Nakne barn på stranda

tamlin77

Glad i forumet
Har vært endel på stranda i ferien, og der ser jeg mange lar barn opp til 4 år gå nakne på stranda. Folk får gjøre som de vil, men jeg for min del føler det blir feil.
Min datter på 2,5 har enten badebleie eller badedrakt på seg. Ikke det at nakenheten plager meg, men tenker jo på at man vet aldri hva slags mennesker som er rundt en. Noen kan jo ta bilder, og legge ut på nett osv.
Er jeg hysterisk? Hva er din mening?

Syns ikke du er hysterisk , men syns heller ikke det er noe galt i å la barna løpe rundt på stranda nakne ! Min gutt på 2 pleier å ha på badebleie tenker da også på på at det hadde vært sjikanerende kanskje for andre om han hadde bæsjet i vannet fks.Men som du sier vet man heller ikke hvem som ser på . om noen tar bilder . Hjemme på værandaen bader han naken :)

Hjemme går de nakne rundt når de bader i bassenget og leker utafor på plenen, men på stranda har de på seg badedrakt!

Er vi alene på stranda så får min 3-åring bade naken. Men er det masse folk der så har han på seg badebleie/badedrakt.

Jeg er helt enig med deg, syns ikke det er hysterisk. Man vet jo aldri hva slags folk som er der. Når vi er alene på stranden er det noe annet, men på offentlige steder vil jeg at barnet mitt skal være litt påkledd.

Om vi er på hytta så får hun gå naken, om vi er på offentlige steder er det badebleie eller bikini/badedrakt

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Jeg synes ikke noe om at barn skal fly nakne uansett.
Kanskje inne i hagen hvor ingen andre ser.

Det har ingenting med pedofile etc.. men for meg er det ikke naturlig.
Jeg går ikke naken.
De kan fint ha på seg badebleie eller badebukse.
Man kan fint ha flerr badebukser så man hele tiden har en tørr.

Hun får selvsagt lov å gå naken hjemme i hagen hvis hun vil det, bor i skogen så ingen naboer. Men i offentligheten så byr det meg imot.

Det tenker jeg ikke over, men mine barn har badebleie/badeshorts på seg på stranda :)

Hjemme i hagen er de nakne innimellom :)

Det hender mine går nakne. De har alltid badetøy på seg i begynelsen, men de kler gjerne av seg selv.. eldste er 4. Jeg er ikke så nøye på det. Er bare en liten badeplass i bygden her..

Men syns overhodet ikke du er hysterisk selv om du har en annen mening enn meg :)

De har badetøy på seg ja men i dag gikk Liam naken på stranda, han er 3 år og det var kun et gammelt ektepar der så følte det gikk greit da :)

Ser liksom ikke hvorfor de skal gå nakne jeg dsså mine har alltid bikinitruse eller badeshorts på

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg synes du er hysterisk, og tror at slikt hysteri bare skaper mer pedofili. Hvorfor skal dere gjøre nakne småbarn som leker i vannet og sanden til noe seksuelt?

Er dere så redde noen skal ta bilder så kan dere ikke ha ungene ute under hele tatt, en liten bikini er da lett å photoshoppe vekk.

Nakenhet er naturlig! Og for barna sin del er det vel viktig at de lærer det at kroppen og nakenhet er helt naturlig og ikke ekkelt eller noe man bør gjemme bort. Vil mine barn gå nakne så får de det, vil de ikke så slipper de det. Som jeg har sagt til min eldste er at det er din kropp, du bestemmer!
Uansett om barn er avkledd eller med klær så kan noen unytte de, jeg kan ikke gå rundt å tenke på alle farer som er i verden, for det er mange! :)

Min gutt går i badebleie på stranda for å ikke tisse eller bæsje ved andre folk eller på stranda. Når vi e alene så e det lettere å fjerne uønsket ting.

Vi lar begge barna gå naken- eldstemann er 4,5 år!
Hadde kanskje ikke gjort det på store offentlige strender, men de småstrendene vi har vært på i Norge i år har vi ikke hatt problemer med å la han gå naken.
Jeg synes nesten det er værre med de bitte små jentene som har på seg bittesmå bikini bh-er...! Akkurat som at de har noe mer å skjule enn guttene...

Jeg synes du er hysterisk, og tror at slikt hysteri bare skaper mer pedofili. Hvorfor skal dere gjøre nakne småbarn som leker i vannet og sanden til noe seksuelt?

Er dere så redde noen skal ta bilder så kan dere ikke ha ungene ute under hele tatt, en liten bikini er da lett å photoshoppe vekk.

Kanskje fordi jeg selv har blitt utsatt for pedofili, og dermed er mer sårbar. Jeg er ufattelig redd for at det samme skal skje med mitt barn og ser vel farer der det ikke er noen. Derfor tar jeg mine forhåndsregler. Jeg ser argumentene dine, og takker for innspillet. Er så redd for at min frykt skal gjøre meg hysterisk.

Vi lar begge barna gå naken- eldstemann er 4,5 år!
Hadde kanskje ikke gjort det på store offentlige strender, men de småstrendene vi har vært på i Norge i år har vi ikke hatt problemer med å la han gå naken.
Jeg synes nesten det er værre med de bitte små jentene som har på seg bittesmå bikini bh-er...! Akkurat som at de har noe mer å skjule enn guttene...

hehe, det har jeg også tenkt på det med bikini overdeler. Blir ganske så rart.

Back
Topp