Når pakker dere fødebagen?

Gressløken

Gift med forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Augustbarna2024
Hei alle februardamer!

Ja, når tenker dere pakke fødebagen? Selv hadde jeg ikke tenkt å pakke den før uke 35, men var hos jm denne uken og hun mente det var lurt å begynne å pakke den allerede nå o_O Syntes det var litt vel tidlig, men kanskje like greit å ha den noenlunde klar før julen setter inn for fullt. Jeg er selv 32+2 i dag.

Og til dere som har født på KK før; hva har de av ting til baby der? Jeg gidder ikke ta med ting jeg kan få på sykehuset. Er det nødvendig å ta med gulpekluter? Ammeinnlegg?

Jeg har vært så romantisk av meg at jeg har ønsket fødebaginnhold til jul.

"Kan jeg få Adidas-slippers til dusjen og svarte joggebukser jeg kan blø i, takk?" :hilarious:

Har kontroll på det meste som skal i bagen, men pakker det ikke fysisk oppi før etter julaften. Da er jeg i uke 33+.

Fødte helt uventet i uke 36 sist, og var glad jeg hadde pakket lang tid i forveien slik at det bare var å raske den med seg.

Tenkte å kjøpe inn det siste jeg trenger før jul, slik at jeg kan pakke den før januar kommer :p

Jeg har vært så romantisk av meg at jeg har ønsket fødebaginnhold til jul.

"Kan jeg få Adidas-slippers til dusjen og svarte joggebukser jeg kan blø i, takk?" :hilarious:

Har kontroll på det meste som skal i bagen, men pakker det ikke fysisk oppi før etter julaften. Da er jeg i uke 33+.

Fødte helt uventet i uke 36 sist, og var glad jeg hadde pakket lang tid i forveien slik at det bare var å raske den med seg.
Haha ikke dumt!! Jeg har noen godt brukte joggebukser fra hm jeg tenkte ta med, ikke fillete/hullete, men godt brukt og trengs å byttes ut. De er sikkert fin å ha som blodbukser :playful: Ja, har vel litt kontroll jeg også egentlig, men merker det kan bli lett å ta med seg for mye? Men hey, heller for mye enn for lite kanskje :rolleyes: Jeg tenkte pakke i en liten trillekoffert, kabinstørrelse, så kan den jo bare stå her og være noenlunde klar og kan raskes med om det skulle skje noe (håper jo ikke det da).

Hei alle februardamer!

Ja, når tenker dere pakke fødebagen? Selv hadde jeg ikke tenkt å pakke den før uke 35, men var hos jm denne uken og hun mente det var lurt å begynne å pakke den allerede nå o_O Syntes det var litt vel tidlig, men kanskje like greit å ha den noenlunde klar før julen setter inn for fullt. Jeg er selv 32+2 i dag.

Og til dere som har født på KK før; hva har de av ting til baby der? Jeg gidder ikke ta med ting jeg kan få på sykehuset. Er det nødvendig å ta med gulpekluter? Ammeinnlegg?
Var det indikasjoner på at du kan føde før? I så fall hva? :)

Tenkte å kjøpe inn det siste jeg trenger før jul, slik at jeg kan pakke den før januar kommer :p
Ja, planen min var å pakke den rett før jul, men tror kanskje jeg smått begynner å slenge ting oppi nå, så ser jeg hva jeg mangler :rolleyes:

Var det indikasjoner på at du kan føde før? I så fall hva? :)
Nja, jeg har veldig mye kynnere og har siste uken også fått litt menslignende kramper/ubehag i korsryggen når jeg pusher meg litt for mye. Men er ikke direkte noe som tilsier det skal skje snart, det ønsker jeg ikke heller! Men jm mente at siden jeg har så mye kynnere burde jeg være forberedt på at alt kan skje, så jeg burde tenke nå på å få praktiske ting klargjort osv, så slipper det bli mer stress enn nødvendig OM noe skulle skje :) Jeg har jo ikke født før, så har ikke tidligere erfaringer å sammenligne med sådan. På sist kontroll lå baby med hodet ned, men ikke festet. Jeg håper virkelig han holder seg inne mange uker til, selv om jeg begynner å bli veldig lei :playful:

