Når man tar med andre sine barn på aktiviteter og ferie

Jeg betaler alltid for barn vi inviterer med på aktiviteter. Sender derimot også alltid med penger dersom mitt barn inviteres med andre. Litt merkelig kanskje, men jeg føler jeg «må» gjøre det sånn. Stort sett er det vi som inviterer andre med oss, så kan trygt si vi går i «minus» på dette området [emoji6]. Har egentlig ikke råd til det. Er 100 % alenemor og ufør. Prioriterer å invitere med mitt barns kompiser på aktiviteter fremfor svært mye annet (blant annet ting jeg selv trenger). Bor i et område med ressurssterke familier. Ikke minst økonomisk.
Er det de samme barna som er med dere på tur, som dine barn også er på aktiviteter med? I så fall ville jeg ikke betalt for alt hvis jeg var deg :) Det blir jo ikke riktig, uansett om du har god råd eller ikke. Hvis de kommer fra resurssterke familier kan det jo hende at foreldrene ikke vil sende tilbake pengene til deg, da de kanskje er redd for at du skal bli fornærmet? Går vel an å ta det opp med foreldrene i forbifarten, uten å lage en stor sak av det? :) Det tenker jeg er helt innafor. Du trenger jo ikke ta opp hvordan du har det økonomisk, men si at det hadde vært supert hvis dere ble enige om når du skal betale. Evt. legg det fram som om du føler at du betaler for lite:p
 
Jeg betaler alltid for barn vi inviterer med på aktiviteter. Sender derimot også alltid med penger dersom mitt barn inviteres med andre. Litt merkelig kanskje, men jeg føler jeg «må» gjøre det sånn. Stort sett er det vi som inviterer andre med oss, så kan trygt si vi går i «minus» på dette området [emoji6]. Har egentlig ikke råd til det. Er 100 % alenemor og ufør. Prioriterer å invitere med mitt barns kompiser på aktiviteter fremfor svært mye annet (blant annet ting jeg selv trenger). Bor i et område med ressurssterke familier. Ikke minst økonomisk.

Sender de med penger da?

Er det de samme barna det er snakk om?
 
Vi sender med penger med våre barn, men betaler om det er andres barn som er med oss:)
 
Er det de samme barna som er med dere på tur, som dine barn også er på aktiviteter med? I så fall ville jeg ikke betalt for alt hvis jeg var deg :) Det blir jo ikke riktig, uansett om du har god råd eller ikke. Hvis de kommer fra resurssterke familier kan det jo hende at foreldrene ikke vil sende tilbake pengene til deg, da de kanskje er redd for at du skal bli fornærmet? Går vel an å ta det opp med foreldrene i forbifarten, uten å lage en stor sak av det? :) Det tenker jeg er helt innafor. Du trenger jo ikke ta opp hvordan du har det økonomisk, men si at det hadde vært supert hvis dere ble enige om når du skal betale. Evt. legg det fram som om du føler at du betaler for lite:p

Det er ofte en del av de samme barna, ja. Noe variasjon, men vi har stort sett alltid med oss de samme tre-fire nærmeste kompisene hans (ikke samtidig altså). Jeg er litt feig der, våger liksom ikke si noe. Vet jeg bør gjøre det, men føler meg nok litt «liten» i slike sammenhenger ettersom jeg er alene om omsorgen og er ufør. Ikke akkurat høystatus i manges øyne og de færreste skjønner nok ikke hvordan min økonomiske situasjon er. Skal prøve å bli «flinkere» på dette fremover. Selv synes jeg jo det er en selvfølge å sende med mitt barn penger. Det er sikkert ikke annerledes for andre. Spesielt ikke dersom jeg nevner dette på en eller annen måte. Takk for gode innspill [emoji106][emoji4].
 
Sender de med penger da?

Er det de samme barna det er snakk om?

Nope, de sender ikke med penger og vippser heller ikke. Det er sjelden snakk om det. Det er en gruppe på de tre-fire næreste kompisene hans som stort sett inviteres med (ikke samtidig selvsagt). Enkelte går igjen oftere enn andre. Selv synes jeg jo det er en selvfølge å sende med barnet mitt penger, så det bør ikke være annerledes for andre heller.
 
