Når pakker dere fødebagen?

Du må pakke ting som tåler romtemp.

Jeg hadde ikke noe behov for å ha med noe å spise sist. Denne gangen har jeg pakket nedi en sjokolade og noen lakriskuler, men det er mest fordi vi hadde så sinnsykt mye i skapene etter julen :p

Ellers har jeg nesten pakket ferdig. Mangler sånne ting jeg trenger å bruke nå også, som kindle, mobillader, o.l., og har ikke pakket noe til babyen ennå..

Har pakket i en liten trillekoffert (str kabinkoffert). Ammepute, flipflop, og bæretøy må jeg ha i en pose utenom. Enten det, eller så må jeg pakke om i den store amerika-kofferten :p Og med tanke på hvor lite plass det var på rommet sist, er det lettere med to kolli, så jeg slipper dra frem den svære kofferten hver gang jeg skal ha en ny sokk.

Sist pakket jeg ikke med noe snacks heller. Følte heller ikke noe savn etter det, men var jo litt friere da med tanke på å kunne gå i kiosk etc om man ønsket. Hvordan blir det nå med covid restriksjoner?

Sist pakket jeg ikke med noe snacks heller. Følte heller ikke noe savn etter det, men var jo litt friere da med tanke på å kunne gå i kiosk etc om man ønsket. Hvordan blir det nå med covid restriksjoner?

Det varierer helt sikkert fra sykehus til sykehus, men jeg pakker som om jeg ikke får lov til å forlate rommet engang. Har pakket ned knekkebrød, smøreost, noe chips, sjokolade og nøtter + drikke. Tar ikke med så mye, men hvis det kun blir servert frokost og middag blir det litt lite for min del kjenner jeg. Er livredd for å sulte :joyful: Sykehuset "mitt" har sagt at mannen ikke får lov til å være der etter fødsel, så jeg pakker slik at jeg kan ha det fint med lillebror mens jeg er alene :)

Trengte ikke gå i kiosken sist heller, klarte meg helt fint med de måltidene som ble servert.

Det kommer nok an på sykehus til sykehus om man kan gå i kiosk eller ei. Jeg var på vekstkontroll for to uker siden, og da var ihvertfall kiosken i inngangen åpen.

Det varierer helt sikkert fra sykehus til sykehus, men jeg pakker som om jeg ikke får lov til å forlate rommet engang. Har pakket ned knekkebrød, smøreost, noe chips, sjokolade og nøtter + drikke. Tar ikke med så mye, men hvis det kun blir servert frokost og middag blir det litt lite for min del kjenner jeg. Er livredd for å sulte :joyful: Sykehuset "mitt" har sagt at mannen ikke får lov til å være der etter fødsel, så jeg pakker slik at jeg kan ha det fint med lillebror mens jeg er alene :)

Sikkert lurt, er jo ikke sikkert en orker å gå i kiosken engang. Og om partner blir sendt raskt hjem er det jo greit å ha "så man klarer seg". :)

Tenker også på å pakke ned litt nøtter og annet "lett" snacks. Og en sjokolade gjerne.

Trengte ikke gå i kiosken sist heller, klarte meg helt fint med de måltidene som ble servert.

Det kommer nok an på sykehus til sykehus om man kan gå i kiosk eller ei. Jeg var på vekstkontroll for to uker siden, og da var ihvertfall kiosken i inngangen åpen.

Sist gang var jeg under ett døgn på sykehuset, så klarte meg fint jeg også. :)
Men vet jo ikke hvordan det blir denne gangen, må si jeg ikke er helt giret på et lengre opphold med kun sykehus at :p tørt brød og dvaske fiskeboller er det jeg forestiller meg :hilarious:

Sist gang var jeg under ett døgn på sykehuset, så klarte meg fint jeg også. :)
Men vet jo ikke hvordan det blir denne gangen, må si jeg ikke er helt giret på et lengre opphold med kun sykehus at :p tørt brød og dvaske fiskeboller er det jeg forestiller meg :hilarious:

Jeg har heller ikke hatt med meg noen av de andre gangene, så regner med at det meste blir med hjem igjen, men jeg vil heller ha med meg litt som jeg kan spise, enn å ikke ha noe. I "verste fall" blir det med hjem igjen og det er jo helt i orden det også :)

Sikkert lurt, er jo ikke sikkert en orker å gå i kiosken engang. Og om partner blir sendt raskt hjem er det jo greit å ha "så man klarer seg". :)

Tenker også på å pakke ned litt nøtter og annet "lett" snacks. Og en sjokolade gjerne.

Kan ikke huske å ha benyttet meg av kiosken i det hele tatt tidligere, så mest sannsynlig blir det liggende i bagen det jeg har med, men jeg synes det er fint å ha ettersom jeg skal være alene :)

Har ikke tenkt på å pakke snacks og mat :hilarious: men skjønner jeg kanskje burde det:rolleyes:

Har de kjøleskap man får oppbevare egen mat i? Eller bør man tenke på kun å pakke ting som holder seg fint i romtemperatur?

Kunne tenke meg litt sjokolade og spekemat! Noen nøtter gjerne for rask og god energi.
Mener å ha lest på nettsiden til sykehuset mitt at de ikke kan oppbevare mat for oss, dvs. at man kun bør ha mat som tåler romtemp. Tenker at man kanskje kan sette brus/drikke ved vinduet for å holde det kaldt dersom det er mulig hehe :p

Må pakke den i dag :D Blir kanskje satt i gang i morgen, så det blir spennende å se hva som skjer.

Tenker å pakke med en liten Pepsi Max og en sukkerfri redbull, isbiter pleier de å ha på avdelingen. Greit hvis man kan nyte drikken kald. Ellers tar jeg med litt spekemat, kjeks av noe slag, smash/maltesers og salt chips. Om jeg har lyst på noe av dette midt i fødselen er heller tvilsomt, men greit å ha litt kos på barsel.

Hadde ikke med noe sist, hadde ikke matlyst at all. Men har pakket ned litt kjeks og sjokolade denne gangen, så får vi se om det blir med i retur :)

Jeg er vel så og si ferdig, men er jo ting jeg bruker hver dag som må pakkes rett før man drar, ladere osv. Har pakket en zip-lock pose med forskjellige mellombarer, kjeks osv. Så har jeg bakt horn med ost og skinke som ligger i frysen og er klar til å bare tas med når vi drar. Mulig jeg tar med noe spekemat også, ikke helt sikker. Kommer garantert til å glemme noe uansett, så tenker at jeg må fokusere på at jeg får med de viktigste tingene :playful: Ser jo nå at det faktisk blir 4 forskjellige ting å ta med, trillekoffert - liten ryggsekk - stelleveske - ammepute. Sambo blir reine pakkeselet :joyful:

Back
Topp