Når godtar du å starte dagen?

Når barnet åpenbart ikke har tenkt å sove lengre. Jeg har i perioder stått opp klokka 4 og 5, fordi jeg ikke orker å bruke timer på å prøve å holde barnet rolig i senga, slik at vi ikke vekker søsken. Da er det i mine øyne bedre å stå opp, og gjøre noe fornuftig, og la de som sover få sove i fred. De fortsetter ikke slik i all evighet uansett.
 
Når barnet åpenbart ikke har tenkt å sove lengre. Jeg har i perioder stått opp klokka 4 og 5, fordi jeg ikke orker å bruke timer på å prøve å holde barnet rolig i senga, slik at vi ikke vekker søsken. Da er det i mine øyne bedre å stå opp, og gjøre noe fornuftig, og la de som sover få sove i fred. De fortsetter ikke slik i all evighet uansett.
Samme gjør vi :)
 
Fra kl 0700, våkner han før får han ligge i sengen sin. Har heldigvis gått greit til nå. Han er 2år nå og forstår greit det som blir sagt til han. Når han var mindre var det natt frem til 0600. Han liker heldigvis og ligge å slumre selv. Så den blir gjerne halv 8 også.
 
Når barnet åpenbart ikke har tenkt å sove lengre. Jeg har i perioder stått opp klokka 4 og 5, fordi jeg ikke orker å bruke timer på å prøve å holde barnet rolig i senga, slik at vi ikke vekker søsken. Da er det i mine øyne bedre å stå opp, og gjøre noe fornuftig, og la de som sover få sove i fred. De fortsetter ikke slik i all evighet uansett.
Så enig med deg
 
Her må en bare godta at dagen starter tidlig. Hver dag. Det er det ettåringen som styrer. Det er helt pyton, men sånn er det bare.
 
Når barnet åpenbart ikke har tenkt å sove lengre. Jeg har i perioder stått opp klokka 4 og 5, fordi jeg ikke orker å bruke timer på å prøve å holde barnet rolig i senga, slik at vi ikke vekker søsken. Da er det i mine øyne bedre å stå opp, og gjøre noe fornuftig, og la de som sover få sove i fred. De fortsetter ikke slik i all evighet uansett.
Dette.
 
Mine våkna aldri så tidlig. Men skulle de våkne i 6 tiden , så lærte vi dem at det var nattan enda. Så klarte å få til å sove et par timer til og innimellom 3 og 4 timer.

Kl 6 er jo egentlig tidlig morran, men her i heimen sier vi at det er svarteste natta hehe...

Har hatt sove barn , så ikke hvert noe stort tema .
 
Mine våkna aldri så tidlig. Men skulle de våkne i 6 tiden , så lærte vi dem at det var nattan enda. Så klarte å få til å sove et par timer til og innimellom 3 og 4 timer.

Kl 6 er jo egentlig tidlig morran, men her i heimen sier vi at det er svarteste natta hehe...

Har hatt sove barn , så ikke hvert noe stort tema .
Når la de seg om kvelden da?
 
Når la de seg om kvelden da?
Spørs hvilken alder det var. Men mine sov bortimot 14-16 timer . Ved 3 års alder var det nattan kl 19. Sov da til alt mellom 8.30-10++
Når det var fri. Hvis det formodning var en som våknet bli 6, så sto jeg opp å så det var nattan , la ungen og ungen sov endten i sin seng eller vår. Så der litt ann
 
Spørs hvilken alder det var. Men mine sov bortimot 14-16 timer . Ved 3 års alder var det nattan kl 19. Sov da til alt mellom 8.30-10++
Når det var fri. Hvis det formodning var en som våknet bli 6, så sto jeg opp å så det var nattan , la ungen og ungen sov endten i sin seng eller vår. Så der litt ann
Vi hadde det likt med eldstemann, men det gikk over ved 3-4 årsalderen. Han klarte seg alene foran tv-en til vi stod opp da, så sånn sett var det ikke noe problem. Verre med ettåringen:p
 
Morgen etter 6. Men hvis jeg begynner tidlig på jobb å de våkner kvart på 6 så er det ok
 
Har aldri stått opp før 6, uansett hvor våken guttungen har vært.
 
Her stås det opp tidligst 7. Før det får dem beskjed om å legge seg. Både hun på 52 mnd (Er jo forskjell på om de er nærme 4 år eller nærmere 5 år vøtt. I dont give a damn.) Og hun på 111 mnd. (Nesten nettopp blitt 9, så ikke 10 helt enda). Han på 211 dager sover lenge, og hender han våkner i 5-6 tiden (veldig sjeldent), får en flaske melk og sover videre. Men han sover helst til i 10tiden.
 
Skjønner ikke hvordan dere får 2 åringer til å legge seg igjen :wtf:
Har en morgenfugl av en gutt, enkelte dager er han i 100 allerede klokka 4! Og det er null sjangs å få han til å sove videre, prøver jeg å gå han til å legge seg ned så blir det bare skriking og hyling...
Er liksom heldig hvis han sover til halv 6 :confused:
 
Åh, husker tilbake til den tiden da eldste var 2 måneder og vi slumret/sov til klokken var 11-12 fordi hun kunne ammes så mye om morgenen...

Så kom nestemann og for han var det morgen kl 5. Basta.
Min erfaring er at det ikke er sjans å få en toåring til å legge seg igjen. Prøvde å kose og amme, men til ingen nytte med broremann. Prøvde jeg å være litt streng og si at det ikke er morgen før sju så ble han dritsur og jeg fikk panikk for at han skulle vekke søsteren. Så da stod vi opp. Og sånn var det til han var godt over ett år, kanskje nærnere to. Da krøp viseren litt lenger, sakte men sikkert, mot kl 7 før han ville stå opp. Nå står ungene opp selv og lar oss sove. :p De finner seg både mat og nettbrett/TV selv. :p
 
Jeg vil så intenst at vi ikke starter dagen før kl 7, men hun på 10 mnd er sjeldent enig :p
 
Nå er vi veldig heldige med storesøster på 2,5 som må vekkes kl 08 for frokost før bhg, når hun har fri kan hun gjerne sove til 09-09.30. Minsten på 1år begynner også å kunne ligge litt. Men tidligere stod vi ikke opp før tidligst kl 06, da tok jeg ham opp til meg, ammet og sov videre:happy:
 
Back
Topp