Nja, jeg har veldig mye kynnere og har siste uken også fått litt menslignende kramper/ubehag i korsryggen når jeg pusher meg litt for mye. Men er ikke direkte noe som tilsier det skal skje snart, det ønsker jeg ikke heller! Men jm mente at siden jeg har så mye kynnere burde jeg være forberedt på at alt kan skje, så jeg burde tenke nå på å få praktiske ting klargjort osv, så slipper det bli mer stress enn nødvendig OM noe skulle skje :) Jeg har jo ikke født før, så har ikke tidligere erfaringer å sammenligne med sådan. På sist kontroll lå baby med hodet ned, men ikke festet. Jeg håper virkelig han holder seg inne mange uker til, selv om jeg begynner å bli veldig lei :playful:

Jeg hadde mange kynnere med de to jeg har + nå, men fødte ikke for tidlig noen av gangene (denne gangen vet jeg jo ikke enda).
Begge hadde også hodet festet i mange uker før termin. Jeg fikk til og med beskjed av sykehuset om å ikke reise langt fra uke 32, for alle kynnerne kunne tyde på for tidlig fødsel. Fødte 9 dager over:wacky: Ville bare nevne det så du ikke blir skuffet dersom du går over tiden, for det ble jeg :love2 Det er så kjipt å innstille seg på å føde litt tidligere eller til termin, for å så gå mange dager over. De var så lange de ekstra dagene :yuck:

Jeg har begynt så smått. Det har vært en del tilbud osv. i de lokale butikkene hvor jeg bor, så jeg har handlet både badesko til dusj og en myk morgenkåpe. Jeg har også kjøpt inn en del toalettsaker i reisestørrelse. I tillegg har jeg lagt oppi noen deilige lakriskuler som jeg skal nyte etter fødsel! :angelic:

Jeg har ikke begynt å pakke babyens ting enda.. :love017

Jeg hadde mange kynnere med de to jeg har + nå, men fødte ikke for tidlig noen av gangene (denne gangen vet jeg jo ikke enda).
Begge hadde også hodet festet i mange uker før termin. Jeg fikk til og med beskjed av sykehuset om å ikke reise langt fra uke 32, for alle kynnerne kunne tyde på for tidlig fødsel. Fødte 9 dager over:wacky: Ville bare nevne det så du ikke blir skuffet dersom du går over tiden, for det ble jeg :love2 Det er så kjipt å innstille seg på å føde litt tidligere eller til termin, for å så gå mange dager over. De var så lange de ekstra dagene :yuck:
Nei det blir jeg absolutt ikke, har vært forberedt på å gå over tiden hele svangerskapet, og det er jeg enda ;) Jeg ønsker ikke føde før tiden, babyen har det best av å være i magen :happy: Vet godt at kynnerne ikke behøver bety noe, men man vet jo aldri heller.. Er mest jm som var veldig opptatt av dette på sist kontroll, og jeg tenker vel bare at det er greit å være forberedt, selv hadde jeg ikke tenkt å begynne å pakke før uke 35-36 :rolleyes:

Nei det blir jeg absolutt ikke, har vært forberedt på å gå over tiden hele svangerskapet, og det er jeg enda ;) Jeg ønsker ikke føde før tiden, babyen har det best av å være i magen :happy: Vet godt at kynnerne ikke behøver bety noe, men man vet jo aldri heller.. Er mest jm som var veldig opptatt av dette på sist kontroll, og jeg tenker vel bare at det er greit å være forberedt, selv hadde jeg ikke tenkt å begynne å pakke før uke 35-36 :rolleyes:

Det høres veldig fornuftig ut :) Ville bare dele min erfaring så du vet om den siden også, men man aner jo ikke når babyen kommer uansett:) Å pakke fødebagen er smart å gjøre noen uker i forveien uansett, det kommer jeg til å gjøre denne gangen også, selv om de ikke kom før termin/endel over termin :) Greit å ha det klart.

Jeg har en sterk følelse av at mini dukker opp i uke 35, så jeg har tenkt å ha den klar rett over jul. Har kjøpt meg ny og litt finere bag, gleder meg til å bruke den. Og så har jeg laget pakkeliste til både meg og kommende storebror, i tilfelle noe skjer før jeg får pakket. Da kan faren bare slenge med det som står på listene hvis jeg havner på sykehuset.

