Når og hvem forteller dere om svangerskapet til?

Huff, så vanskelig det høres ut. Men som jeg forstod det er det dine svigerforeldre du skal fortelle det til. Er de også sånn?

Mitt tips er å vente med å fortelle det til DU er klar. Alt annet blir bare feil...

Det er deilig at det ikke er så veldig hemmelig. Men det er ikke Facebook-offentlig liksom ;) men jeg kjente litt på at jeg gjerne ville holdt det litt for meg selv noen uker, men det gikk jo ikke når folk visste at vi hadde vært i Danmark :p Og måtte også nevne det til litt mer familie enn planlagt siden det var jul og en del mat jeg ikke kunne spise. Samtidig er det godt at så mange vet det fordi jeg opplever mer støtte og forståelse for at jeg er sliten og dårlig :)

Nei de er absolutt ikke slik, de er veldig støttende og gode. Men det ligger i underbevistheten min automatisk tror jeg, tenker alltid det verste. MEN det er noe jeg jobber med :p

Takk :) Svingermor fikk vite det idag, resten får vente til jeg har vært på ul å sett at det er liv og alt er vell :)

huff nei facebook offentlig blir det ikke på veeeldig lenge, er så redd for at noe skal gå galt. Å så må man trekke ting tilbake igjen, hmm.
Ja jeg gruer meg litt til imorgen når jeg ikke kan drikke, ikke pga alkoholen, men så var det den forklaringen igjen da :p

Vi fortalte det til søstra til sambo og kjæresten i går.. Vi skal være sammen med de og svigers i 4 dager på hytta og trengte litt hjelp til å skjulr det ;)

Vi hadde laget en quiz, der de skulle ta med første bokstav i vært svar videre til del 2. De fikk utdelt bokstavjeks, som de brukte til å finne setningen. Setningen var "termin i september" :)

Så kreativt å gøy :D Og sikkert veldig kjekt med litt hjelp på hytteturen også ;)

Jeg gruer meg til å fortelle mamma det. Alle andre kommer til å støtte, men mamma blir nok først sint. men så er jeg bare 22, og venter nr 2 da. men ikke kjekt å grue seg til noe som skal være positivt! Bra svigermoren din ble glad :)

Huff ikke kjekt :/ Men kanskje hun ikke blir sint denne gangen siden du har en fra før? :) Alltid kjekt med barnebarn vil jeg tro da :)
Det er absolutt ikke kjekt, men er det noen som blir skuffa eller sure får de bare være. Det er jo en glede for meg og samboeren, og vi har veldig lyst på barn nå. Det er jo egentlig det som teller mest :)
Men tankene ligger liksom i underbevistheten.

Ja jeg gruer meg litt til imorgen når jeg ikke kan drikke, ikke pga alkoholen, men så var det den forklaringen igjen da :p

Min venninne tømte over innholdet i en vinflaske og fylte den med sjampanjesaft. Ingen som reagerte. men da kan ingen smake ;) hvis du har migrene kan du skylde på at du akkurat har hatt anfall.

Min venninne tømte over innholdet i en vinflaske og fylte den med sjampanjesaft. Ingen som reagerte. men da kan ingen smake ;) hvis du har migrene kan du skylde på at du akkurat har hatt anfall.

Så smart! Hehe nei da får jeg skylde på migrenen om noen spørr imorgen :D

Huff ikke kjekt :/ Men kanskje hun ikke blir sint denne gangen siden du har en fra før? :) Alltid kjekt med barnebarn vil jeg tro da :)
Det er absolutt ikke kjekt, men er det noen som blir skuffa eller sure får de bare være. Det er jo en glede for meg og samboeren, og vi har veldig lyst på barn nå. Det er jo egentlig det som teller mest :)
Men tankene ligger liksom i underbevistheten.

Var gravid i sommer, men da var mamma veldig negativ og tilbydde seg å kjøre meg opp på abortklinikken, så ja. hun blir ikke blid! Derfor får ilke hun vite det før etter uke 12 ;)

Var gravid i sommer, men da var mamma veldig negativ og tilbydde seg å kjøre meg opp på abortklinikken, så ja. hun blir ikke blid! Derfor får ilke hun vite det før etter uke 12 ;)

Huff så kjipt :/ Kanskje det er godt at jeg ikke har noen foreldre å fortelle :P
Krysser fingrene for at hun får roet seg ned til uke 12 og tar det med et smil når du forteller glanyheten <3

Huff så kjipt :/ Kanskje det er godt at jeg ikke har noen foreldre å fortelle :p
Krysser fingrene for at hun får roet seg ned til uke 12 og tar det med et smil når du forteller glanyheten <3

Ja, skal si det til henne når vi er på jentetur med andre damer i familien, da kan hun ikke vise sinnet ;) hehe :) uansett blir hun glad når ungen blir født :)

Usj! Kjente jeg ble sur på henne! Ikke fortell det før etter uke 12 du. Evt. kan du la henne være den siste som får vite det (som "straff" for det teite tilbudet i sommer!)

