Nambas slankedagbok

Har du ikke gått ned en kilo da??  Da må du vel være fornøyd?!

ORIGINAL: lenemor

Har du ikke gått ned en kilo da??  Da må du vel være fornøyd?!

Det var vel forrige uke det. Jeg er vel fortsatt 78 kg vil jeg tro.

åja - jeg trodde du hadde oppdatert i første innlegget når du hadde skrevet et nytt innlegg her jeg... og i første innlegg står det 79 i uke 2 og 78 i uke 3...

Nok en dårlig slankeuke. Den der forkjølelsen har satt meg helt ut av spill når det gjelder slanking. jeg har blitt deppa av hele greia og har endt med å spise godteri i tre dager. ikke bra. ikke har det blitt noe trim heller. Heldigvis er vekten uforandret. Nå må jeg ta kontrollen igjen og fortsette med det jeg har begynt på. Jeg er fortsatt småforkjøla, men nå begynner jeg med treningen igjen, hvis ikke ender det hele med en stor sprekk.

Kjenner meg litt igjen i det der med å komme utav det når man er litt småsjuk. Men dette klarer du vett du[;)] Du er jo kjempeflink!

Nå har jeg gått ned 0,5 kg og det er jeg veldig glad for. Jeg kjenner at det begynner å haste hvis jeg skal nå målet mitt. Jeg er fortsatt ikke helt frisk og det har blitt bare tre små treningsøkter den siste uka, men jeg har spist sunt og er i grunn bra fornøyd med egen innsats etter forholdene. Men, nå er jeg halvveis til målet og det føles bra.

Denne slankingen, denne slankingen... Det er så langt igjen til målet (i tid). Jeg kan gå fra å være toppmotivert til å ikke være motivert i det hele tatt for tiden. Jeg har egentlig vært fornøyd med innsatsen min denne uka. Jeg har sprukket en kveld, men ellers har jeg vært flink. Jeg har både trenet styrke som planlagt og gått tur hver dag. Samtidig er jeg såååå sugen på noe godt...[:'(] Kan jeg ikke komme meg inn i en ny bukse eller noe snart?! Jeg trenger å se at jeg kan føle meg bedre!

Jeg tenker sånn på å bli slankere og det føles jo så fjernt i og med at det tar så lang tid. Men jeg lengter skikkelig etter å se 60-tallet på vekten igjen. Det har jeg ikke sett på åtte år, så det føles uvirkelig for meg. Er det noen som har noen tips til meg til hvordan jeg skal få målene mine til å føles virkelige og oppnåelige?

Som sagt så sliter jeg med at vekktap tar sånn tid for det betyr jo at jeg må være sterk i månedsvis, noe jeg ikke er. [:'(]

Har ingen gode tips jeg, annet enn å legge inn belønninger til deg selv ved oppnådde delmål - frisør ved to kilo, ny bukse ved tre kilo, etc.... noe som er med å motivere, for det er de små skrittene man må ta for å oppnå de store målene, og da er det viktig at motivasjonen er der hele tiden.

Når det er sagt så må jeg si at jeg synes du er kjempeflink jeg! Stå på videre!

Jeg er så UTÅLMODIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det skal ikke være lett å slanke seg gitt. Det er jo en grunn til at jeg har blitt såpass overvektig.

Jeg driver faktisk å belønner meg selv da. Jeg gir meg selv 100 kr til å kjøpe meg selv en oppmuntring eller noe jeg har lyst på. Det er bare det at det er en stund siden jeg gikk ned et helt kilo og jeg har allerede brukt 250 kr for 2,5 kg ned. Jeg har flere bukser liggende i skapet, gamle og nye) som jeg bare venter (utålmodig) på å få ta i bruk. Det gleder jeg meg til, men det føles jo så fjernt. Om 1,5 kg passer den første. Takk for oppmuntringen! Jeg skal bite tennene sammen så lenge jeg klarer og gjøre det beste jeg kan.

Jeg har gått ned nok et halvt kilo, men jeg kjenner at det blir vanskeligere og vanskeligere for hver dag å slanke seg. Nå piner jeg meg selv igjennom det og ingen del av det føles lett og lystbetont. Jeg er redd det bare er et spørsmål om tid før sprekken er et faktum. Jeg ligger godt an til å nå målet mitt hvis jeg bare er i stand til å bite tennene sammen i en måned til, men jeg føler meg ikke optimistisk.

