Når kan man starte snøfreseren på morgen?

Jeg er så glad for at jeg klarer å leve i et borettslag hvor folk klipper gresset når dem kan, de bruker snøfreseren når det trengs, starter igang biler, pusser opp og jaggu takler jeg isbilen også!

Og så kan vi skravle og le på verandaen etter kl 23 på i ukedagene!
Det er virkelig deilig å ha det sånn:-)

Snøen isolerer ikke godt altså, for jeg hører snøfreseren til naboen på andre siden av huset og vi bor ikke siden av hverandre engang. Vi har i tillegg nytt hus med masse isolasjon. Her snøfreser ikke naboen til slike tider, men ungene hører det godt når den setter igang,
Selv om man lever i Norge så kan man vise hensyn og ikke minst forholde seg til roen som de fleste kommuner følger.
neida, snø isolerer ikke i det hele tatt... Og du har aldri lest fjellvettreglene heller?

neida, snø isolerer ikke i det hele tatt... Og du har aldri lest fjellvettreglene heller?

Les en gang til du. Har ikke skrevet i det hele tatt jeg..
Har skrevet ikke godt, jeg hører freseren godt selv med masse snø.
Og hva har fjellvettreglene med støy å gjøre skal vi grave med snøfreseren slik at den holder varmen;)
Er noen som virkerlig tok seg nær av at man ikke skal fyre opp snøfreseren før 07 om morgen.
Jeg har ikke dere som naboer og godt er det. Her har vi gode naboer som er gode venner vi sitter ofte ute på kveldstid sammen, vi er ofte hos hverandre å spiser, alle barna leker flott sammen. Så et nabolag der man tar hensyn til hverandre kan fungere det også :)

Men dette var en diskusjon som gikk i forventet retning :)
Vi lever tross alt i 2014 :p
Jeg er ferdig med diskusjonen for min del :p

Vi har en som freser for oss.. Og han kan frese når han vil, jeg vil heller slippe snø i skoene og fysisk hardt arbeid om morgenen enn en liten oppvekning som jeg kan velge å sovne i fra. Blir litt voldsomt hvis man skal ta så mye hensyn at man selv blir selvutslettende.

Skulle ønske jeg hadde hatt noen av dere til nabo, da hadde jeg skaffa meg snøfreser og starta opp i tide og utide bare for å ittitere :)
Snakk om å ta hensyn...

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app

Les en gang til du. Har ikke skrevet i det hele tatt jeg..
Har skrevet ikke godt, jeg hører freseren godt selv med masse snø.
Og hva har fjellvettreglene med støy å gjøre skal vi grave med snøfreseren slik at den holder varmen;)
Er noen som virkerlig tok seg nær av at man ikke skal fyre opp snøfreseren før 07 om morgen.
Jeg har ikke dere som naboer og godt er det. Her har vi gode naboer som er gode venner vi sitter ofte ute på kveldstid sammen, vi er ofte hos hverandre å spiser, alle barna leker flott sammen. Så et nabolag der man tar hensyn til hverandre kan fungere det også :)

Men dette var en diskusjon som gikk i forventet retning :)
Vi lever tross alt i 2014 :p
Jeg er ferdig med diskusjonen for min del :p

Vi kan konkludere med at vi er uenige :D

Enkelt og greit. Finnes tydeligvis ingen fasit svar på det her.

Hva syns TS og dere andre lydvare om isskraping av biler? Tenker ikke da den tynne isen som forsvinner lett, men den underkjølte isen som man nærmest må hakke av og som bråker noe sinnsykt... Greit å skrape/hakke før 7?

Hva syns TS og dere andre lydvare om isskraping av biler? Tenker ikke da den tynne isen som forsvinner lett, men den underkjølte isen som man nærmest må hakke av og som bråker noe sinnsykt... Greit å skrape/hakke før 7?

jeg er ikke lydvar, men jeg har en baby som er det.. men han har aldri våkna av at noen skraper is på bilen. men nå er det ingen av naboene her som skraper is klokka 5 om morran heller.. er så glad for og bo her jeg bor jeg. og ikke i ett felt hvor folk gjør ting med vilje for å irritere andre ..

jeg er ikke lydvar, men jeg har en baby som er det.. men han har aldri våkna av at noen skraper is på bilen. men nå er det ingen av naboene her som skraper is klokka 5 om morran heller.. er så glad for og bo her jeg bor jeg. og ikke i ett felt hvor folk gjør ting med vilje for å irritere andre ..

