Når klar for neste barn?

Har prøvd litt begge deler, altså to tette og med litt mellomrom . Første var jo en drømme baby /unge , kunne hatt fem av henne . Sov hele natten og var kronisk blid . (Blitt tenåring nå , så nå har kronisk blid gått over :laughing001 ) så når baby to kom var eldste 18 mnd . Det hadde nok hvert slitsomt om det ikke var nattesøvn og kanskje unge som var høyt og lavt . Hun hadde da slutta med bleie , så eneste var at når jeg satt å ammet så måtte hun akutt bæsje eller tisse og hun var så liten så måtte hjelpe henne . Men det gikk jo . De hadde glede av hverandre , nå hater de hverandre. Så kom nr tre 7 år etter og det var også godt at de var blitt så store og klarte seg mer selv og man fikk mer hjelp.

Nå er minste fem år og vi venter nr 4 . Gruer meg alltid til hvordan baby man får . Får jeg søvn , blir det kolikk baby ? Osv osv

Nr to var ikke planlagt , men var veldig klar . Samboern var ikke klar og ville at vi skulle avslutte . Angrer ikke et sekund . Jeg hadde nok gruet meg mer om første barnet var grusomt slitsomt . Da hadde jeg nok ikke hvert klar .

Har prøvd litt begge deler, altså to tette og med litt mellomrom . Første var jo en drømme baby /unge , kunne hatt fem av henne . Sov hele natten og var kronisk blid . (Blitt tenåring nå , så nå har kronisk blid gått over :laughing001 ) så når baby to kom var eldste 18 mnd . Det hadde nok hvert slitsomt om det ikke var nattesøvn og kanskje unge som var høyt og lavt . Hun hadde da slutta med bleie , så eneste var at når jeg satt å ammet så måtte hun akutt bæsje eller tisse og hun var så liten så måtte hjelpe henne . Men det gikk jo . De hadde glede av hverandre , nå hater de hverandre. Så kom nr tre 7 år etter og det var også godt at de var blitt så store og klarte seg mer selv og man fikk mer hjelp.

Nå er minste fem år og vi venter nr 4 . Gruer meg alltid til hvordan baby man får . Får jeg søvn , blir det kolikk baby ? Osv osv

Nr to var ikke planlagt , men var veldig klar . Samboern var ikke klar og ville at vi skulle avslutte . Angrer ikke et sekund . Jeg hadde nok gruet meg mer om første barnet var grusomt slitsomt . Da hadde jeg nok ikke hvert klar .
Noen tips til en med to tette så de ikke skal hate hverandre etterhvert?

Noen tips til en med to tette så de ikke skal hate hverandre etterhvert?
Tips og tips , kjemien mellom mennesker kan vel ikke læres . Men to tette var hyggelig helt til de ble 11-12 da begynte krangling . Når de er alene så tar de vare på hverandre , men det er en normal fase i livet å krangle med søsken også . Broren min og jeg er født i samme år , 10 mnd mellom oss . Vi lekte godt sammen , men krangla så busta føyk og det ga seg når vi ble 14-15 . Nå er vi bestiser :)

Så tror jeg kjønn kan ha litt å si , men igjen så kan to jenter kverke hverandre til tider og gutter . Spørs jo helt hvordan personlighet det blir også . En hyper og en rolig kan fort bli irriterende . To hyper barn leker sikkert godt sammen og to rolige med hverandre .

Har blitt mer og mer klar de siste månedene, men har innsett at det ikke blir de samme følelsene som da vi ikke hadde barn. Men jeg savner faktisk prøving, graviditet, nyfødtperioden og babytiden generelt :hilarious: Så vi får se om det blir prøving nå når vår blir 21 mnd. Syns 2,5 års forskjell blir bra, helst ikke mer enn 3 år :p
I de vanskelige øyeblikkene tenker jeg jo hvordan skal jeg overleve med to barn når jeg har en mann som kommer hjem 19-20 om kvelden, gjerne 6 dager i uka? Vi har nesten ikke noe hjelp. Det var ganske vanskelig å være hjemme med datteren min frem til bhgstart da hun var 16 mnd. Så hadde jo vært fint hvis nestemann kom litt senere på året :smiley-ashamed004
På den andre siden må vi få kjøpt leilighet før vi får en til, mens vi har mulighet til å ha råd til en, for det skjer ikke med to barn :bag:

Back
Topp