Når pakker dere fødebagen?

Husker ikke når pakket med første.. haha.. denne gangen tror jeg at jeg begynner å pakke i uke 38. Er en del i den som jeg bruker til vanlig. Skriver en lapp, så er det lettere å pakke når den skal pakkes hvis det blir akutt :) hadde med meg alt for mye sist, skal prøve å lære av det denne gangen :)

Husker ikke når pakket med første.. haha.. denne gangen tror jeg at jeg begynner å pakke i uke 38. Er en del i den som jeg bruker til vanlig. Skriver en lapp, så er det lettere å pakke når den skal pakkes hvis det blir akutt :) hadde med meg alt for mye sist, skal prøve å lære av det denne gangen :)

Sist pakket jeg alt jeg ikke trengte ellers også, i god tid. Som flipfloper og truser og topper og tannkrem og alt sånt. Briller og linser og hårbørsten og mobilladeren og sånt pakket jeg mens jeg hadde stormrier, ikke gøy :p Jeg fødte i uke 37 sist, så skal pakke i god tid før det..

Jeg tenker å pakke den ganske snart, er i uke 29 nå. Fødte litt tidlig sist, og synes det er greit å bare ha det unnagjort. Det var ille nok å måtte pakke ned de siste toalettsakene mens jeg hadde rier sist, så greit å ha alt annet unnagjort. Må skaffe noen flipfloper til både dusjen og til å tusle omkring i, og noen småpakker toalettsaker, ellers fant jeg ut sist at det var fint lite jeg trengte ha med, selv om jeg var der i 5 døgn.

Angående hva de har på kk:
- babyklær, men dette er en veldig stiv og upraktisk "kjortel". Skal ha med egne klær til babyen denne gangen!
- gulpelkluter har de der, i form av sånne store "tøybleie-kluter".
- bleier, olje, og alt annet du trenger til bleieskift.
- pumpe, flasker, mme, og alt annet du trenger til amming/flaske-/koppmating
- nettingtruser og "bleier" til ho mor
- sykehusskjorte som er veldig grei å sove i - svettet som en gris om natten, så måtte skifte hver natt.

Jeg hadde ikke med noe som helst til babyen sist, og eneste jeg skal ha med denne gangen, er klær.

Ammeinnlegg har de ikke på kk, det må du ta med om du trenger det. Jeg fikk også mannen til å komme med ammputen sist. Jordmødrene der insisterte på at ammepute var heeelt unødvendig, det var meeer enn godt nok med en vanlig hodepute.. eh, nei. En flat, flimsy hodepute gled bare vekk, og hjalp ikke en dritt. Ammingen gikk veldig mye bedre strakt jeg fikk en skikkelig ammepute.. som de tsket over. Tar med meg en langt mindre terskel for å be dem holde godt kjeft og pelle seg vekk fra meg om de ikke er hjelpsomme denne gangen, kjenner jeg.
Takk for info! Ja, klær til babyen tar jeg med selv :D Jeg har kjøpt cosyfix ammepute, så den tas med :D Skjønner ikke hvorfor de skal bestemme om en ammepute er nødvendig/bra nok eller ikke o_O bare å si ifra ja!

Takk for info! Ja, klær til babyen tar jeg med selv :D Jeg har kjøpt cosyfix ammepute, så den tas med :D Skjønner ikke hvorfor de skal bestemme om en ammepute er nødvendig/bra nok eller ikke o_O bare å si ifra ja!

Nei, spesielt ikke når de så at jeg slet forferdelig med å legge ham til, og måtte ha hjelp hver gang, og et av problemene var at jeg trengte begge hendene for å både forme brystet og dra underleppen til babyen ned - og da var det faktisk et problem at jeg ikke hadde armer igjen til å holde ungen oppe, og den flate lille puten de mente var mer enn god nok, ikke var i nærheten av å løfte ungen opp til puppen..