Man skraper da ikke is eller freser snø for å irritere andre med vilje?!!!!

Man skraper da ikke is eller freser snø for å irritere andre med vilje?!!!!

jo, det er det noen i denne tråden som ville gjort om ho var nabo med noen av oss som har unger som er vare.

Det er ikke i nærheten av å bråke så mye som en snøfreser!

jo, det er det noen i denne tråden som ville gjort om ho var nabo med noen av oss som har unger som er vare.

Det er vel ingen som freser for å irritere? Man freser jo fordi man har behov for det.
Hvem gidder å fly rundt med den tunge freseren for moroskyld.. da har man for mye fritid altså!

Du har tydeligvis aldri tatt i en snøfreser. Det er jaggu meg tungt det og!

Ja, mannen må faktisk dusje etter å ha brukt snøfresen, og han er i god form. Løper flere turer i uka og har vært i toppidretten. Poenget er faktisk at alle de som ikke kommer ut uten å ha måket, og har for mye snø til å ta det for hånd, heller kan bruke 20 min med fresen kl 06 fremfor å måke for hånd fra kl. 0430-0500. Jeg er en del alene med babyen vår når mannen er på reise, og jeg kan ikke ta med babyen ut kl 21 for å måke, og heller ikke i gryotta. Det blir heller ikke aktuelt når ungen er større, for de skal sove på kvelden, og jeg synes man kan få sove til 0530 om morgenen. Jeg kan ikke la ungen være alene inne for at jeg skal måke i halvannen time, og heller ikke ta den med ut så lenge og så tidlig. Da er det bedre å bruke snøfresen mens ungen ser på etter at vi har stått opp. Må uansett inn og dusje etterpå, for snøfresen er tung, som Peppa skriver. Jeg tror at trådstarter vil vise at det å ta hensyn er viktig, og det skjønner jeg, men i vårt nabolag skjønner alle at det er nødvendig for å komme seg på jobb. Plenklipping derimot, holder vi innenfor de normerte tidene. Snøen kommer når den kommer.

Jeg skrev ingenting om folk som har barn som er lydvare... Men noen her som virker veldig så trangsynte som ikke skjønner at ikke alle bor på en flate med 1 meter til kommunalvei, eller mulighet til å parkere like ved en kommunalvei. Noen bor faktisk sånn til at en snøfreser eller traktor må til for å komme seg ut.

kommer an på så mangt.
er det 20 minus ute + vind, + masse snø + noen meter mellom naboene + at det alt er masse støy fra motorvei?

eller er det veldig stille så stille at en nesten kan høre snøen falle, kort mellom husene, lite snø, og veldig lydt? sistnevnte kan tilfelle kan jo en bråkete snøfreser nesten vekke hele nabolaget..

Naboen vår starter fresen litt før kl 7 når vi har snø, og det synes jeg er helt greit.
Ja, vi våkner av det, men det er (for oss) ikke verdens undergang.

I vårt borettslag er måking av vei og innkjørsel inkludert i fellesutgiftene, så her kommer det traktor og brøyter en gang før 7 så folk skal ha mulighet til å komme seg ut og på jobb :)
Hvis naboen med permanent skade etter bekkenløsning måtte brukt snøfreser kl.5 for å rekke noe, så hadde jeg tatt hensyn til at hun har en skade og ikke klaga på det :)
Vi har en sønn som nok kan vekke naboene med skrikinga si midt på natta, så vi burde vel flytta i enebolig...men bor i firemannsbolig likavel vi altså.
Må man bruke snøfreser, så gjør man det(lurer på om dere som sier alle kan bruke spade egentlig veit hva sterke, hemmende smerter er?) ..er man sunn, frisk og har mulighet til det så bruker man spade/skuffe. Er vel ikke hver dag det kommer 50cm snø, så noen dager i året med nødvendig støy bør vel de fleste tåle?

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Back
Topp