Når kan man starte snøfreseren på morgen?

bare bygda mi som henger etter :P her er det vi og 1 til som har.. er vel 10 hus eller noe..

Her henger vi etter også, kun en som har det. Der jeg vokste opp var det ingen, ikke snakket man om det heller :o
Så vi henger virkerlig etter, siden alle hjem hadde dette fra 1970 tallet :)

Å bruke snøfres er IKKE å la være å ta hensyn. En snøfreser bråker ikke mer enn en bil og da kan man jo ikke starte opp den heller i fare for at noen hører bilen og våkner.....Tenk om noen med søvnproblemer bor i byen da...??!! Jeg tar dere ikke seriøst altså. Selv om ikke ALLE har snøfres må de som har få lov til å bruke den uten at de er hensynsløse. :p

om de starter snøfreseren og vekker folk som de veit ligger å sover klokka 5 om morran, så viser de vel ikke akkurat hensyn. men her lar vi ikke bilen stå å gå så tidlig på morran heller.

Her henger vi etter også, kun en som har det. Der jeg vokste opp var det ingen, ikke snakket man om det heller :o
Så vi henger virkerlig etter, siden alle hjem hadde dette fra 1970 tallet :)
Du tolker litt i vildens sky noen ganger syntes jeg;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Du tolker litt i vildens sky noen ganger syntes jeg;)

Hva er det å tolke?
Du skrev at en snøfreser var i husholdningen fra 70 tallet.
Jeg har vokst opp på 80 og 90 tallet og ingen hadde snøfreser. Da må vi jo virkerlig henge langt etter?

Hva er det å tolke?
Jeg har vokst opp på 80 og 90 tallet og ingen hadde snøfreser. Da må vi jo virkerlig henge langt etter?
VI hadde det!! Som i VÅR familie! Men dere henger nok etter...

Hva er det å tolke?

jeg tror ho mente i dems husholdning.

VI hadde det!! Som i VÅR familie! Men dere henger nok etter...

Ja, du skriver dette som svar på at dette har ikke vært allemannseie i mange årene. Og da kan jeg tolke dette som at det er helt normalt å ha dette i husholdningen fra 1970, selv om de som hadde dette var mer unntakene ;)
Jeg synes det er utrolig flott å henge etter :p
Vi får god fysisk trening og vi begge har jobber som vi også klarer å komme oss på, selv med 50 cm snø.
Og vi samtidig tar hensyn til at naboene sover midt på natten :)

Klarer virkerlig de seg ikke uten en snøfreser :o
Jeg blir veldig bekymret for disse yrkene om de er så fysisk dårlig at de må ha snøfreser til å komme seg ut av sin gårdsplass :o

Er de som folk flest så vil de vel ligge i senga si lengst mulig å ikke stå ute klokka 4 på morgenen for å måke sny for hand når de skal være på jobb til klokka 7.
Men hallo... folk får gjøre hva f de vil for min del, ungen sover som en stein og det samme gjør jeg... Så jeg ser ikke problemet om noen velger å starte snyfreseren sin eller en traktor for å få brøytet vei.

Kjenner jeg er glad vi bor på ett sted der folk faktisk kan bråke litt i "stilletiden" uten å bli uglesett av naboene gitt :-D
Jeg for min del syns det er uhyre flott at naboen fyrer opp traktoren kl 5 om mårran hvis det trengs :) For da vet jeg at jeg slipper å vasse i snø frem til bilen, da har han vært å brøyta her :)

Jeg beklager å måtte si det folkens, men dere bor i norge, og her snør det. finn dere i det eller flytt ett annet sted. Klimaflyktninger :D

Og en snøfreser bråker ikke mere enn en moped. Tål litt. Våkner dere av det så sov med ørepropper i ørene da. Makan til klaging og utring fra enkelte over filleting. Ta en ferietur til Syria!!

Jeg blir litt forvirra av tråden, for det fremstår som at den skal handle om hensyn, men når man skriver om hensyn til barn i leggetid så handler det om lover og regler for stilletid.

Hvis man konsekvent starter opp snøfres/gressklipper kl 20, så er man innenfor generell tidsbestemmelse om stilletid.
Men om man har naboer med små barn som legger seg kl 19, så er vel ikke spesielt hensynsfullt, er det?

Isbilen plinger som besatt, på enkelte steder så sent som kl 21... Innenfor tid for ro og orden, men tar isbilmannenen/damen hensyn?

Tror hver enkelt må se seg om i sitt nabolag og sine naboer og se hva som der oppfattes som å vise hensyn og ikke.

For så svart/hvitt som det fremstilles her er det rett og slett ikke.

