Nakenhet under fødsel

Me too ass. Etter keisersnitt administrerte de smertestillende rektalt. Fikk det ikke med meg engang. Var jo lammet fra livet og ned:hilarious::hilarious: Så plutselig det stod i epikrisen fra sykehuset. Haha.
Hahah like greit å ikke få det med seg :hilarious:
Jeg måtte stramme rompa rundt fingeren hans liksom. Da føler man seg snasen :hilarious:

De sa det var vanlig prosedyre for å sjekke at man ikke hadde ødelagt noen muskler baki der under fødselen :hilarious:

Okei, får håpe det ikke er like vanlig nå lenger før det kjenner jeg at jeg ikke helt er klar for :hilarious:

Har ingen problemer med å være naken eks i dusjen på badeland osv. Likevel føler jeg ikke for å disse rundt med puppene ute under fødsel. "Her kommer jeg!":hilarious::facepalm: Evt en singlet eller sykehusskjorta som kan tas lett av når babyen kommer ut.

Okei, får håpe det ikke er like vanlig nå lenger før det kjenner jeg at jeg ikke helt er klar for :hilarious:

Haha, joda, det takler du der og da :hilarious: skulle kanskje ønske jeg fikk beskjed i forkant bare. Jeg ble litt sånn "wtf" med en gang. Men samtidig skjønner jeg jo viktigheten av det:hilarious:

Jeg er egentlig ganske konservativ av meg når det gjelder nakenhet. Det vil si; jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre viser av kropp, men jeg får helt noia hvis jeg føler at skjørtet mitt er for kort eller at jeg viser for mye hud. Hvorfor det er sånn aner jeg ikke, for resten av familien min bryr seg ikke litt engang:hilarious:

Når det gjelder fødsel er det en helt annen ting. Fødte i 2018, og jeg kan ikke huske om jeg var påkledd eller naken under fødsel:p Det eneste som var plass til i hodet mitt var at barnet måtte ut. Jeg følte også at det var ekstremt mye grafsing og titting på både underliv og pupper i løpet av sykehusoppholdet, og det var helt greit. Det er en spesiell setting og de gjør det for å hjelpe. Så akkurat på sykehuset er jeg helt ambivalent til nakenhet.

Har født kliss naken fire ganger og kunne ikke brydd meg mindre. Fokus er helt andre steder enn på sånt når man er i fødsel... og BH/topper osv gjør alt bare mer tungvint når babyen er ute og skal søke seg til brystet, mye mer styr å begynne å kle av seg med en glatt nyfødt på magen... etter fødsel har babyen en jobb, og det er å finne brystet av seg selv og det klarer den naturlig nok ikke når puppen er påkledd

Det skal gjøres på ALLE som føder vaginalt. Det er ingen stor sak, tar ett sekund liksom...

du vil heller det enn å bli inkontinent for avføring fordi ingen sjekket/oppdaget dype rifter med muskelruptur.... DA blir det mye rektalundersøkelser og operasjoner på deg da....

Last edited:
Haha samme her. Og etter fødsel fikk jeg en finger opp i rassen av en kjekk mannlig lege. Jeg husker jeg bare: NEI!! ikke send inn en KJEKK mann for å sjekke rompa mi æ! :hilarious::hilarious::hilarious: Men gikk fint det også :hilarious:
En ting skal du ha iallefall. Jeg blir mye mer avslappet av å lese dine opplevelser:hilarious::hilarious:
Men hva skulle han skjekke oppi der da??

En ting skal du ha iallefall. Jeg blir mye mer avslappet av å lese dine opplevelser:hilarious::hilarious:
Men hva skulle han skjekke oppi der da??

Hahaha, det er rart med det. Men du har akkurat gått gjennom de vondeste timene av hele livet ditt, og du ligger der med ditt helt eget barn på brystet. En finger her og der gjør ikke så mye :hilarious: han skulle sjekke at musklene ikke hadde blitt ødelagt etter den harde økta. Det var en smule kleint, men det var i det minste første gang jeg fikk høre at rompemusklene mine var perfekte :angelic::hilarious::hilarious::hilarious:

Har født kliss naken fire ganger og kunne ikke brydd meg mindre. Fokus er helt andre steder enn på sånt når man er i fødsel... og BH/topper osv gjør alt bare mer tungvint når babyen er ute og skal søke seg til brystet, mye mer styr å begynne å kle av seg med en glatt nyfødt på magen... etter fødsel har babyen en jobb, og det er å finne brystet av seg selv og det klarer den naturlig nok ikke når puppen er påkledd
Fy søren så glatte de er og, det var ikke jeg forberedt på :bag: Her skled han nesten av magen, så samboeren måtte ta i mot. Jeg var helt satt ut av at jeg nettopp hadde presset ut et barn og var ikke helt tilstede, så å holde han ordentlig fast var ikke noe som slo meg helt :banghead::bag:

Haha, joda, det takler du der og da :hilarious: skulle kanskje ønske jeg fikk beskjed i forkant bare. Jeg ble litt sånn "wtf" med en gang. Men samtidig skjønner jeg jo viktigheten av det:hilarious:

Må man så må man, men er andre ting jeg heller vil :hilarious: greit at dere her forbereder meg her først :hilarious:

Det skal gjøres på ALLE som føder vaginalt. Server ingen stor sak, tar ett sekund liksom...

du vil heller det enn å bli inkontinent for avføring fordi ingen sjekket/oppdaget dype rifter med muskelruptur.... DA blir det mye rektalundersøkelser og operasjoner på deg da....

Dette er en slik ting som ingen snakker om, ble bare litt paff først :hilarious:

Dette er en slik ting som ingen snakker om, ble bare litt paff først :hilarious:
Det er sant! Personlig syns jeg imidlertid syntocinon injeksjonen i låret er mye værre! Bærer meg like mye hver gang, og det er jo helt latterlig når man nettopp gar trykket ut en unge:oops:

Samme som brukes for å sette igang fødsel, men etter fødsel brukes det som injeksjon for å få livmor til å trekke seg sammen og minske blødning
Og du får det som nesespray om man trenger å sparke i gang utdrivningsrefleksen. Litt som poteten igrunn, brukes til å så mangt :D

Back
Topp