Nei, spesielt ikke når de så at jeg slet forferdelig med å legge ham til, og måtte ha hjelp hver gang, og et av problemene var at jeg trengte begge hendene for å både forme brystet og dra underleppen til babyen ned - og da var det faktisk et problem at jeg ikke hadde armer igjen til å holde ungen oppe, og den flate lille puten de mente var mer enn god nok, ikke var i nærheten av å løfte ungen opp til puppen..
Så tullete :banghead: Får håpe det er noen mer oppegående typer på jobb denne gangen :rolleyes:

Jeg begynte tidlig sist gang, og manglet bare noen få ting når fødselen startet. Hadde lagt en lapp øverst med hva som manglet og hvor det var, i tilfelle mannen måtte pakke det for meg. Da hadde jeg kjøpt inn ny tannbørste, deo, tannkrem osv, så jeg kun trengte å slenge hårbørsten i toalettmappa - det var kjekt.

Nå er vi snart på flyttefot (og jeg er 30+4 i dag), så jeg tenker den blir pakket uti januar, kun noen uker før, denne gangen... Men lager en delt huskeliste på mobilen med mannen i tilfelle han må hastepakke for meg :p

Tjaa, hadde tenkt å pakke den når jeg går ut i permisjon i begynnelsen av februar :P Er ikke så redd for å føde tidlig, forrige kom 4 dager før termin!
Har kjøpt små reisestørrelser av ansiktsrensen og kremen min da, så har begynt å forberede allerede!

Jeg tenker å pakke fødebagen i starten av januar. Da er det ca. 1mnd før termin Alt av utstyr er i hus så det bør være fort gjort! Må bare få vasket alt babytøyet
Gleder meg til å vaske alt tøyet :D :Heartblue Har vasket noen gulpekluter og pledd, men det meste av klær venter jeg med litt til

Sist pakket jeg alt jeg ikke trengte ellers også, i god tid. Som flipfloper og truser og topper og tannkrem og alt sånt. Briller og linser og hårbørsten og mobilladeren og sånt pakket jeg mens jeg hadde stormrier, ikke gøy :p Jeg fødte i uke 37 sist, så skal pakke i god tid før det..

jeg fødte på overtid ved å bli satt i gang, har ingen tro på at jeg føder før tiden. Så jeg tar det med kulende ro.. hadde stormrier selv sist. Så derfor jeg skal lage en grundig liste, sånn at mannen klarer å pakke om jeg ikke er i stand til å gjøre det..

Pakker rett over nyttår! Har også skrevet detaljert liste om mannen må settes i sving.

Venter vel til litt uti januar. Pakker frem babysakene når jeg pakker ned julen:)

Hadde alt klart ca 8 uker før termin sist, og storebror kom fort 5 uker før. Så veldig glad jeg hadde det klart. Bare å putte oppi de klærne som evnt var brukt og mobillader.
Da sto også seng klart, bare å legge på sengetøy.

Har pakket og har det klart. Uke 34 nå. Bedre å være føre var tenker jeg. Livredd at samboer må pakke i full hast å det tviler jeg blir pakket slik jeg selv ønsker det.

Har pakket til lille frøkna, og så vidt til meg.

Men er en god del ting til meg selv som jeg trenger i mellomtiden før hun har tenkt til å komme.

Tross mannen som aldri planlegger eller gjør ting i god tid mente alt burde være klart i rom julen :laughing001

Jeg driver å pakker min etterhvert som ting jeg har bestillt til den kommer fram:) Er 31+5 i dag og har pakket nesten alt til lille EM og litt til meg. Husbonden bruker de klærne han vil ha med til vanlig så de er ikke pakket ennå.
Ellers har jeg kjøpt nye tannkoster og tannkrem samt deodorant som ligger klar i sekken.

Pakker den da vi kommer hjem fra juleferie, er da 35 uker, og tenker det burde holde med 5 uker før termin. I værste fall klarer mannen å pakke for meg om det skulle skje at jeg begynner å føde før det :)

Når juleesken skal tilbake i boden tenker jeg å hente frem esken med de minste babyplaggene :shy: Planlegger, som mange av dere, at fødebagen skal være ganske klar rundt uke 35 denne gang. Ble litt stress sist å finne frem ting under stormrier :p Trodde førstegangsfødende skulle ha sååå god tid ;)

Back
Topp