Når kom kvalmen hos dere ?

7+1 og kvalmen er der absolutt. Fikk tabletter på fredag og det har funket bra, men kjenner fortsatt at jeg er kvalm og uggen, men klarer å fungere noenlunde normalt.

Tør ikke ta disse kvalmestillende jeg etter å ha lest på felleskatalogen. . Vet de bare må skrive det sikkert men tør ikke ta noen sjanser :(

Tør ikke ta disse kvalmestillende jeg etter å ha lest på felleskatalogen. . Vet de bare må skrive det sikkert men tør ikke ta noen sjanser :(
Jeg har tatt det meste av det som skrives ut til gravide i de to forrige svangerskapene mine, og det har ikke påvirket barna :) jeg tenker at de skriver ikke ut medisiner på sykehuset som kan skade fosteret.
Og du, det er mye bedre å sjekke relis.no enn felleskatalogen ;)

Jeg er kvalm av og på, men det er absolutt overkommelig enda. Spiser litt hele tiden for å holde det i sjakk.
Med de to første hdde jeg ekstrem hyperemesis og spydde fra uke 5 til de var ute, og det har jeg absolutt ikke lyst til denne gangen, så nå gjør jeg det jeg kan for å forebygge :)

Vi er jo like langt så føler virkelig med deg.. Men nå har du 2 da ;)

Haha- blir veldig spennende med ultralyd om 1,5 uke :) Min kvalme er helt klart verst på kvelden. Men kommer i bølger gjennom i hele dagen. Kjenner du ikke noe til det enda heldiggris? :p

Kvalmen begynte mildt i uke 6. Og nå inn i uke 8 er den blitt verre.kaster opp om morgenen og er kvalm frem til etter middagen :mad:

Jeg har tatt det meste av det som skrives ut til gravide i de to forrige svangerskapene mine, og det har ikke påvirket barna :) jeg tenker at de skriver ikke ut medisiner på sykehuset som kan skade fosteret.
Og du, det er mye bedre å sjekke relis.no enn felleskatalogen ;)

Nel.no er vel like bra :p Men jeg er altfor skeptisk uansett og vet de aldri vil skrive ut ting som kan skade fosteret.. Men så lenge jeg har lest det så er det for sent :(

Haha- blir veldig spennende med ultralyd om 1,5 uke :) Min kvalme er helt klart verst på kvelden. Men kommer i bølger gjennom i hele dagen. Kjenner du ikke noe til det enda heldiggris? :p

Niks :) absolutt ingenting :)
MEEEEN jeg sliter med ekstrem svimmelhet og veeeeldig lavt blodtrykk.. og syntes det er like ubehagelig :p
Så om jeg får kvalme i tillegg så blir jeg fin fremover :p

Signerer denne!!
Føler veldig med deg! Tredje svangerskapet mitt med hyperemesis nå, og jeg er nå på fjerde uken som totalt sengeliggende. Ble innlagt for første gang i uke 7. Håper bare kvalmen slipper før ungen er ute denne gang..
Var innlagt med iv i 4 dager med nr 1.. nesten så jeg har fortrengt hvor jævli det var og det kom ikke før i uke 11.. så veldig spent på ukene fremover ja ...

Åh fyfaen,dette er ille. Første gang for meg,det slo meg over som en orkan :/ er helt sengeliggende,vært det i 2 uker nå. Hvor lenge varte det hos dere? Håper vi alle slipper dette,ikke noe gøy å måtte slite seg igjennom sv.skap. Føles som om jeg "mister" den gode fine følelsen som alle snakker om.. Irriterende :/ noen gode tips? Mtp mat,hva hjalp ? Kvalmestillende,væske osv?

Åh fyfaen,dette er ille. Første gang for meg,det slo meg over som en orkan :/ er helt sengeliggende,vært det i 2 uker nå. Hvor lenge varte det hos dere? Håper vi alle slipper dette,ikke noe gøy å måtte slite seg igjennom sv.skap. Føles som om jeg "mister" den gode fine følelsen som alle snakker om.. Irriterende :/ noen gode tips? Mtp mat,hva hjalp ? Kvalmestillende,væske osv?

Var kun å bli innlagt med IV væske som hjalp meg.. Men jeg trengte 4 dager før jeg ble sluppet fri og ble noenlunde grei igjen :p

Har dessverre slitt med kvalmen helt til slutten. Men har blitt hakket bedre alt i fra uke 16-20 for så å bli verre igjen helt på slutten. For meg syns jeg det har blitt bedre når magen begynner å vokse og jeg daglig kjenner liv, da er det i hvertfall noe å glede seg over i mellom kvalmen.
Er 8 uker nå, og det er absolutt disse ukene som er verst. Har mistet 7 kg på 2-3 uker, og fra uke 6-7 spiste jeg absolutt ingenting og det var virkelig ikke mye væske jeg fikk i meg. Gikk til legen med urinprøve og hadde fullt utslag på ketoner og var veldig dehydrert, ble sendt rett på sykehuset for å få væske. Og det hjalp meg til å komme mer ovenpå nå. Fikk også afipran, den holder ikke kvalmen borte men den virker slik at jeg ikke kaster opp alt jeg spiser eller drikker. I tillegg så blir man så sliten, jeg orker ikke stå i mer en 2-3 min om gangen f.eks. Å dusje føles ut som maraton... Uff.

Det viktigste er å få i seg væske, så her prøver jeg å drikke små slurker ofte. Håper jeg slipper flere innleggelser. Har aldri lyst på noe mat, men prøver å få i meg litt knekkebrød med smør.

Krysser fingrene for at kvalmen slipper taket hos deg. Det er virkelig grusomt når det står på!

5+5 dukka kvalmen opp her :( heldigvis ikke kasta opp enda..

to jenter, kvalm fra uke 8-11 og 6-12, men ingen oppkast :) denne gangen har jeg fått litt kvalme som kommer å går, har vært sånn i 3-4dager, så dette blir spennende.. :D

Jeg er 7+2 og ikke noe særlig kvalm.. Jeg var kvalm i en liten uke rett rundt ikm, men nå er jeg bare litt småkvalm når ejg våkner om morgenen, men ikke så ille at jeg er dårlig liksom. Det verste her er forstoppelsen, mageknip, luftsmerter og oppblåsthet..:wtf:

den har ikke kommet :s forrige svangerskap var jeg så kvalm at jeg fikk diagnose "ekstrem svangerskapskvalme" i 5 mnd!! nå har jeg ikke vært kvalm overhodet :s

Jeg har sagt lenge at jeg håpet på at jeg ble kvalm neste gang jeg ble gravid, da visste jeg jaffal at noe skjedde! Men nå angrer jeg veldig :p

Back
Topp