Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sendte mld til legen denne uken og fikk time allerede fredag neste uke, da er jeg 7+1.
Jeg burde sikkert vite dette, siden det er tredje gang jeg er gravid. Men man har med urinprøve på første kontroll, sant?

Jeg var hos legen på 7+0 og hadde ikke med urinprøve. Hun kommenterte det heller ikke.Sendte mld til legen denne uken og fikk time allerede fredag neste uke, da er jeg 7+1.
Jeg burde sikkert vite dette, siden det er tredje gang jeg er gravid. Men man har med urinprøve på første kontroll, sant?

Du kan jo evt. bestille første kontroll hos fastlege i uke 12? Fastlege kan også henvise til oul. Så får du tatt blodprøver hos fastlegen.Tok kontakt med jordmor nå, og fikk ikke time før 11. mars! Da er jeg 14+2... Synes det var lovlig seint når de vil at man skal komme mellom uke 6 og 12Blir stressa for at jeg får sein OUL når henvisningen sendes så seint...
Du kan jo evt. bestille første kontroll hos fastlege i uke 12? Fastlege kan også henvise til oul. Så får du tatt blodprøver hos fastlegen.
De vil ta blodprøver mellom uke 6 og 12 nå, jeg fikk det dobbeltbekrefta da jeg tok selv for det står på rekvisisjonsarket til laboratoriet nå. Selv om du ikke har fastlege bør du iallfall få time til en lab for å ta prøvene! Jeg ville ha ringt jordmor og spurt hva hun anbefaler at du gjør.Står selvfølgelig på liste uten fastlege, fordi forrige sluttaKan gå bare for å få henvisningen, men jm mente at det ikke skulle være noe problem hverken med blodprøver eller OUL...
Her jeg bor er det ikke vanlig å komme til jordmor før etter oul. Før det har man en kontroll hos legen.Tok kontakt med jordmor nå, og fikk ikke time før 11. mars! Da er jeg 14+2... Synes det var lovlig seint når de vil at man skal komme mellom uke 6 og 12Blir stressa for at jeg får sein OUL når henvisningen sendes så seint...
De vil ta blodprøver mellom uke 6 og 12 nå, jeg fikk det dobbeltbekrefta da jeg tok selv for det står på rekvisisjonsarket til laboratoriet nå. Selv om du ikke har fastlege bør du iallfall få time til en lab for å ta prøvene! Jeg ville ha ringt jordmor og spurt hva hun anbefaler at du gjør.![]()
Her jeg bor er det ikke vanlig å komme til jordmor før etter oul. Før det har man en kontroll hos legen.