Nope, de sender ikke med penger og vippser heller ikke. Det er sjelden snakk om det. Det er en gruppe på de tre-fire næreste kompisene hans som stort sett inviteres med (ikke samtidig selvsagt). Enkelte går igjen oftere enn andre. Selv synes jeg jo det er en selvfølge å sende med barnet mitt penger, så det bør ikke være annerledes for andre heller.

Hvis ditt barn drar på aktiviteter med de betaler de for ditt barn da? Hvis ikke tror jeg at jeg ville tenkt meg om før jeg dro på aktiviteter med disse barna hvis jeg egentlig ikke har råd til det.
 
Tenker dere da at den som inviterer betaler eller sender dere med penger?

Aktiviteter som kino, lekeland, parker , svømmehall osv

Kommer ann på hvem det er da, er det besteforeldre så får de ordne opp selv [emoji38] men venner og venninner så sender jeg med penger.
 
Tenker man må betale for sin egen unge. Regner ikke med det skjer kjempeofte så det bør man klare. Synes noen ikke tar ansvar, feks å bare regne med at ungen får mat. Stort sett utelukkende utlendinger. Man må jo gi de mat da, men de kunne sendt med noe i det minste en flaske vann på stranda liksom
 
Vippsa 500kr då 8 åringen ble invitert til kongeparken . Billetten koster 400 kr og så skal han ha mat og snacks..
 
Hvis jeg inviterer så betaler jeg, men hadde sendt med penger med mine.
Føler at dersom man inviterer så bør man være forberedt på å betale da ikke alle alltid har råd til alt.
 
Som alenemor og faktisk den eneste som tar med nabobarna på tur her i gata, så er jeg avhengig av at de selv har med egen niste, betaler for inngang osv [emoji4] Hadde det bare skjedd en sjelden gang at vi fylte bilen når vi skal noe så hadde det vært noe annet, men fyller gjerne opp sånn ca hver gang om barna mine vil ha med venner [emoji4]
 
Har sendt med penger, men de har som regel kommet hjem igjen med like mye penger. Så da har foreldrene til de andre betalt.

Jeg har som regel spandert også når jeg har invitert med.
 
Men deresom sier dere betaler
Har dere ikke ofte med andre barn?
Alt av aktiviteter trenger faktisk ikke kosye penger gitt. Jeg driter ikke penger. AAP gir ikke særlig høy lønn akkurat.
Jeg tar mye heller med meg unger på stranda for svømming, lek og piknik kos, enn en dyr svømmehall man må betale for hver time man bader. [emoji849]
 
Alt av aktiviteter trenger faktisk ikke kosye penger gitt. Jeg driter ikke penger. AAP gir ikke særlig høy lønn akkurat.
Jeg tar mye heller med meg unger på stranda for svømming, lek og piknik kos, enn en dyr svømmehall man må betale for hver time man bader. [emoji849]
Har ikke sagt set trenger det heller så ro ned , grunnen til at jeg spurte var fordi om vi skulle betalt hver gang sp hadde det blitt brukt mye penger og da kunne vi ikke gjort det
 
Men deresom sier dere betaler
Har dere ikke ofte med andre barn?
Jo, vi tar med ekstra barn ganske ofte. Tar med venninna til trettenåringen til Kiel i høstferien f.eks. Men vi har så mange barn, at det ærlig talt ikke merkes så veldig med en unge fra eller til. :knegg: Men, nå skal det sies at mine barn blir tatt med hit og dit også; eldste reiser til Roma med bestevenninnen og faren hennes på onsdag, jeg betaler fly og lommepenger, han betaler kost og losji.
 
Jo, vi tar med ekstra barn ganske ofte. Tar med venninna til trettenåringen til Kiel i høstferien f.eks. Men vi har så mange barn, at det ærlig talt ikke merkes så veldig med en unge fra eller til. :knegg: Men, nå skal det sies at mine barn blir tatt med hit og dit også; eldste reiser til Roma med bestevenninnen og faren hennes på onsdag, jeg betaler fly og lommepenger, han betaler kost og losji.
He he vi har en og har ofte med barn
Deflestw betaler , men ikke alle
 
Back
Topp