Jeg beklager å måtte si det folkens, men dere bor i norge, og her snør det. finn dere i det eller flytt ett annet sted. Klimaflyktninger :D

Og en snøfreser bråker ikke mere enn en moped. Tål litt. Våkner dere av det så sov med ørepropper i ørene da. Makan til klaging og utring fra enkelte over filleting. Ta en ferietur til Syria!!

Det står 110db på min freser :P

Men med all snøen vi har isolerer det godt, så naboene hører ikke.
Vi vekker heller ikke de familiene med små barn.For de er faktisk tidlig ute med freser selv:P

Men enig med deg:p jeg freser når det passer meg, og ikke naboen.

Jeg blir litt forvirra av tråden, for det fremstår som at den skal handle om hensyn, men når man skriver om hensyn til barn i leggetid så handler det om lover og regler for stilletid.

Hvis man konsekvent starter opp snøfres/gressklipper kl 20, så er man innenfor generell tidsbestemmelse om stilletid.
Men om man har naboer med små barn som legger seg kl 19, så er vel ikke spesielt hensynsfullt, er det?

Isbilen plinger som besatt, på enkelte steder så sent som kl 21... Innenfor tid for ro og orden, men tar isbilmannenen/damen hensyn?

Tror hver enkelt må se seg om i sitt nabolag og sine naboer og se hva som der oppfattes som å vise hensyn og ikke.

For så svart/hvitt som det fremstilles her er det rett og slett ikke.

Det jeg sier er at jeg kan ikke pålegge naboen om å ikke snøfrese klokken åtte pga vi har regler i Norge som sier mellom 23-07, jeg ville ikke ha bråket om jeg viste naboen sov, eller hadde barn som var vare å sov.
Men når man starter opp innenfor disse tidspunktene så kan man ikke kreve, men man kan jo si ifra og håpe at naboen vil ta hensyn.
Man kan til og med melde i fra til politiet om naboen bråker i mellom 23-07.
Jeg synes det er synd at vi lever i ett samfunn der det å ta hensyn og at man forventer å bli tatt hensyn til blir sett på som sært, urimelig og smålig.
Og heldigvis har jeg naboer som tar slike hensyn, til oss naboer :)

Nå kan ikke akkurat gressklipping og snøfresere sidestilles etter min mening... ingen blir hindret i å dra på jobb etc fordi gresset er langt!!! Derimot snø som kommer om natta kan hindre... Hvis man plages av naboer får man flytte et sted uten..

Sent from my LG-D802 using BV Forum mobile app

Jo, har godt over 600 kvm for å få ut bilen. Tar det for hånd uten problemer. For hensyn er noe jeg viser for mine naboer. Den ene jobber turnus og den andre har barn som sliter med søvnen sin. Hadde aldri hatt hjerte til å vekke de tidlig på morgen fordi jeg skal på jobb. Det betyr opp tidligere og ut å måke :)
Da hadde jeg bedt naboen om å legge barnet på ett annet rom, hvor det støyer mindre. For att man skal ofre rygg og helse for nsboene, det hadde jeg aldri gjort. At man ikke trenger og finkjemme hele uteområdet er jo greit, att man bare tar det som er nødvendig for og komme seg avsted:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Det står 110db på min freser :P

Vi vekker heller ikke de familiene med små barn.For de er faktisk tidlig ute med freser selv:P

Snøen isolerer ikke godt altså, for jeg hører snøfreseren til naboen på andre siden av huset og vi bor ikke siden av hverandre engang. Vi har i tillegg nytt hus med masse isolasjon. Her snøfreser ikke naboen til slike tider, men ungene hører det godt når den setter igang,
Selv om man lever i Norge så kan man vise hensyn og ikke minst forholde seg til roen som de fleste kommuner følger.

Enkelte bør innføre forbud mot at det snør om natten, så slipper dem å syte sånn.
Det står 110db på min freser :p

Vi vekker heller ikke de familiene med små barn.For de er faktisk tidlig ute med freser selv:p

Nå kan ikke akkurat gressklipping og snøfresere sidestilles etter min mening... ingen blir hindret i å dra på jobb etc fordi gresset er langt!!! Derimot snø som kommer om natta kan hindre... Hvis man plages av naboer får man flytte et sted uten..

Sent from my LG-D802 using BV Forum mobile app

når det gjelder støy så kan gressklipper og snøfreser sidestilles.
Nei man må ikke klippe gresset for å komme på jobb. Men noen må klippe plenen midt i nabobarnas leggetid.
Så begge deler vil være til sjenanse for naboene uansett hvordan man ser det.

Back
Topp