Når man tar med andre sine barn på aktiviteter og ferie

Kengu

Forumet er livet
VIP
Tenker dere da at den som inviterer betaler eller sender dere med penger?

Aktiviteter som kino, lekeland, parker , svømmehall osv
 
Sender med penger om den forelderen spør meg om ungen min vil være med på ditt og datt
 
Jeg har pleid å betale om jeg inviterer med mine barns venner. Jeg tilbyr alltid å sende med mine barn om de blir invitert med av andre. Dette gjelder ikke ferier fot det har ikke vært aktuelt enda.
 
Jeg hadde betalt for barnet vi inviterte med, men om barnet mitt hadde blitt invitert, hadde jeg nok sendt penger med han.
 
Sender med penger, men samme sum blir alltid med hjem igjen. Blitt spandert på. Noen ganger har de sagt på forhånd de betaler så da sender vi ikke med. Vi pleier spandere.
 
Tenker dere da at den som inviterer betaler eller sender dere med penger?

Aktiviteter som kino, lekeland, parker , svømmehall osv
Alle tar med penger selv, så har aldri tenkt over det. Kunne aldri falt mwg inn å sende vårt barm uten å sende med penger.

Hadde ikke gjort meg noe å betalt, om jeg måtte det.Tror jeg har spandert is el på de på lekeland og sånn.
 
Vi har alltid sendt med penger, og fått med penger også, når vi har invitert med oss andre, men vi har betalt uansett.
Dette har foreløpig kun vært tilfelle ved turer til Tusenfryd osv., og ikke ferier.
 
Alle tar med penger selv, så har aldri tenkt over det. Kunne aldri falt mwg inn å sende vårt barm uten å sende med penger.

Hadde ikke gjort meg noe å betalt, om jeg måtte det.Tror jeg har spandert is el på de på lekeland og sånn.
Bare leste på ett annet forum og der mente mange at inviterer man så betaler man også
 
Jeg Vipser alltid til foreldrene jeg da, men jeg betaler gjerne for andre barn om de blir med oss.
Nå har ikke vi mulighet til å ta med oss masse barn rundt, selv om jeg skulle ønske det. Men jeg har ikke kapasitet enda, håper det blir lettere når ungene blir litt eldre [emoji16]
 
Bare leste på ett annet forum og der mente mange at inviterer man så betaler man også

Altså vi har blitt invitert med som gave en gang. Feks opplevelse som gave til jul eller bursdag. Da betalte de oss inn.
Men når kompiser har invitert med så har jeg sendt med penger.

Jeg ser poenget med at alle ikke har råd til sånt og når man ber med så bør man betale for å ikke tillegge de utgifter de ikke har råd til. Men her har ungene blitt sendt med penger og beskjed om å betale selv. Hvis de ikke hadde gjort det hadde jeg betalt for de uten å tenke noe mer over det. Ser jo litt an, vet jo om folk har penger eller ikke stort sett.
 
Hadde betalt for ungene vi hadde tatt med oss. Men ville alltid sendt med mine barn penger.
 
Jeg betaler alltid for barn vi inviterer med på aktiviteter. Sender derimot også alltid med penger dersom mitt barn inviteres med andre. Litt merkelig kanskje, men jeg føler jeg «må» gjøre det sånn. Stort sett er det vi som inviterer andre med oss, så kan trygt si vi går i «minus» på dette området [emoji6]. Har egentlig ikke råd til det. Er 100 % alenemor og ufør. Prioriterer å invitere med mitt barns kompiser på aktiviteter fremfor svært mye annet (blant annet ting jeg selv trenger). Bor i et område med ressurssterke familier. Ikke minst økonomisk.
 
Her betaler alle selv heldigvis og godt er det for vi har med endelbarn på ting
Vi sender også med
 
Vi betaler for vennene, og andre foreldre betaler for vår når han er med dem. Sender alltid med penger da, vil ikke at folk skal tro vi forventer det [emoji4]
 
Jeg spør de som inviterer om jeg skal sende med penger.
 
Vi gjør det slik at om vi har med barnas venner på badeland etc. Legger jeg ut for bill, mat osv - så vippser foreldrene meg etter turen når de vet ca sluttsummen
 
Back
Topp