Når tenker dere å ha tul?

Har fått på sykehuset når jeg er 8+3, dvs fredag 8.1, heldigvis tidlig på dagen. Sist gang hadde jeg hatt to ul innen den tid, men er litt vel rolig denne gangen, det er nesten litt skummelt. Gleder meg, samtidig som jeg gruer meg, men krysser fingrene for at det går bra. :happy:
 
Skulle egentlig på tul nå i dag, men den har jeg rett og slett avbestilt fordi gynekologen jeg skulle til har tidenes verste vurderinger fra andre pasienter:eek: Så da tar ikke jeg sjansen på å dra dit. Jeg ønsker en fin opplevelse og at jeg skal kjenne meg trygg og ivaretatt, så nå er det bare å vente på ny time til tul hos noen jeg har vært hos tidligere i stedet:rolleyes:
 
Spennende!! Må få høre hva de finner ut i morgen da!:happy:

Nå har jeg hatt TUL og fikk sett et helt perfekt lite knøtt som var 1,3 cm langt og helt perfekt til å være ca 8+3 :Heartred
Veldig fin opplevelse, og skuldrene senkes LITT :)
 
Jeg var på tul på lokalsykehuset i uke 51. St.Olavs som ba meg bestille tul den uka for da mente de det var uke 7. da jeg kom inn til timen var det en mistenkelig dårlig kvalifisert gynekolog som undersøkte meg. Første hun sa var at nei her var det vekstavvik! Hun så ikke det hun burde se ifølge hennes utrekning av lengde på svangerskap. Prøvde fortelle henne at St.Olavs mener jeg er i uke 7, hva mener du da? Det er 7+1 sa hun, men burde vært større nå siden du hadde innsett 9.nov. Pluss at hun begynner snakke om at jeg har masse eggposer som ligger klar..?! Hun visste heller ikke hvordan hun skulle bruke datamaskina, så den eldre stakkars assistenten trykte mens gynekologen rota rundt i underlivet mitt. Hele opplevelsen med denne gynekologen var bare surrealistisk!! Jeg så iallefall foster og blinkende hjerte og gikk hjem med klumpen i halsen. Ringte jordmor, fertiitetslege og annen spesialist og ALLE tre sa det samme: Nei, det er ikke vekstavvik! Det er absolutt innafor med 7+1 og 10mm ved denne datoen (17.des) Heldigvis fått ny time til UL i morgen ved annet sykehus! Men fy søren så jeg angret på den ultralyden i uke 7, for det krever en flink gynekolog og moderne utstyr for å se noe så tidlig. Never again.
 
Skulle egentlig på tul nå i dag, men den har jeg rett og slett avbestilt fordi gynekologen jeg skulle til har tidenes verste vurderinger fra andre pasienter:eek: Så da tar ikke jeg sjansen på å dra dit. Jeg ønsker en fin opplevelse og at jeg skal kjenne meg trygg og ivaretatt, så nå er det bare å vente på ny time til tul hos noen jeg har vært hos tidligere i stedet:rolleyes:

Er det en spesiell nettside hvor man kan lese om div leger og vurderinger på de? Gjelder kanskje ikke gynekologer ansatt på sykehus?
 
Jeg skal på tul i uke 9+6! Fikk egentlig time i uke 8+5 men da er jeg ikke hjemme, så det ble utsatt ei god uke! Veldig spent, og håper alt står bra til:Heartred
 
Usikker... men har veldig lyst til å se at alt står bra til, så vurderer privat på nyåret når jeg er i uke 9 kanskje. Eventuelt prøve å holde meg til uke 12 :smiley-angelic003
 
Vi fikk tilbud om TUL i uke 7, eller bekreftelse på svangerskap som klinikken kalte det, men siden de har julestengt nå i romjulen blir det ikke før 8+0 som er tirsdag 5 jan :p er nesten litt skrekkblandet fryd å vente på den timen :smiley-ashamed005
 
Jeg var så dum at jeg tok en ny graviditetstest i dag og så til min store fortvilelse at testen var mye svakere enn hva den har pleid å være. Fikk selvsagt panikk og gråt konstant helt til etter jeg hadde vært på legekontoret og blitt henvist til tidlig ultralyd på sykehuset. Jeg var så redd for at jeg hadde hatt en MA, selv om jeg vet at man ikke skal bruke graviditetstester for å danne seg et inntrykk av hcg-nivået i kroppen. Men jeg måtte rett og slett bare inn på tul nå i dag. Det var uaktuelt for meg å vente.

Til min store lettelse så fikk jeg straks se et bankende hjerte og størrelsen på embryoet stemte også med hvor langt jeg er på vei (8+3) :Heartred Nå fremover blir det null graviditetstester! Noe så unødvendig stress og bekymring:banghead: Men det var også fordi flere av symptomene mine har avtatt.

Tenkte å dele dette med dere for å simpelthen fraråde å fortsette med å ta graviditetstester utover svangerskapet, og for å si at selv om man fra den ene dagen til den andre bare mister så å si alle symptomer så trenger det ikke å bety at man har hatt en MA e.l. :Heartpink :happy7
 
Jeg var så dum at jeg tok en ny graviditetstest i dag og så til min store fortvilelse at testen var mye svakere enn hva den har pleid å være. Fikk selvsagt panikk og gråt konstant helt til etter jeg hadde vært på legekontoret og blitt henvist til tidlig ultralyd på sykehuset. Jeg var så redd for at jeg hadde hatt en MA, selv om jeg vet at man ikke skal bruke graviditetstester for å danne seg et inntrykk av hcg-nivået i kroppen. Men jeg måtte rett og slett bare inn på tul nå i dag. Det var uaktuelt for meg å vente.

Til min store lettelse så fikk jeg straks se et bankende hjerte og størrelsen på embryoet stemte også med hvor langt jeg er på vei (8+3) :Heartred Nå fremover blir det null graviditetstester! Noe så unødvendig stress og bekymring:banghead: Men det var også fordi flere av symptomene mine har avtatt.

Tenkte å dele dette med dere for å simpelthen fraråde å fortsette med å ta graviditetstester utover svangerskapet, og for å si at selv om man fra den ene dagen til den andre bare mister så å si alle symptomer så trenger det ikke å bety at man har hatt en MA e.l. :Heartpink :happy7


Så bra at alt var bra❤️❤️
 
Jeg skal på tidlig ultralyd (privat) til mandag 11/1, da er jeg 7+5. Jeg skulle egentlig ha hatt tidlig ultralyd på sykehuset, men har ikke fått time før jeg er i uke 12/13. :bag:
 
Sist hadde jeg i uke 11 :love7 det var veldig kos! Han var en fin, liten bamsemums som lå å danset inni der :Heartblue Usikker på denne gangen..
 
Pga min alder vil jeg ha en TUL i uke 12-13 for å være sikker på at alt er som det skal være. Jeg er straks 35. :confused:
 
Skal på første TUL (privat) i morgen, uke 8+0 - spent :smiley-angelic001
Så blir det henvisning til ny TUL, uke 12/13, om alt ser bra ut.
 
Back
Topp