Når godtar du å starte dagen?

Her starter ikke dagen før 06:30, før den tid er det natta. Han er 4 år da.. Så hvis han våkner før den tid så får han gå på do og tisse også legge seg litt igjen.
 
Kl. 7! Sjeldent de våkne før, som regel 7-7.30.
 
Vi starter dagen når de våkner og virker klar for dagen. Om klokka er 05 eller 07 spiller ingen rolle. Hjelper ikke å «tvinge» noen av dem til å sove mer når de er våkne. Er klokka 5 forsøker vi riktignok å legge til rette for mer soving ved å la dem ligge sammen med oss, av og til funker det, av og til ikke. Men er ikke sjelden jeg drikker morgenkaffen min «midt i svarte natta» mens en av ungene fornøyd leker og koser seg... Skal innrømme jeg gleder meg til de er store nok til å stå opp alene i helgene :rolleyes:
 
Vi hadde det likt med eldstemann, men det gikk over ved 3-4 årsalderen. Han klarte seg alene foran tv-en til vi stod opp da, så sånn sett var det ikke noe problem. Verre med ettåringen:p

Ja, samme her. Satte bare på rett kanal , så kunne de gå å bare skru på TV og sitte der en times tid. Var veldig greit
 
Det er, har aldri vært og kommer aldri til å bli morgen før klokka er syv. Vi står opp rett før syv for å gå på jobb og skole i ukedagene. I helgene må de være på rommene stille til klokka er åtte, og ofte er klokka godt over ni før de kommer ut av rommet. De har da faktisk og sovet så lenge.


Selv når de var små og baby fikk de aldri komme ut av rommet før klokka syv. Eller etter leggetid om kvelden, kun på badet for bleieskift. Ellers er det sovetid som vi bestemte og den var så lang.

Mange ganger tenkt om jeg hadde fått unger som ville starte dagen før fuglene, sånn i halv fem draget. Hadde sikkert klikka i vinkel så glad jeg har sluppet og tenke på det. Det er jo midt på natte. Og det vi sa til barna da de var små og våkna på den tiden.

Nå er de store og er oppe selv, men svært sjelden jeg har to over meg til å faktisk sove lenger om de er oppe. De går i femte og fjerdeklasse men kan noen ganger krangle så busta fyker så sove tør jeg ikke. Døse av eller ligge å kikke på nettbrett i senga gjør jeg hver helg.
 
Vi står opp når vi skjønner det er umulig å få han til å sove videre. Før kl 06 derimot tilhører sjeldenhetene! I dag rakk vi ikke frokosten i barnehagen engang fordi vi sov så lenge :hilarious:
Men om pappan gjør forandringer på rutinene på morran, så får han jaggu ta støyten selv!
 
Skjønner ikke hvordan dere får 2 åringer til å legge seg igjen :wtf:
Har en morgenfugl av en gutt, enkelte dager er han i 100 allerede klokka 4! Og det er null sjangs å få han til å sove videre, prøver jeg å gå han til å legge seg ned så blir det bare skriking og hyling...
Er liksom heldig hvis han sover til halv 6 :confused:

Samsoving og pupp, god sovemedisin :p Ammet på morgenen til han ble 2,5 år, men nå fungerer det ikke lengre. Heldigvis sover han stort sett til kl 7 nå. Samsover enda da :)
 
Slik er det hver natt.... selv om det er mannen som har han, så vil poden inn til mamma for å romstere... av og til kan han sovne, av og til er det morning 03.30.... snart 2 år, og jeg er drittlei disse nettene... med en til på vei då blir jeg vel innlagt på mentalen etterhvert.. kommer til å bli gal...
 
Jeg står opp når småen er klar for å starte dagen, Og om ikke han vekker meg så ringer vekkerklokka 5 i ukedagene så jeg rekker jobb..
 
Her starter dagen mellom kl. 04.30 og 05.15 (her om dagen var han gæren å sov til 06.05, var sååå fantastisk!!) :wtf: I dag skulle han absolutt stå opp kl. 04.10, men sover allerede på armen min:hilarious: Han er 13 mnd, og håper inderlig han kan sove lenger snart, kjenner jeg er veldig misunnelig på dere som tom. Står opp etter kl. 07, det kommer nok ikke til å skje her på mange år:arghh: Men kl. 06 er innafor! Selv om det skjer 1 av 50 ganger:wacky:
 
Kl 6 syns jeg det er greit, og det har fungert med mine foreløpig ihvertfall.
Eldste kommer inn til meg innimellom og da får hun legge seg i senga mi, og stort sett sovner hun igjen.
Yngste sovner stort sett igjen om jeg ammer litt, men vi står gjerne opp mellom 6 og 630.
 
Her er det natta før klokka 06, så da er lyset av og man må være stille. Han er 3,5år. Måtte imidlertid godta tidligere morgener da han var yngre og vanligvis våknet i 5-tiden (eller tidligere). Nå sover han stort sett lengre enn 6 uansett :happy:
 
Helst ikke før kl 07.
Eldste våkner bestandig, uten unntak, lenge før kl 07. Minste kan slå til og sove til 08:30 en sjelden gang (men våkner som regel rundt kl 07).
Mannen er veldig snill og lar meg sove i helgene :happy:
 
Prøver å drøye det til ihvertfall kl 06, helst 07. Ikke alltid det går da men...
 
Prøver å legge han ned igjen og gi smokk før 6, men han skal gjerne over til oss 5 for og få pupp og NEKTER å sove noe mer etter det :arghh: alle sier det "bare er en fase". Og det er sant, men den har jo vart siden midten av desember, skal det ikke gå over snart? Vi skrur ikke på lys eller later som det er morgen før tidligst 6, men det hjelper ikke så mye så lenge vi ikke får sove mer. Skulle ønske han sovnet av pupp sånn som før.. Mvh trøtt som nå for øvrig burde ha sovnet for lengst :p
 
Tidligst 7. Men sjeldent de står opp så tidlig også. Fryktelig vanskelig for en hjemmeværende mamma å stå opp tidlig med alarm og vekke to sovende barn. De er 5.5 og 3 år. Pleier å blir minst 30 min forsinket fordi de vil bare ligge å kose i stedet for å stå opp, og jeg sier aldri nei til litt kos. Må nok stå opp før 7 til høsten når eldste skal på skolen, må jo ha kosen om morran og må nok legge den mer inn i skjemaet etterhvert. Men akkurat nå er det bare kos. Også nyter jeg det siden jeg er gravid med nr 3, sover mens jeg enda kan.
 
Back
Topp