Når skjønte du at du var gravid?

Jeg skulle begynne på nye piller når menstruasjonen kom.. Men da det hadde gått 7 uker uten noe menstruasjon, begynte jeg fatte en mistanke :p
 
For nr 2,
4 dager før forventet mens ved at test var positiv og det var på 1års bryllupsdagen vår.
Jeg var bare kvalm og kastet ikke opp med nr 2.

Ved nr 1. Faktisk var jeg 5 mnd gravid da jeg skjønte at noe var på gang. Jeg var ikke i det hele tatt morgensyk eller andre symptoner.
Det gikk enda 1.5 mnd... alså ved 6.5 mnd før min mor og søster spurte om noe var på gang.
 
Last edited:
Da jeg fikk positiv test. Da hadde jeg alt hatt bekkenløsning 2 uker, men legen trodde det var skiveutglidning. :p
 
Jeg merket festesmerter og en rar følelse i lysken, da var jeg 7 dpo. 8 dpo ømme bryst og en følelse i kroppen bare sa fra. 8dpo svak positiv test:)
 
Hadde mistanke et par dager før jeg testa. Hadde så vondt i bekkenet:p var vel ca 5 uker på veg når jeg tok testen.
 
Hadde tatt ut kobberspiral i midt februar.. fikk da en syklus på 53 dager.. sa noen uker etter til typen at jeg følte jeg hadde fått større pupper.. noen dager senere dukket ikke mens opp, men siden jeg har uregelmessig syklus så ventet jeg noen dager til.. tok deretter test som var positiv.. tok også 2 dager senere med clearblue hvor det stod 1-2 :) er nå 8+4 :D
 
Jeg skjønte det da jeg tok testen. Vi ble gravide på første forsøk, og mannen min var like spent som meg. Han spurte om jeg ikke kunne ta testen dagen før mensen egentlig skulle komme, og testen var positiv. Mensen kom aldri, og jeg tok en ny test noen dager senere som bekreftet. En gledens dag!
 
Natten jeg la meg 4 dager før IKM kjente jeg murringer, kunne likså vært murringer pga mensen kom - men siden vi prøvde så tenkte jeg å ta en test neste morgen.. Fikk litt sjokk at den var positiv (jeg hadde vært negativ lenge om det skulle gå etter exu).
 
Vi hadde prøvd en stund, men jeg hadde gitt opp å få positiv test.. Samboer mente i ett par dager at jeg hadde vært annerledes, mer hissig, og hadde ett helt merkelig humør og humørsvingninger. Så julaften sa han for tull: du er ikke gravid da.. Jeg hadde tenkt til å vente med å ta test.. Men 1. Juledag måtte jeg bare prøve på morningen.. Den var positiv! Og det var jaggu meg de 3 andre testene også:p
 
Følte meg rar bortimot en uke før IKM. Hadde sinnsyke frysninger, var små uggen/kvalm, følte meg veldig irritabel, så mistenkte det en stund før. Men spottet rundt IKM dagen og trodde jeg fikk mensen. Men var bare den ene dagen. Tok testen samme dag eller dagen etter ikm som var positiv. Så da tok jeg 5 tester til, fordi jeg kunne ikke tro det helt ;) Her er jeg i uke 6+3 og har hatt kvalme før jeg visste at jeg var gravid engang.
 
Ikke før legen la en positiv test forran meg i uke 6. Hadde nettopp startet på en ny medisin så trodde alle tegnene var bivirkninger.
 
Ved begge svangerskap har jeg drømt samme drøm om positiv test natten før! Det har kunn skjedd de 2 gangene jeg har vært gravid. Veldig snedig :)
 
Etter 18 mnd med mislykka prøving og første kur med Pergotime maste mannen om ka ti eg kunne ta test! Hadde lite tru på at me hadde fått det til, men tok nå ein test morgenen etter for å tilfredsstille han og jaggu var den positiv :)
 
Vi hadde kost oss en morgen og senere den kvelden ble jeg fryktelig svimmel! Sånn svimmel at jeg ikke klarte å stå oppreist og måtte sette meg ned. Etter 2 uker med svimleanfall, hvor den 2. uka også innebar mensmurringer, sa jeg til samboeren at jeg tenkte på å ta en test, for dette var unormal oppførsel av min kropp, og akkurat dette med mensmurringer i en uke hadde jeg kjent på en gang før. Det endte ikke rette veien.. jeg rakk ikke teste en gang, bare skjønte det når uka kom og menssmertene var så ille som de aldri hadde vært før.. så derfor skjønte jeg at det måtte være noe denne gangen.

Lille julaften 2014 fikk vi svaret og alle bitene falt på plass. Trollungen er snart 9 mnd og er høyt og lavt!
 
Første gangen bare visste jeg det. Tok test 3 dager etter ikm, positiv med en gang!
Andre gangen hadde vi prøvd i 10 mnd. Akkurat denne mnd var det ikke så krise om jeg ikke ble gravid, følte jeg, siden vi skulle reise bort en langhelg med masse folk, festing og greier! Kom hjem fra jobb, noen dager før ikm, tok en test bare for å gjøre det liksom. (Hadde massssse billigtester) Den ble positiv!!
 
La meg på kvelden med stikkinger nede på høyre side av magen, sambo sa at ja nå kommer hun vel.. Dagen etterpå våknet jeg med så ufattelig ømme pupper og tenkte jeg bare måtte ta en test. Hadde noen billigstrimler liggende, og vips før det var gått 3 minutter var det to streker der :-D
 
Back
Topp