Når startet kvalmen hos deg?

Bedre å kunne spise enn Ikke å kunne spise da ihvertfall :) Skulle gjerne sovet hele dagen jeg, men må liksom på jobb en tur også Og hjelpe med lekser og så lage middag når jeg kommer hjem.... og så er det legging.... og da er plutselig klokka åtte.... og da er jeg veldig sliten, men kjedelig og bare gå rett til sengs. Da føler jeg liksom ikke at jeg får noe alenetid .. [emoji5]

Man skulle hatt mammaperm hele første trimester spør du meg [emoji23]
 
Hos meg meg begynte det rundt uke 5. Nesten konstant kvalme, men ikke noe oppkast enda heldigvis. Men nok kvalme til at jeg ikke har klart å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen.
Men på fredag var jeg hos fastlegen og prøvde akupunktur (aldri prøvd før), og etter det har kvalmen nesten vært helt borte[emoji2] dessverre varer virkningen for oftest i maks 3 dager, men der var bare å komme tilbake hvis jeg ville. Kostet ingenting siden det er i forbindelse med svangerskap[emoji4]

Samme her, når kvalmen kommer så ligger jeg bare på sofaen.
 
Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal fungere i hverdagen med denne kvalmen. Er så ekstremt kvalm fra jeg står opp og frem til kvelden. Da kan jeg fungere å gjøre ting. Fortsatt kvalm, men da er det levbart. Uff
Får i meg svært lite mat frem til kvelden. Det kommer bare opp igjen. Er nå 6+5.
 
Hos meg så kom den i går 9+1) ??? Må si jeg synes det er litt pussig, har ikke hatt det sånn før og trodde det ville komme før vist det kom... Men ikke mye å få gjort noe med så da håper jeg bare det går fort over igjen...
 
Kvalmen kom 3 dager før jeg testet positivt, og den blir bare verre og verre! Samme med søvnen, er så utrolig sliten og trøtt ☹️
 
Begynte også mye tidligere denne gangen (uke 5 ca), men kjenner det går veldig i bølger. En dag kjenner jeg kun litt uggenhet og ubehag, andre dager må jeg legge meg helt flat for å takle kvalmen.
 
Dere som har vært kvalme i tidligere sv.skap; har det hatt noe sammenheng med hvilket kjønn det var? [emoji4] bare litt gøy å høre

Var veldig kvalm i svangerskap 1 mellom uke 8 og 11. Kastet opp flere ganger.
Ikke noe kvalme i svangerskap 2.

Har to jenter. Midt forrige svangerskap lyste gutt lang vei, ble til og med stoppet på gata og fortalt at jeg hadde guttemage...

Denne gangen hadde jeg konstant kvalme uke 7-8, nå er jeg 9+2 og jeg har vært bedre siden mandag. Ingen oppkast. Regner jo med det er ei jente til, men hadde jo vært litt gøy å prøvd seg som guttemamma også.
 
Jeg har kun hatt små kvalmeperioder om gangen, var mest kvalm i uke 8. Nå er det helst hvis jeg er veldig sliten eller sulten..eller hvis jeg lukter ting jeg ikke takler for tiden [emoji28] Har heldigvis ikke kastet opp.
 
Back
Topp