vekt veier forskjellig alt etter hvor på gulvet den står[8D] Men nå vet jeg hvor jeg skal stå for å få rett resultat hver gang (prøvde forresten å flytte den litt rundt idag - men den viste det samme uansett[8|][:D]).

Så utrolig flink du har vært [;)][:)]

Pilates, hva går det ut på? Trener du det hjemme??

Pilates er en effektiv treningsform med fokus på kvalitet i steden for kvantitet, pusteteknikk og ser mest ut som trim for barbie.[:D] Jeg har dvd som jeg bruker. treningsmatte er alt man trenger for å trene pilates, evt. en håndduk. Det trener hele kroppen fra fingerspiss til tåspiss, men hovedsaklig kjernemuskulaturen. Det gir raskt god holdning.

Han som oppfant pilates sa at etter 10 ganger kan du merke en forskjell, etter 20 ganger kan du se en forskjell og etter 30 ganger har du fått en helt ny kropp. Jeg tror han.[:)] 

Nå skjønner jeg at jeg ikke har noe valg. Badevekta må kastes en gang for alle. Selv om jeg VET at jeg ikke har lagt på meg, så er det demotiverende i dobbel forstand å gå på vekta og se at vekten blir høyere. Ikke bare er den høyere, men jeg blir jo snytt for å gå ned noe også.[:'(][:@][:(] 

Jeg regner med at det blir en pause i oppdateringene mine på vekten en stund, for fra og med i dag har jeg ikke lenger badevekt. Jeg ser på kroppen min at jeg fortsatt veier 75 kg. Det er skuffende nok i seg selv så flink som jeg har vært i år. Jeg har slanket meg og trenet i over tre uker og en liten kilo er det jeg har gått ned. Det er nesten så jeg lurer på om jeg spiser for få kcal... hvem vet? Jeg får bare fortsette med det jeg gjør, så MÅ vel resultatene komme etterhvert? Håper jeg.

Kjipt når vekta står på stedet hvil - men det er ikke uvanlig at det stopper opp noen uker før kiloene igjen forsvinner. Sikkert en god ide å få seg ei ny vekt til å stole på også - kjedelig når man vet at den viser feil.

Bare fortsett den gode jobbinga, namba, så kommer resultatene etterhvert igjen[:)]

Og husk at muskler veier mer enn fett - mens kroppen blir mindre[;)][:)]

Jeg kommer til å ta en pause fra slankingen nå, pga mageproblemene mine. Jeg får ikke til å trene, og jeg blir deppa hvis jeg bare skal sitte hele dagene og vente på å bli bra nok til å trene, så jeg tror det er best å bare sette slankingen på vent til jeg blir bedre igjen. Det er jo aldri for sent å slanke seg. Kiloene drar jo ingen steder.

Skjønner det veldig godt. Sender deg en kjempeklem, og håper at magen ordner seg snart[:)]

Nå er det 366 dager siden Elimor skrev sist, så jeg må søke etter den for å bruke den. så for enkelhets skyld så må jeg vel skrive et innlegg. Det er jo ikke meningen å gjøre dere alle obs på at jeg har ønske om å gå ned i vekt nå som jeg fortsatt pumper meg og ikke kan slanke meg skikkelig, men sånn blir det nå likevel.

Jeg var 85 kg og mistrives stort i min egen kropp. BMIen var på fedme da jeg startet. *grøss* Nå vil jeg først og fremst kvitte meg med de sju kiloene jeg la på meg under svangerskapet og få tilbake muskelmassen jeg mistet ved å knapt nok få rørt meg på ni måneder. Det går ikke så bra med bekkenet nå heller, så det begrenser seg veldig hva og hvor mye jeg kan trene, men litt er bedre enn ingenting. Det samme gjelder vekttap også. De sier amming er så bra for å gå ned i vekt, så jeg tenkte at jeg skulle gi det et forsøk uten å ta hardt i. Jeg vil ikke risikere å lage skummet melk heller.

Ønsker deg masse lykke til - det er en god ide å gå litt forsiktig ut og heller øke på når du kjenner at du blir sterkere. Det blir lett at man blir lei dersom man gjør for mye med en gang. U GO GIRL[:)]

Lykke til, dette klarer du :-)[:)]

Da var det på tide med en oppdatering. Etter en måned på ketolyse har jeg gått ned 4,4 kg og 5 cm rundt navlen. [:)]

Så flink du er!! Stå på!

Takk. [:)]

Back
Topp