Når godtar du å starte dagen?

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Mini pleier å sove til mellon 6 og 7.30. Men i dag greide samboer fader med å ta opp ungen når han sutret kl 5 på natta, når vi vanligvis skifter en bleie gir litt vann og sover igjen.
I tillegg vekket han meg siden det var min tur å stå opp med ungen. Synes dere det er innafor eller har jeg faktisk lov til å bli forbanna??
 
Vi stod opp 0430 i en periode da han var mindre, det var slitsomt men han var våken og klar for å starte dagen det gikk over etter noen måneder. Nå ved 2 årsalderen tenker jeg at alt etter 06 er greit :)
 
Vi stod opp 0430 i en periode da han var mindre, det var slitsomt men han var våken og klar for å starte dagen det gikk over etter noen måneder. Nå ved 2 årsalderen tenker jeg at alt etter 06 er greit :)
Han er to år :)
 
Her er alt etter kl 6 greit. Våkner de før får de heller komme å legge seg litt ved siden av meg i sengen og sove litt til der :)
 
Mini pleier å sove til mellon 6 og 7.30. Men i dag greide samboer fader med å ta opp ungen når han sutret kl 5 på natta, når vi vanligvis skifter en bleie gir litt vann og sover igjen.
I tillegg vekket han meg siden det var min tur å stå opp med ungen. Synes dere det er innafor eller har jeg faktisk lov til å bli forbanna??
er han helt teit eller?
 
Litt innimellom kansje?
Han hadde heldigvis vett til bytte med meg nå når jeg spurte, sånn at jeg får sove igjen :)
Han burde jo ikke spurt i det hele tatt :p hvis hans ynes det er greit å stå opp så tidlig får han gjøre det i stillhet :p
 
Vår frøken på 26 mnd kan våkne 0445 å starte dagen i dårlige perioder(heldigvis er det sjeldent), gode perioder 0700. Synes du ikke har rett til å bli sur :p Sånn er småbarnslivet.
 
06 er det tidligste vi står opp. Er på rommet til da uansett om ungene våkner tidligere.
 
nekter å ta min ut av soverommet før minimum 06. Tar man de ut av soverommet å starter dagen klokka 05 så skjønner de jo at man kan starte dagen så tidlig
 
Mini pleier å sove til mellon 6 og 7.30. Men i dag greide samboer fader med å ta opp ungen når han sutret kl 5 på natta, når vi vanligvis skifter en bleie gir litt vann og sover igjen.
I tillegg vekket han meg siden det var min tur å stå opp med ungen. Synes dere det er innafor eller har jeg faktisk lov til å bli forbanna??
Om det er vanlig å gi ny bleie og vann for å sove videre, og han velger å ta opp ungen, så får han gjøre det stille. Da får han virkelig ta det selv ja! Du har all grunn til å bli irritert. Her starter vi dagen med ettåringen rundt klokka sju. Noe tidligere er uaktuelt, da får hun beskjed om å sove videre.
 
Hvis det funker å gi vann og skifte bleie kl 05.00, så skjønner jeg ikke hvorfor han stod opp med han :p og vekka deg i tillegg :p da hadd jeg blitt sur.

Her har/er kl 07.00 det tidligste vi har stått opp og godtatt. Og det er kun i utviklingssprang og i litt dårlige perioder han våkner så tidlig. Som regel rundt 08.00.
 
Når de er små er grensen 06.00, før det kan de komme å ligge å slumre i vår seng, men vi står ikke opp. 8 åringen får ikke stå opp før klokka 07.00, men det vil jo endre seg hvis vi begynner å stå opp før det så nekter vi selvfølgelig ikke henne.
 
Vi sto opp da han våknet, en periode var det kl 5 .
Aldri tvunget han til å ligge iselga lenge etter han våknet, det hadde Inge fått gjort mot meg heller så
 
Vår våkner sjelden tidlig, men om han våkner før kl 7, så må han pent legge seg igjen (enten hos oss eller hos seg selv). Han er ikke ferdig å sove på den tiden og trenger å få sove lenger da.
 
Fra 6 godtas og starte dagen her, 5 og 3 år. Ved sykdom blir det anderledes selvsagt . Og noe annet når de er babyer. Nå pleier de heldigvis og sove til minst 7 og ofte lenger :)
 
Back
Topp