Nakenhet under fødsel

Det skal gjøres på ALLE som føder vaginalt. Server ingen stor sak, tar ett sekund liksom...

du vil heller det enn å bli inkontinent for avføring fordi ingen sjekket/oppdaget dype rifter med muskelruptur.... DA blir det mye rektalundersøkelser og operasjoner på deg da....

har 3 barn, aldri fått dette sjekket?

Må man så må man, men er andre ting jeg heller vil :hilarious: greit at dere her forbereder meg her først :hilarious:

Er så fort gjort og det beste er å bare le av det, spesielt om det er en kjekkas som gjør det på deg :hilarious::hilarious:

Samme som brukes for å sette igang fødsel (oxytocin), men etter fødsel brukes det som injeksjon for å få livmor til å trekke seg sammen og minske blødning

Hæ, får alle det?? Det kan jeg ikke huske :hilarious: var sikkert for opptatt med fingeren i rompa :hilarious:

Haha! Ja det er også prosedyre, mange som ikke får med seg at den settes:hilarious: babyen får også injeksjon rett etter fødsel, de får K-vitamin i låret

Der kan du se. Man er rimelig forfjamsa etter en fødsel:hilarious: kan ikke huske jenta mi fikk noe heller. Men mannen har fortalt at ho ble stukket i foten for å få frem gråt :hilarious:

Der kan du se. Man er rimelig forfjamsa etter en fødsel:hilarious: kan ikke huske jenta mi fikk noe heller. Men mannen har fortalt at ho ble stukket i foten for å få frem gråt :hilarious:
Man er jo full av adrenalin og endorfiner i tillegg til å være sliten og i egen boble, så egentlig ikke så rart om man ikke får med seg disse tingene, de er jo over på 2 sekunder også:happy:

Man er jo full av adrenalin og endorfiner i tillegg til å være sliten og i egen boble, så egentlig ikke så rart om man ikke får med seg disse tingene, de er jo over på 2 sekunder også:happy:

Jaa, sant :) gleder meg til å få oppleve det igjen ❤️

Ja var jo det, om jeg får føde lokalt så kan jeg jo risikere at det er noen jeg kjenner :hilarious::bag:

Hahah er det så små forhold ja? Det er heldigvis profesjonelle folk uansett, men kan se at den er ekstra klein :hilarious:

Ja der nok det, men kjenner "heldigvis" ikke så mange innen helsesektoren :hilarious:

Er lov å håpe du slipper unna kjentfolk da ja :hilarious:
Jeg føder også lokalt denne gangen, og selvom det er svæææært her (Østfold/Kalnes sykehus) så har tanken slått meg at jeg kan møte på kjentfolk :hilarious:

Er lov å håpe du slipper unna kjentfolk da ja :hilarious:
Jeg føder også lokalt denne gangen, og selvom det er svæææært her (Østfold/Kalnes sykehus) så har tanken slått meg at jeg kan møte på kjentfolk :hilarious:
Haha, kan være det er et kjærkomment syn med kjente ansikter når ting står på som verst:P

Jeg VET jeg får noen jeg kjenner, de er alle kollegaene mine:p men det går helt fint, vet hvor mye rart vi alle har sett, alt er like normalt og ingen bryr seg, det er ren rutine :happy:
Det er jo forsåvidt sant :)

Det er veldig rart, for det er prosedyre! Eneste måten de kan sikre seg mot uoppdagede dype rifter...

ja, nå ble jeg nesten litt skuffa... vil jo at alt skal være ok der nede. Og om noe har blitt ødelagt, er det ikke noe jeg kanskje merker... også sitter jeg ikke å huker meg over ett speil rett etter fødsel heller:bag:

ja, nå ble jeg nesten litt skuffa... vil jo at alt skal være ok der nede. Og om noe har blitt ødelagt, er det ikke noe jeg kanskje merker... også sitter jeg ikke å huker meg over ett speil rett etter fødsel heller:bag:
Du vil jo merke det etterhvert kår du ikke klarer å holde deg. Men du vil ikke se det, det er derfor de må kjenne etter, de kan ikke se om ringmuskelen er inntakt...

har dessverre ei venninne som fikk fjerdegradsruptur for 11 år siden og hun sliter fortsatt, vært gjennom tre store operasjoner, og er fremdeles ikke bra... nå vurderer de å legge stomi....:( heldigvis ikke mange som er så uheldige, men jeg er evig takknemlig for den fingeren i rompa så evt skader blir oppdaget umiddelbart :happy:

Husker med første at jeg absolutt skulle ha sokker på, aner ikke hvorfor før elsket egnetlig å gå barfot :playful:

Men ellers kunne jeg ikke ha brydd meg så mye hva jeg hadde på meg av klær.. er ikke den som liker å vise kroppen min, men etter x-antall undersøkelser den siste tiden før fødsel ble jeg så vandt til at alle skulle se meg nedentil at det ble bare naturlig for meg rundt fødsel også :)

Kan forsåvidt ikke huske hva annet jeg hadde på meg en gang.. Men tror det var en sykehus skjorte, for så fort lille gutt var kommet ut så hadde jeg ingen ting på meg slik at gutten skulle få fri bane frem til puppen :love017

Det skal gjøres på ALLE som føder vaginalt. Server ingen stor sak, tar ett sekund liksom...

du vil heller det enn å bli inkontinent for avføring fordi ingen sjekket/oppdaget dype rifter med muskelruptur.... DA blir det mye rektalundersøkelser og operasjoner på deg da....
Det er sant! Personlig syns jeg imidlertid syntocinon injeksjonen i låret er mye værre! Bærer meg like mye hver gang, og det er jo helt latterlig når man nettopp gar trykket ut en unge:oops:
Kan ikke huske dett skjedd meg sist fødsel :bag: men regner vel med det ble gjort, var slev helt borte etter fødsel.. eneste jeg tenkte på var den flotte lille gutten på brystet mitt, og at nå kunne jeg endelig få sove litt :happy::playful:

Er egentlig ganske avslappet når det gjelder nakenhet foran folk jeg stoler på, NÅR jeg har fått fjernet hår. Det har jeg spurt spesifikt om, men får bare til svar at både voksing og barbering kan gi infeksjoner om det gjøres dagene før og at jeg ikke kan gjøre det. Til og med på leggene! Det gjør faktisk at jeg gruer meg, for det er en issue for meg, det har det vært siden jeg var 11 år :( Veldig mørke harde hår på veldig lys hud...

Back
Topp