Kun barnefar og moren min denne gangen, er 6+4 idag.. :-)

Kjenner igjen den skumle følelsen. Når jeg var gravid med lillemann var svigermor ikke akkurat imøtekommende. (Vi var idioter, og jeg burde ta abort, fordi vi var unge..) Er nesten like redd denne gangen, da hun alltid er skummel ved sånne ting, og skal alltid ta den negative rollen fordi hun skal være realistisk! Men hun er jo den mest dullete av alle nå. Hun kommer aldri til å innrømme at vi tok det riktige valget, men vi vet at mener hun det! :-P

Så det blir uansett veldig bra :-) lykke til!

Vi har sagt det til våre to beste venner, et vennepar av oss. Det var så gøy å si det. De ble kjempeglad! Tenker å vente til uke 12 med å si det til alle andre. Selv om det hadde vært greit å sagt det til svigermor, hun er sykepleier og har vært helsesøster. Hadde vært betryggende å ha henne å prate med. Om det, mot formodning, skulle gå galt- så er jeg sikker på at vi hadde fortalt foreldrene våre om det. Så egentlig ser jeg ingen grunn til å ikke fortelle dem nå..? Eller kanskje om et par uker da, typisk når jeg er åtte uker på vei eller noe.

Måtte sende mms med bilde av testen til lillesøster i dag :)
Også er det to jenter på et annet forum jeg driver som fikk vite det med en gang, vi har ikke andre felles kjente og de har venta såå lenge på at dette skulle skje.

Er veldig usikker på når jeg skal si det til annen familie, sist så fikk pappa vite det, og da sa han det til naboer før det var gått 12 uker.. så gikk det galt, og da var det kjipt å måtte fortelle det...

Usj! Kjente jeg ble sur på henne! Ikke fortell det før etter uke 12 du. Evt. kan du la henne være den siste som får vite det (som "straff" for det teite tilbudet i sommer!)
Signerer denne! Trist at din mor reagerer slik :(

Jeg har fortalt det på jobb, fordi jeg måtte få byttet bort nattevaktene mine. Kommer til å vente lengst mulig med å fortelle det til slekt og venner, minst til etter uke 12, lengre om jeg klarer å skjule det.

Huff :( skjønner deg veldig godt! jeg skal vente til uke 12 med min mor. Hun tar det nok fint, men hver gang jeg har nevnt at jeg vil ha en til svarer hun alltid at vi må selge og kjøpe større leilighet først.. Håper vi rekker å kjøpe ny leilighet før uke 12 :p fant en fin i dag, men må jo starte prosessen med å selge min først :p så får se :)

Huff :( skjønner deg veldig godt! jeg skal vente til uke 12 med min mor. Hun tar det nok fint, men hver gang jeg har nevnt at jeg vil ha en til svarer hun alltid at vi må selge og kjøpe større leilighet først.. Håper vi rekker å kjøpe ny leilighet før uke 12 :p fant en fin i dag, men må jo starte prosessen med å selge min først :p så får se :)
Hehe, jeg er litt i samme situasjon, men jeg tenker helt motsatt. Vi holder på å bygge hus, og bor i mellomtiden i en leilighet jeg synes er helt grei. Familien vår derimot, synes at vi bor alt for trangt. Jeg håper jeg kan fortelle dem om svangerskapet før huset er ferdig, bare for å få se dem sette kaffen i halsen i skrekk over at jeg tror jeg har plass til enda et barn her.:p:D:D Synes det er morsomt å terge dem litt, når de er så snobbete på mine vegne.:D

Hehe, jeg er litt i samme situasjon, men jeg tenker helt motsatt. Vi holder på å bygge hus, og bor i mellomtiden i en leilighet jeg synes er helt grei. Familien vår derimot, synes at vi bor alt for trangt. Jeg håper jeg kan fortelle dem om svangerskapet før huset er ferdig, bare for å få se dem sette kaffen i halsen i skrekk over at jeg tror jeg har plass til enda et barn her.:p:D:D Synes det er morsomt å terge dem litt, når de er så snobbete på mine vegne.:D
Hahahaha!! Herlig :D men altså vi bor smått.. Men satser på å få satt ting i gir så vi evt kan by på leiligheten vi har sett på ettervisning :) ting hadde lettet veldig, men kommer vel an på hvor treig samboeren er :p

Vi driver også og skal kjøpe leilighet, men er jo så vanskelig å få disse leilighetene! Vi vant en budrunde, men så ble den tatt på forkjøpsrett. Vi må kjøpe nå fordi vi får mindre i lån når barn nr to kommer. Det som er teit er at vi får mindre plass når vi kjøper enn det vi har nå når vi leier.

Back
Topp