Nakne barn på stranda

Kanskje fordi jeg selv har blitt utsatt for pedofili, og dermed er mer sårbar. Jeg er ufattelig redd for at det samme skal skje med mitt barn og ser vel farer der det ikke er noen. Derfor tar jeg mine forhåndsregler. Jeg ser argumentene dine, og takker for innspillet. Er så redd for at min frykt skal gjøre meg hysterisk.

Så fælt, da skjønner jeg at du er ekstra bekymret. Men jeg tror dessverre en pedofil sikler like mye på et barn i badebukse som et nakent barn. De fleste menn synes jo at sexy undertøy er mer opphissende enn nakenhet... Og for en pedofil er vel normalt barnetøy i den kategorien *grøss*

Så fælt, da skjønner jeg at du er ekstra bekymret. Men jeg tror dessverre en pedofil sikler like mye på et barn i badebukse som et nakent barn. De fleste menn synes jo at sexy undertøy er mer opphissende enn nakenhet... Og for en pedofil er vel normalt barnetøy i den kategorien *grøss*

Du har nok et godt poeng der. Må nok bare prøve å ikke la frykten overta.

Nakenhet er naturlig! Og for barna sin del er det vel viktig at de lærer det at kroppen og nakenhet er helt naturlig og ikke ekkelt eller noe man bør gjemme bort. Vil mine barn gå nakne så får de det, vil de ikke så slipper de det. Som jeg har sagt til min eldste er at det er din kropp, du bestemmer!
Uansett om barn er avkledd eller med klær så kan noen unytte de, jeg kan ikke gå rundt å tenke på alle farer som er i verden, for det er mange! :)

Går du og naken?
Om nakenhet er så naturlig......

Jeg synes du er hysterisk, og tror at slikt hysteri bare skaper mer pedofili. Hvorfor skal dere gjøre nakne småbarn som leker i vannet og sanden til noe seksuelt?

Er dere så redde noen skal ta bilder så kan dere ikke ha ungene ute under hele tatt, en liten bikini er da lett å photoshoppe vekk.

Jeg ser ikke noe seksuelt med det.
Men jeg synes ikke det er naturlig å fly rundt å vifte med tissemann.
Ofte har ikke små barn alltid kontroll på blæra, og tisser overalt..

Nei, jeg synes barn kan ha på seg badebukse eller bele uansett alder.

Mine får gå nakne hjemme. På stranden kan de ha på seg badebukse. (Jenten også.syns ikke noe særlig om bikini på små) mest fordi de ikke skal få sand steder solen aldri skinner.

♡♥mor til to♥♡

Min mening er at det er trist at man skal måtte tenke sånn at små barn ikke kan få være små uskyldige barn og naturlig nakne og frie. Jeg kjenner jeg er glad for at jeg bor slik at her vi bor kan hun godt løpe naken i hagen, i vannet hvor vi bader og i det hele tatt, her er det ganske "øde".

Små barn er ikke nakne - de har bare ikke på seg klær.

Nå går Jr. helst med badebukse, men det er fordi han er nesten 6 og begynner å oppfatte ting som "flaut" og "jeg vil ikke at jentene skal se rumpa mi" osv., og fordi han begynner å bli såpass stor at jeg er redd det skal støte bluferdige voksne.
Prøver å ikke gjøre det til noen stor sak, men ja, har kjøpt badebukse til ham de siste årene, husker ikke nøyaktig når jeg begynte med det.
På den annen side går han jo fremdeles i jentegarderoben med meg på svømming og slikt, så pffffft. :p

Når han var liten (baby/toddler) var han naken på stranda - bedre det enn med bleie hvor sanden endte opp overalt og gnagde, og badebukse var vanskelig å finne for min runde lille krabat. ;)

Når jeg var barn var bikinioverdel noe jentene i bygda begynte med når de begynte å få noe som likned pupper, sånn rundt 10-11 et sted - før det løp vi rundt i bikiniunderdel og ikke noe mer.
Husker jeg syntes det var veldig merkelig at de samme jentene som løp rundt i bare bikinitruse om sommeren HYLTE når gutta løp inn i jentegarderoben når vi sto i bare trusa - alle de andre jentene holdt hendene foran brystet, jeg bare sto der.
Etterpå var de helt "Hvorfor STO du bare der?" og jeg, helt uforstående "Men de har jo sett meg sånn på stranda mange ganger, hvorfor er det forskjellig bare fordi det er i garderoben nå?". ;)

Når det gjelder bilder tatt av folk som liker slikt - ser heller at de napper løken over et uskyldig badebilde av Jr. enn at de går ut og forgriper seg på et barn fordi de ikke har tilgang til slike bilder.
Så lenge jeg og Jr. ikke er klar over det, vel å merke.

Har vært endel på stranda i ferien, og der ser jeg mange lar barn opp til 4 år gå nakne på stranda. Folk får gjøre som de vil, men jeg for min del føler det blir feil.
Min datter på 2,5 har enten badebleie eller badedrakt på seg. Ikke det at nakenheten plager meg, men tenker jo på at man vet aldri hva slags mennesker som er rundt en. Noen kan jo ta bilder, og legge ut på nett osv.
Er jeg hysterisk? Hva er din mening?
Tenker akkurat det samme som deg.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har vært endel på stranda i ferien, og der ser jeg mange lar barn opp til 4 år gå nakne på stranda. Folk får gjøre som de vil, men jeg for min del føler det blir feil.
Min datter på 2,5 har enten badebleie eller badedrakt på seg. Ikke det at nakenheten plager meg, men tenker jo på at man vet aldri hva slags mennesker som er rundt en. Noen kan jo ta bilder, og legge ut på nett osv.
Er jeg hysterisk? Hva er din mening?

