Når kom kvalmen hos dere ?

hmm, har våknet av ekstrem jernsmak i munn de to siste moergnene.... har vært såpass at jeg har trodd jeg har blødd neseblod og det har rent bak i halsen :/ blææææææææ..... ekkelt azz :p
 
hmm, har våknet av ekstrem jernsmak i munn de to siste moergnene.... har vært såpass at jeg har trodd jeg har blødd neseblod og det har rent bak i halsen :/ blææææææææ..... ekkelt azz :p

Kanskje du har blødd fra tannkjøttet ila natta? Det er jo ikke uvanlig når man dr på tjukken :)
 
Kanskje du har blødd fra tannkjøttet ila natta? Det er jo ikke uvanlig når man dr på tjukken :)

hmmm, burde jeg ikke sett det når jeg pusser tannebissen på kvelden da evt :p ?
men ja, du har helt rett, det kan være det ja...
uansett, utrolig ekkel smak :p
 
hmmm, burde jeg ikke sett det når jeg pusser tannebissen på kvelden da evt :p ?
men ja, du har helt rett, det kan være det ja...
uansett, utrolig ekkel smak :p

Jo, du hadde vel merket at du var øm i gommene :) Jeg sliter i alle fall med blødende tannkjøtt selv når jeg er gravid og når jeg våkner føles det som om jeg har suttet på spiker hele natta :p
 
Begynnte 5+6 og forhåpentligvis går det snart over:)
 
Ingen kvalme enda gitt. Sist lå jeg rett ut i 3 uker...men da kom den vel ikke før i uke 7-8... :p så venter spent på når den kommer, for regner med den gjør det :p

Er nå 5+4 :)
 
Er 7+3 nå, og det startet for halvannen uke siden ca, og har vært så og si konstant.. Verken mer eller mindre noen spesielle tider på døgnet. Håper det gir seg snart.
 
hmm sikker på du da ikke er lenger på vei? spydd i 10 dager også er du bare 5+0?
100% sikker;) mulig jeg har regna feil (egguttak 27.10 og innsett 29.10), men er uansett ikke snakk om flere uker i regnefeil;p trodde selv kvalmen kom mye seinere, så ble ganske overraska og selvfølgelig også bekymra, men både legen og IVF sykepleieren sa at det ikke var unormalt eller grunn til bekymring, så håper virkelig det stemmer:)
 
100% sikker;) mulig jeg har regna feil (egguttak 27.10 og innsett 29.10), men er uansett ikke snakk om flere uker i regnefeil;p trodde selv kvalmen kom mye seinere, så ble ganske overraska og selvfølgelig også bekymra, men både legen og IVF sykepleieren sa at det ikke var unormalt eller grunn til bekymring, så håper virkelig det stemmer:)

hehe skrev dette før du skrev vi var i samme situasjon ;) skjønner godt det ikke ermulig å regne feil når vi tross alt har ivf spirer <3
men jeg hadde strekninger og ubehaget i magen allerede dagen etter innsett, så jeg "visste" det allerede da :)
så jeg tror helt fint du kan ha spydd siden da :p
 
hehe skrev dette før du skrev vi var i samme situasjon ;) skjønner godt det ikke ermulig å regne feil når vi tross alt har ivf spirer <3
men jeg hadde strekninger og ubehaget i magen allerede dagen etter innsett, så jeg "visste" det allerede da :)
så jeg tror helt fint du kan ha spydd siden da :p
Ble overraska over hvor tidlig ting begynte å skje/merkes ja, men tenkte at det sikkert var medisinene...Testa positivt allerede en uke etter innsett, selv om jeg fikk beskjed om å ikke teste før i dag(!!) hadde aldri klart å vente så lenge:p
 
Ved de andre svangerskapene har den kommet rundt uke 6. Er kvalm denne gangen også men veldig av og på. Begynte vel nesten med en gang. Jeg takler ikke kvalme så tar afipran når det er som værst, kanskje derfor jeg opplever det som mindre denne gangen? Men har MYE brekninger :depressed:
 
6+4 nå og har vert extra kvalm i 3 ukers tid, mye sterkere symptomer denne gangen enn de andre
har også fibromyalgi og er plaga med mye og extrem kvalme..
 
Sist var jeg kvalm i bare noen dager litt på og av før kvalmen var uutholdelig i uke 8-13, men varte resten av svangerskapet. Det er grunnen til at jeg kun vil ha et barn til. Orker ikke det mer enn en gang til i livet. Nå har kvalmen vært bare litt på og av. Typisk på kvelden og om det er lenge siden jeg har spist. Og jo mer sliten jeg er, jo værre kvalme. Typisk værst fredag kveld...
Men den "ordentlige" spy-kvalmen har ikke begynt. Men så er jeg ca bare 5+3 eller noe da... (Vet ikke helt..)
 
Forrige gang kom kvalmen i uke 5. Var konstant kvalm gjennom hele døgnet. Kastet opp fra uke 7 til uke 20. Denne gangen kom kvalmen også i uke 5, har ikke kasta opp enda, er 7+6 i dag. Og er mest kvalm på kveldene denne gangen, og når jeg er sliten /trøtt.
 
Ble overraska over hvor tidlig ting begynte å skje/merkes ja, men tenkte at det sikkert var medisinene...Testa positivt allerede en uke etter innsett, selv om jeg fikk beskjed om å ikke teste før i dag(!!) hadde aldri klart å vente så lenge:p

om du hadde innsett før meg , skulle du vel testet forrige tir uansett :p
jeg måtte ta den obligatoriske blodprøven fra riksen forrige onsdag... for da var jeg 14dpo...
 
om du hadde innsett før meg , skulle du vel testet forrige tir uansett :p
jeg måtte ta den obligatoriske blodprøven fra riksen forrige onsdag... for da var jeg 14dpo...
Jeg var på Ullevål og de bruker ikke blodprøver. Fikk beskjed om å ikke teste før tre uker etter (20 dpo) for at de skulle være helt sikre. Jeg ringte likevel og meldte graviditeten på fredag, for da hadde jeg hatt sterke tester i en uke og var ganske sikker selv og da kommenterte hun det at jeg var utålmodig og noen dager for tidlig ute;p
 
På riksen skulle man ta blodprøve? 14 dpo uansett om man fikk mensen eller ei..

Så rart med så forskjellige praksiser :p
 
Her kom kvalmen ca uke 6. Vært kvalm og sengeliggende med hyperemesis i to uker nå! Håper det snart begynner å gå oppover :)
Har hatt det i de to andre svangerskapene, i 9 mnd hver gang. Håper virkelig jeg slipper det nå!
 
Første dagen jeg var kvalm var jeg 5 uker og 2 dager. Har vært det siden det, er nå 7+0. Håper det gir seg i uke 12 ...
 
Back
Topp