Når startet kvalmen hos deg?

Samme her! Vi kan jo håpe den ikke kommer tilbake heller :joyful:

Ja det får vi krysse alt vi har for! Synes detter så rart for sist hadde jeg absolutt ingen symptomer Før jeg kjente liv i magen, denne gangen har jeg Vært så heldig å få alt tror jeg :p
 
Begynte i går for min del, 6+3. Går å kjenner på konstant kvalme, veldig slitsomt.
 
Bank i bordet! Jeg har aldri vært plaget med så mye kvalme i noen av mine svangerskap. Aldri kastet opp. Kan kjenne til litt innimellom på en svak kvalme,men ikke noe som er kjempe plagsomt. Jeg er vel ekstremt heldig:):)

Det er så deilig! Med førstemann var jeg kjempe heldig. Det var ingen kvalme, spydde aldri, hadde ikke bekkenløsning eller noen vondter. Jeg svevde på en rosa sky [emoji7] Hehe!

Nå er det litt annerledes. Spyr litt på morgenen, og er små kvalm før jeg får spist. Men føler meg likevel heldig, for jeg vet hvor annerledes mange andre har det.
 
Begynte i uke 7, og kommer og går fra dag til dag. Tåler ikke så mange rare lukter før jeg brekker meg.. [emoji21]
 
skikkelig æsj her... begynte bare et par dager etter positiv test så ca uke 5... er sånn enda i uke 7 og blir verre virker det som, stort sett ikke mulig å bevege mye på seg uten å bli dårlig, men mat hjelper :p slipper foreløpig unna oppkast stort sett
 
I går 6+0 kom kvalmen. Idag 6+1 har eg og hatt oppkast. Noe som passa veldig dårlig i dag da eg jobber på hotell hvor det er tempo. Midt i frokosten til gjestene måtte eg springe på toalette [emoji40]
 
Er 6+1 i dag og føler meg helt forferdelig. Føles som jeg har mageinnholdet opp i halsen hele tiden:hungover:
 
6+6 og følte meg uggen i dag til morgenen for første gang. Håper jeg ikke blir dårligere.

Hva spiser dere for å holde kvalmen i sjakk? Noe sunnt? Eller går det i salt kjeks/potetgull og brus?
 
6+6 og følte meg uggen i dag til morgenen for første gang. Håper jeg ikke blir dårligere.

Hva spiser dere for å holde kvalmen i sjakk? Noe sunnt? Eller går det i salt kjeks/potetgull og brus?

Jeg må passe på å spise ganske ofte. Knekkebrød med ost eller avokado, eller en banan er ofte det jeg tyr til. I tillegg til saltkjeks og peanøtter (noen ganger er det bare salt som hjelper). Innimellom er det også nok å bare ta et glass vann. I forrige uke tok kvalmen og uggenheten all energi, men (bank i bordet) så har den vært bedre siden søndag. Er fortsatt verst på kveldstid hos meg.
9+0 idag.
Et lite glass med ingefærøl hjelper også. Og så drikker jeg ingefærte til frokost.
Sea Bands har også hjulpet meg masse!
 
Her startet det veldig for et par dager siden. 6+6.... er uggen hele dagen... men verst om kvelden når jeg skal legge meg å sove..... så er så vanskelig å få sove.... andre som har det sånn?
 
Ja det får vi krysse alt vi har for! Synes detter så rart for sist hadde jeg absolutt ingen symptomer Før jeg kjente liv i magen, denne gangen har jeg Vært så heldig å få alt tror jeg :p

Den følelsen hadde jeg med nr 2 :) hadde ingenting i første svangerskap, mens i andre fikk jeg alt [emoji85][emoji5] spent på denne gangen. Alle gode ting et tre eller noe sånt :)
 
Her startet det veldig for et par dager siden. 6+6.... er uggen hele dagen... men verst om kvelden når jeg skal legge meg å sove..... så er så vanskelig å få sove.... andre som har det sånn?

Jeg er også mest kvalm på ettermiddag/kveld! I sterk kontrast til sist da jeg ikke kunne spise hele dagen.. nå er jeg bare sulten hele tiden! [emoji23] søvn og en liten matbit så føler jeg meg litt bedre, men det er stort sett bare å sove hele dagen som holder kvalmen unna
 
Kom snikende 6+0.., nå er jeg 6+4, og har kjent på det de siste dagene ja! Kommer i bølger, og verst på morgenen og når jeg blir skikkelig sliten/ trøtt. Ikke vært kvalm i mine to foregående svangerskap, så dette var nytt! Kanskje det er jenta som kommer etter to guttegraviditeter ;) kjøre bil er pyton, men mat hjelper - og fortsatt ikke verre enn til å leve med :)
 
Her tok jeg test fordi kvalmen kom 3+5 og den var positiv. Har vært gravid 3 ganger tidligere (alle ente i tidlig sa) og alle gangene har jeg vært kvalm.

Jeg brekker meg mye, men har bare spydd noen få ganger. Jeg syns kvalmen ble enda verre i uke 6. Nå er jeg 7+2.

Ting jeg syns hjelper er å prøve å spise lite og ofte. Grønne epler, kormo kjeks, ritz kjeks og den grønne noisy'en [emoji4] og jeg bruker SEA bands.
 
Uggen i uke 4-5. Slutten av uke 5 for alvor. Nå er jeg i uke 7 å ligger på sykehus pga dehydrering. Samme var det da jeggikk gravid med vesla også :(
 
Var kvalm noen dager før positiv test, så kvalm hver morgen/formiddag fra 4+0, har økt fra uke 7. Kastet opp fire ganger. Blir værre og kaster opp når jeg tar Nycoplus gravid vitamintilskudd om morningen.
Samme her jeg kasteropp mer når jeg har tatt vitamintilskudd fra nycopluss.
Men jeg kaster opp uten vitamintilskuddet og men blir veldig dårig av vitaminene... Skal prøve å bare ta folat.
 
Jeg er også mest kvalm på ettermiddag/kveld! I sterk kontrast til sist da jeg ikke kunne spise hele dagen.. nå er jeg bare sulten hele tiden! [emoji23] søvn og en liten matbit så føler jeg meg litt bedre, men det er stort sett bare å sove hele dagen som holder kvalmen unna
Bedre å kunne spise enn Ikke å kunne spise da ihvertfall :) Skulle gjerne sovet hele dagen jeg, men må liksom på jobb en tur også Og hjelpe med lekser og så lage middag når jeg kommer hjem.... og så er det legging.... og da er plutselig klokka åtte.... og da er jeg veldig sliten, men kjedelig og bare gå rett til sengs. Da føler jeg liksom ikke at jeg får noe alenetid .. ☺️
 
Dere som har vært kvalme i tidligere sv.skap; har det hatt noe sammenheng med hvilket kjønn det var? [emoji4] bare litt gøy å høre
 
Back
Topp