Det høres veldig fornuftig ut :) Ville bare dele min erfaring så du vet om den siden også, men man aner jo ikke når babyen kommer uansett:) Å pakke fødebagen er smart å gjøre noen uker i forveien uansett, det kommer jeg til å gjøre denne gangen også, selv om de ikke kom før termin/endel over termin :) Greit å ha det klart.
Ja, jeg er vel en realist av natur, så har ikke så mye forhåpninger eller følelser om at jeg skal føde før tiden :p Går nok over tid som de fleste førstegangsfødende :happy: Men er vel greit med det som er gjort.. Ble likevel litt satt ut av at jm var så opptatt av å prate om dette på kontrollen, men hun ville vel bare få frem at man må være forberedt på at alt kan skje. Jeg har ikke engang laget en skikkelig liste over hva jeg skal ha med, har det mer løst i hodet :p Men takk for at du deler erfaringer :happy: :Heartred

Ja, jeg er vel en realist av natur, så har ikke så mye forhåpninger eller følelser om at jeg skal føde før tiden :p Går nok over tid som de fleste førstegangsfødende :happy: Men er vel greit med det som er gjort.. Ble likevel litt satt ut av at jm var så opptatt av å prate om dette på kontrollen, men hun ville vel bare få frem at man må være forberedt på at alt kan skje. Jeg har ikke engang laget en skikkelig liste over hva jeg skal ha med, har det mer løst i hodet :p Men takk for at du deler erfaringer :happy: :Heartred

Hun vil sikkert at du skal være forberedt uansett:) Og det er jo hun som kjenner til din historie (ikke jeg), så jeg ville hørt på henne, samtidig som jeg ville vært innstilt på å gå over termin. Det blir skikkelig spennende uansett, det er helt sikkert :woot:

Hun vil sikkert at du skal være forberedt uansett:) Og det er jo hun som kjenner til din historie (ikke jeg), så jeg ville hørt på henne, samtidig som jeg ville vært innstilt på å gå over termin. Det blir skikkelig spennende uansett, det er helt sikkert :woot:
Ja, aller helst skulle jeg ønske det kunne roe seg med kynnerne sånn at jeg slipper 8+ uker til med å ikke kunne gjøre noe omtrent :p Gu så jeg savner bare å gå en tur :happy: Ja det blir spennende :joyful:

Jeg begynte å pakke bagen den dagen jeg fikk beskjed om at jeg ville bli satt i gang i uke 38. Det er nå bare 6 uker til :nailbiting: Det eneste jeg mangler er snacks og øyegel(bruker døgnlinser, så jeg har linsene på i 30 dager i strekk). Bagen til babyen er ferdig pakket!

Til dere som har kjøpt kjølebindene hos Fødebagen. Tar dere med alle 12 på sykehuset?

Å tenke på fødebag har liksom vært så fjernt, er jo lenge igjen enda. Men, så begynner man å tenke da. Vil ha den ferdigpakket ca en måned før termin, og da er der bare en måned til den må være klar. Herregud! :eek:

Jeg tenker å pakke den ganske snart, er i uke 29 nå. Fødte litt tidlig sist, og synes det er greit å bare ha det unnagjort. Det var ille nok å måtte pakke ned de siste toalettsakene mens jeg hadde rier sist, så greit å ha alt annet unnagjort. Må skaffe noen flipfloper til både dusjen og til å tusle omkring i, og noen småpakker toalettsaker, ellers fant jeg ut sist at det var fint lite jeg trengte ha med, selv om jeg var der i 5 døgn.

Angående hva de har på kk:
- babyklær, men dette er en veldig stiv og upraktisk "kjortel". Skal ha med egne klær til babyen denne gangen!
- gulpelkluter har de der, i form av sånne store "tøybleie-kluter".
- bleier, olje, og alt annet du trenger til bleieskift.
- pumpe, flasker, mme, og alt annet du trenger til amming/flaske-/koppmating
- nettingtruser og "bleier" til ho mor
- sykehusskjorte som er veldig grei å sove i - svettet som en gris om natten, så måtte skifte hver natt.

Jeg hadde ikke med noe som helst til babyen sist, og eneste jeg skal ha med denne gangen, er klær.

Ammeinnlegg har de ikke på kk, det må du ta med om du trenger det. Jeg fikk også mannen til å komme med ammputen sist. Jordmødrene der insisterte på at ammepute var heeelt unødvendig, det var meeer enn godt nok med en vanlig hodepute.. eh, nei. En flat, flimsy hodepute gled bare vekk, og hjalp ikke en dritt. Ammingen gikk veldig mye bedre strakt jeg fikk en skikkelig ammepute.. som de tsket over. Tar med meg en langt mindre terskel for å be dem holde godt kjeft og pelle seg vekk fra meg om de ikke er hjelpsomme denne gangen, kjenner jeg.

Back
Topp