Krisskross
Flørter med forumet
Jeg er 41, og var 37 med nummer en. Vi fikk 8 år uten barn sammen. Var ikke sikre på om vi ønsket barn, hadde det veldig bra uten. Heldigvis har jeg vært heldig og blir raskt gravid, og har ikke opplevd SA eller MA. Venter nummer to nå, og det var noe vi pratet om en stund og ble enige om at vi ønsket. Mest for hennes skyld kanskje, at det er fint med et søskenHvor gammel er du? Jeg føler litt det samme. Ikke nødvendigvis kun pga alder. Jeg er 36 nå (og minst 37 når et eventuelt tredje barn kommer), så har for så vidt noen år til, men tatt i betraktning at jegvhar historikk med mange MA/SA-er og risikoen i tillegg generelt øker med alder, så tenker jeg at om vi skal ha et tredje barn, så bør vi ikke drøye så lenge. Og med tanke på aldersforskjell mellom de vi har og et tredje barn, synes jeg heller ikke vi burde vente om vi skal ha en til.
Jeg tror også at en positiv test vilke gjort meg mer mentalt sikker. Tror det ville kjentes riktig da. Men så lenge samboer ikke er gira på et barn til, så kommer vi liksom ikke dit.
Har dere en eller to fra før? Var dere begge enige om å prøve på kommende baby fra start av?
Men ja, det er sikkert ikke så dumt å prøve allerede nå hvis dere skal gå for en til. Man vet jo aldri hvor lang tid det kan ta, eller om det fortsatt går. Sannsynligheten øker heldigvis når man har fått tidligere. Det er jo det største man opplever, så skjønner godt at det er noe du tenker på