Tenker det samme som deg :), skjønner godt at du vil ha på ungene noe. Nå er ikke vi så ofte på stranda men de gangene vi har vært det har ungene på seg badeshorts og badebleie..

Tenker at det har litt med alderen og gjøre og at foreldrene må få bestemme selv. Synes samfunnet generelt må ta seg sammen mer å la barna få være barn. Minsten min på ett har bleie på land, men jeg tenker mer på små kryp som kan komme opp i alle sprekker. Tre åringen min har bade truse av samme grunn, men det ender som regel opp med at han vrenger den av seg og leker villmann om eg prøver få den på igjen. De eldre har bade tøy. Jenta mi fikk bikini når hun var 8-9år. Hun hadde jo ikke noe som lignet brystet så da blir det rart med en bryst overdel. Hun hadde bade drakt før. Nei griser finne vi overalt og vi får bare håpe vi lærer barna våre å skille dem ut når de blir eldre. Sol og frisk luft på stumpen må være herlig etter hele vinteren i bleie. ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg synes også man skal ha på badetøy på offentlig sted. I hovedsak pga pedofile. Men også fordi jeg synes det er ubehagelig å se på barn som går rundt å fikler med seg selv! 4åringer synes jeg er alt for store til å gå naken ute blandt folk! Uten at man formidler dette til barna selvfølgelig.

Jeg synes du er hysterisk, og tror at slikt hysteri bare skaper mer pedofili. Hvorfor skal dere gjøre nakne småbarn som leker i vannet og sanden til noe seksuelt?

Er dere så redde noen skal ta bilder så kan dere ikke ha ungene ute under hele tatt, en liten bikini er da lett å photoshoppe vekk.
Jeg synes absolutt ikke det er seksuelt med nakne barn. Men ønsker allikevell ikke å se de nakne. For det meste går det helt greit, men når de begynner å bøye seg og fikle med utstyret og tisse synes jeg faktisk det er ekkelt. Man trenger ikke gjøre nakenhet til noe unaturlig ved å bare ha på ei lita truse...ungene er jo vant til å ha på seg klær.

Jeg synes absolutt ikke det er seksuelt med nakne barn. Men ønsker allikevell ikke å se de nakne. For det meste går det helt greit, men når de begynner å bøye seg og fikle med utstyret og tisse synes jeg faktisk det er ekkelt. Man trenger ikke gjøre nakenhet til noe unaturlig ved å bare ha på ei lita truse...ungene er jo vant til å ha på seg klær.

Oj, det har jeg faktisk aldri sett en unge gjøre på stranden, men er jo enig med deg i at det er ufint. Hadde ungen min gått rundt og fiklet med seg selv hadde jeg nok sett et større behov for badebukse ja.

Come again?

Altså, jeg er enig i at det burde være slik at barn kan få løpe naken til de selv syns det føles feil. Men at å kle på barna eller være redde for at noen andre skal "være ekle" eller noe skal føre til at mer pedofili? Og hva mener du med det, at flere blir pedofile eller at de som er pedofile blir mer pedofile enn de var? Uansett så må jeg bare beklage, men det er noe noe av det dummeste jeg har hørt.

Og å kle på barna en truse eller badedrakt fordi man ønsker å skjerme dem litt eller fordi man selv opplever nakenhet som unødvendig/unaturlig, er da ikke det samme som å seksualisere nakne barn.

Jeg synes ikke du er hysterisk, selv om jeg personlig kan la gutten på 1,5 år få leke naken på stranda for å lufte stumpen litt.

At det å engste seg for pedofile kan "føre til mer pedofili" er vel en av de mer spesielle uttalelsene jeg har hørt i det siste.

Forferdelig trist at du har måttet oppleve overgrep, har forståelse for at dette er noe du bekymrer deg over at skal skje dine barn.

Oj, det har jeg faktisk aldri sett en unge gjøre på stranden, men er jo enig med deg i at det er ufint. Hadde ungen min gått rundt og fiklet med seg selv hadde jeg nok sett et større behov for badebukse ja.
Ja det har jeg sett flere ganger. Er gjerne gutter men også sett et par jenter. Synes det er rart at foreldre ikke forteller barna at det er noe man bare gjør når man er alene. Og når man kanskje sitter å spiser på stranden så ser man plutselig rett hjem på ei jente eller inn i rompehullet på en gutt... Nakenhet er naturlig men jeg skjønner ikke problemet med å ha på ei lita truse for å ta litt hensyn til andre rundt :)

Ja det har jeg sett flere ganger. Er gjerne gutter men også sett et par jenter. Synes det er rart at foreldre ikke forteller barna at det er noe man bare gjør når man er alene. Og når man kanskje sitter å spiser på stranden så ser man plutselig rett hjem på ei jente eller inn i rompehullet på en gutt... Nakenhet er naturlig men jeg skjønner ikke problemet med å ha på ei lita truse for å ta litt hensyn til andre rundt :)

Om andre reagerer på nakene barnekropper, å synes det er ekkelt.
Så vil jeg si det er de voksene sitt problem og ikke barnet.
En barnekropp er da ikke ekkelt.
At barn fikler med seg selv, skjer jo. Det også er veldig naturlig. Fortsatt ikke ekkelt, men foreldre har da ansvar for å oppdra sine barn. Uansett hva barnet gjør og snakke til sine egene barn. Det gjelder da alt!

Noen foreldre benytter vel kanskje anledningen til bleieslutt?
Gutten min har truse på, noe ant tror eg han ville nektet :p

2 hærlige gutter<3

Back
Topp