Jeg følte meg veldig klar før 2 barn, og avstanden skulle være minst 2 år. Det ble klaff på første forsøk. Ingen angst, kun glede.
Det ble derimot ganske hardt etterhvert, jeg var veldig gravid med nr2, betydde at jeg hadde mye ubehag, smerter og ble begrenset i hva jeg kunne gjøre. Mannen min ble i økende grad frustrert av dette. Etter fødsel med mye styr pga akutte hudforandringer og skjevt hode, jeg ble veldig stressa, fikk endringer i hvordan jeg var. Generelt er jeg overveldet av å ha to små - på 1 og 3. De har en mamma som har radaren på 24/7, og som gjør alt for de. De mangler aldri noe, jeg tenker på alt fra sprøytemidler til sukkermengder til klesplagg til framtiden til hvordan gi rom for følelser og imøtekomme de alle på øyenhøyde med forståelse og kjærlighet. Hvordan utvikle og fremme deres nysgjerrighet, selvstendighet osv. Betyr at hus og mann og alt annet blir tapere. Jeg angrer ikke på barn 2, men jeg innser at livet ville vært veldig annerledes om vi bare holdt det med ett barn. Mannen min har store forventninger jeg ikke kan oppfylle, jeg sliter med struktur for å rydde/vaske (helt ærlig det er ikke snakk om at det ser ut som et horderhus, men småting som at jeg glemmer brødskiveskorpene bestandig, og at de blir liggende til kvelden på skjærefjøla), jeg har ikke lyst å ha kroppslig kontakt med mannen min på kvelden fordi jeg er så ferdig, jeg mangler energi til å ta initiativ til noe. Hverdagen tar skikkelig knekken på meg, men man må bare håpe at småbarnsfasen fra 3år gir mer rom for å slappe av, i motsetning til babyfasen. Skal også utredes for ADHD, noe som var helt utopisk for meg før barn nr2.