Når skjønte du at du var gravid?

Samboeren min kom hjem påskeaften etter å ha vært på reisejobb, og lørdagen etterpå tok jeg positiv test :p
 
Når skjønte du at du var gravid?


Jeg misstenkte litt at det kanskje kunne være noe på gang 3 dager før IKM, men turte ikke håpe.
Siden jeg alt var på legevakta den kvelden ba jeg legen om å teste urin for HcG, et par sekund senere kom han inn å la testen foran meg å sa den var positiv den.
Jeg hadde merka at jeg ikke hadde hatt små blødninger litt uka før mens slik som jeg pleier men koblet det mer opp mot stress på jobben.

Ble sjokka, men gledelig sjokka vi hadde prøvd veldig lenge og fått avslag på IVF.
Nå har vi en nydelig datter som alltid er blid som ei sol. :)
 
Jeg begynte å mistenke det da mensen var 3 dager forsinket. På den fjerde dagen med uteblitt mens fikk jeg en positiv test og skjønte at jeg var gravid ;)
 
Når mensen uteble eller som med tredje - måtte plutselig tisse hele tiden, hadde tissa og gått i bilen for en ferietur til svigersøs, deretter måtte jeg nesten rett ned igjen å tisse etter en liten tur å ta ut penger - tok en test på tull samtidig og den lyste positiv!
 
Mistenkte at det ville skje da El-slimet jeg pleier å ha, ikke kom. Så da jeg stod der med digital, positiv test kjente jeg at jeg ikke var så overrasket;)
 
Jeg testet positivt på selveste julaften men det gikk ikke opp for meg før i mars, da sto jeg på operaen i Gøteborg i et folkehav av mennesker og kjente liv for første gang ❤️ begynte å gråte der og da for jeg innså at det var et liv inni magen min
 
Jeg testet positivt på selveste julaften men det gikk ikke opp for meg før i mars, da sto jeg på operaen i Gøteborg i et folkehav av mennesker og kjente liv for første gang ❤️ begynte å gråte der og da for jeg innså at det var et liv inni magen min
Åååå kjenner tårene trille nå <3 <3 <3
 
  • Liker
Reactions: VHN
12 dpo murret det godt i lysken og puppene var ømme :) testet med en gang jeg kjente dette og fikk positivt :)
 
Da puppene plutselig begynte å vokse og bli harde, var da i uke 7/8 allerede :wideyed:
 
Når jeg aldri fikk mensen og testen var positiv! Uventet, men veldig velkomment :)
 
Når jeg hadde gått med menssmerter i over en uke uten at det kom noen blødning.
I tillegg jobber jeg med to stk som har litt evner utenom det vanlige ;) Da jeg spurte om det var "en tulling" inni meg fikk jeg til svar: Bare piss på den pinnen, du! :p
 
Fikk det bare på følelsen og hadde voldsomme mensensmerter uten mens, så da tok jeg et par tester og begge viste 2-3 uker på veg
 
Når jeg forsov meg for første gang på mange år og måtte ta fri fra jobb pga utmattelse :p
 
Har hatt ustabil syklus i lange tider, og blei lei negative tester, så ventet ofte noen uker før jeg tok testen. (syklus lå på 7-9uker). Testet meg før jeg skulle på jaktfest, og testen var negativ. Er vanligvis ei jente som drikker som ein mann, men denne gangen spør eg før eg hadde fått i meg to øl. Helga etter blei jeg akutt kvalm midt i maten i konfirmasjonen til søskenbarnet mitt, og måtte ut å spy. Testet meg og fikk time hos legen dagen etter, og var allerede 6+3.
Var på tul i uke 10+4 og ble da sart tilbake ei uke.
 
Jeg sa til venninne mine at "jeg ventet mensen på onsdag, håper egentlig litt at den ikke kommer", men trodde ikke at vi hadde hatt sex så det klaffer den måneden. Jeg følte ikke at jeg hadde noen symptomer, og vi hadde ikke prøvd aktivt. Torsdag tok jeg en test som var tydelig positiv :) Og plutselig gikk det opp for meg hvorfor jeg hadde vært så trøtt at jeg hadde sovet på kontorpulten og slitt med å holde hodet oppe i møter på jobb de siste tre ukene :p merkelig nok enset ikke tanken på at det kunne ha noe med en graviditet å gjøre før det :p
vi mistet i uke 6, så nå går jeg bare å håper på å sovne på jobb igjen snart :p
 
Når jeg ikke fikk mensen den dagen jeg trodde den skulle komme. Hadde en helt rar følelse i magen om at den ikke kom til å komme heller. Også hadde jeg murringer i magen som ikke var helt lik som når jeg har mensen. Tok en test et par dager etterpå og det stemte med magefølelsen :)
 
Back
Topp