Små barn er ikke nakne - de har bare ikke på seg klær.
Nå går Jr. helst med badebukse, men det er fordi han er nesten 6 og begynner å oppfatte ting som "flaut" og "jeg vil ikke at jentene skal se rumpa mi" osv., og fordi han begynner å bli såpass stor at jeg er redd det skal støte bluferdige voksne.
Prøver å ikke gjøre det til noen stor sak, men ja, har kjøpt badebukse til ham de siste årene, husker ikke nøyaktig når jeg begynte med det.
På den annen side går han jo fremdeles i jentegarderoben med meg på svømming og slikt, så pffffft.
Når han var liten (baby/toddler) var han naken på stranda - bedre det enn med bleie hvor sanden endte opp overalt og gnagde, og badebukse var vanskelig å finne for min runde lille krabat.
Når jeg var barn var bikinioverdel noe jentene i bygda begynte med når de begynte å få noe som likned pupper, sånn rundt 10-11 et sted - før det løp vi rundt i bikiniunderdel og ikke noe mer.
Husker jeg syntes det var veldig merkelig at de samme jentene som løp rundt i bare bikinitruse om sommeren HYLTE når gutta løp inn i jentegarderoben når vi sto i bare trusa - alle de andre jentene holdt hendene foran brystet, jeg bare sto der.
Etterpå var de helt "Hvorfor STO du bare der?" og jeg, helt uforstående "Men de har jo sett meg sånn på stranda mange ganger, hvorfor er det forskjellig bare fordi det er i garderoben nå?".
Når det gjelder bilder tatt av folk som liker slikt - ser heller at de napper løken over et uskyldig badebilde av Jr. enn at de går ut og forgriper seg på et barn fordi de ikke har tilgang til slike bilder.
Så lenge jeg og Jr. ikke er klar over det, vel å merke.