Huff da, det er nok ikke lett å føle at man skal pines gjennom en slankekur. Men du er kjempeflink, så lykke til videre. Dette klarer du sikkert[:)][:)]

Jeg håper det, men det ser ikke lovende ut gitt.

Sånn bare for å ha nevnt det; nå veier jeg like mye som jeg gjorde da Frida var 14 dager gammel!! Jeg gikk opp bare 6,5 kg i svangerskapet, så det er ikke gravidkiloene jeg har slitt sånn med, men det som kom ETTER svangerskapet.[:'(]

ORIGINAL: namba

Jeg håper det, men det ser ikke lovende ut gitt.

Sånn bare for å ha nevnt det; nå veier jeg like mye som jeg gjorde da Frida var 14 dager gammel!! Jeg gikk opp bare 6,5 kg i svangerskapet, så det er ikke gravidkiloene jeg har slitt sånn med, men det som kom ETTER svangerskapet.[:'(]
Hos meg er det både og - men jeg var så flink i svangerskapet, og alt jeg la på meg gikk av. Bare så synd at jeg la på meg alt igjen etterpå. Det er så KJIPT! Nå veier jeg omtrent det samme som da snuppa ble født, så jeg er tilbake til utgangspunktet jeg hadde for et par år siden[8D] Så jeg skjønner deg godt! Men stå på videre[:)]

Om det er noen trøst er du ikke alene om å ha gått opp etter fødselen namba. Jeg gikk jo opp 27 kilo i svangerskapet, og mye av det forsvant rimelig raskt, men nå er jeg en kilo mer enn det jeg var da jeg giftet meg... jeg gikk nemlig ned litt til bryllupet, og så gikk jeg opp 8 kilo igjen det første året etterpå... helt forferdelig! [:'(]

Eneste man kan gjøre er å forsøke... og om man ikke gir opp så klarer man det til slutt!

Ja, det er altfor enkelt å legge på seg, men hardt arbeid å blir kvitt kiloene igjen.

Selv om det er stahet mer enn lyst som holder meg gående for tiden så skal jeg prøve å holde ut. Det er en stor drøm å bli normalvektig igjen, og en enda større drøm å slippe å slanke seg igjen. For å unngå det blir jeg jo nødt til å lykkes denne gangen. Det skal visst ikke være lett.

Takk for trøstende ord, elimor og lenemor. Det ser ut som om dere har valgt representative nick begge to. Hva sier vel ikke mer trøst og omsorg enn akkurat mor.[:)]

Som sagt så sliter jeg med motivasjonen, så i dag har jeg studert meg selv i speilet i bare undertøy, og det var lurt. Jeg ser forbedring. Jeg har prøvd å motivere meg selv ytterligere med å måle cm og resultatet er positivt. Siden jeg begynte har jeg mistet;

Øverst på ryggen: -3 cm
Under puppene:    -0,5 cm
Midje:                 -9,5 cm[:)]
Hoftebena:          -3 cm
Hoften:               -3 cm
Lår:                    -2 cm
Arm:                   -2,5 cm
Totalt: 23,5 cm[:)]

Go me[:D]

Supert, du er kjempeflink!!

Jeg må bare fortelle at jeg har bestemt meg for å avlyse sprekken jeg har følt nærmer seg. Jeg klarer meg uten. Denne gangen skal jeg klare det! Denne gangen skal jeg ha kontroll over maten og ikke la maten kontrollere meg. Nå skal jeg bruke staheten min for det den er verdt!

Nå har jeg gått ned en halv kilo til, og jeg har 1,5 kg igjen til første delmål. Dessuten har jeg krympet inn i min første bukse og det var en bra belønning. Motivasjonen har kommet seg den også, så nå piner jeg meg ikke igjennom dagene lenger, kun små øyeblikk av og til, så det går mye bedre. Jeg har vært flink med treningen også. Maten har vært bra alt i alt. Jeg er fornøyd med innsatsen min denne uka.

Takk for det. Jeg trener styrketrening. I tillegg går jeg turer så raskt som bekkenet mitt tillater. Jeg vet ikke om du har registrert deg på vektklubben.no eller ikke, men der får du (gratis) legge inn trimmen du gjør, ser hvor mye hver aktivitet forbrenner og "samle gullepler". Det er merkelig motiverende.[;)]

Back
Topp