Jeg tenker å pakke den ganske snart, er i uke 29 nå. Fødte litt tidlig sist, og synes det er greit å bare ha det unnagjort. Det var ille nok å måtte pakke ned de siste toalettsakene mens jeg hadde rier sist, så greit å ha alt annet unnagjort. Må skaffe noen flipfloper til både dusjen og til å tusle omkring i, og noen småpakker toalettsaker, ellers fant jeg ut sist at det var fint lite jeg trengte ha med, selv om jeg var der i 5 døgn.
Angående hva de har på kk:
- babyklær, men dette er en veldig stiv og upraktisk "kjortel". Skal ha med egne klær til babyen denne gangen!
- gulpelkluter har de der, i form av sånne store "tøybleie-kluter".
- bleier, olje, og alt annet du trenger til bleieskift.
- pumpe, flasker, mme, og alt annet du trenger til amming/flaske-/koppmating
- nettingtruser og "bleier" til ho mor
- sykehusskjorte som er veldig grei å sove i - svettet som en gris om natten, så måtte skifte hver natt.
Jeg hadde ikke med noe som helst til babyen sist, og eneste jeg skal ha med denne gangen, er klær.
Ammeinnlegg har de ikke på kk, det må du ta med om du trenger det. Jeg fikk også mannen til å komme med ammputen sist. Jordmødrene der insisterte på at ammepute var heeelt unødvendig, det var meeer enn godt nok med en vanlig hodepute.. eh, nei. En flat, flimsy hodepute gled bare vekk, og hjalp ikke en dritt. Ammingen gikk veldig mye bedre strakt jeg fikk en skikkelig ammepute.. som de tsket over. Tar med meg en langt mindre terskel for å be dem holde godt kjeft og pelle seg vekk fra meg om de ikke er hjelpsomme denne gangen, kjenner jeg.