Når gå til jordmor/lege

Trinusn

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julibarna 2019
Septemberlykke 2021
Når har dere første til lege/jordmor (hvor langt på vei)? jeg har ikke kontaktet noen enda men burde vel da jeg har en del blodprøver jeg må ta:wacky:
 
Jeg ringte lege når jeg var 7+0, ble satt opp på time 7+6. i tillegg fikk jeg time hos jordmor på mandag når jeg er 8+6. trodde ikke det var nødvendig så tidlig men hva vet vel jeg:p
 
Jeg ringte lege når jeg var 7+0, ble satt opp på time 7+6. i tillegg fikk jeg time hos jordmor på mandag når jeg er 8+6. trodde ikke det var nødvendig så tidlig men hva vet vel jeg:p
Jeg har time for TUL når jeg er ca 7-8 uker (litt usikker på EL dato:hilarious:), men har ikke kontaktet lege og jordmor her jeg bor.
 
Første kontroll hos lege er vel rundt uke 8, er da jeg har hatt første kontroll i begge svangerskap.

Da jeg var gravid med nr to fikk jeg vite at man sjeldent kom til jordmor før etter oul. Da var det første kontroll hos legen og neste kontroll oul.

Har fremdeles ikke ringt til legen, gjør det vel i løpet av neste uke en gang (5+0 i dag)
 
Her ber de om at du er på første svangerskapskontroll hos jordmor mellom uke 6 og 12.
 
Var hos lege i uke 5 for å høre litt om hva jeg eventuelt burde unngå å gjøre på jobb. Fikk ny time for første kontroll rundt uke 12. Skal på TUL før det tenkte jeg:)
 
Det er egentlig ikke nødvendig med kontroll før uke 12, dersom man har et kormalt svangerskap. Blodprøver som skal taes, må taes etter uke 12, og vet at mange leger ikke synes det er nødvendig med kontroller før den hvor det taes blodprøver.

Sist svangerskap gikk jeg både til jordmor og til lege. Hadde første jordmortime etter første legetime.

Denne gangen tror jeg at jeg bare går til lege, fordi jeg vet at det kommer til å bli maaange kontroller. Jeg skal ha første kontroll i uke 8, pga planlegging av medisinoppstart fom uke 12.
 
Det er egentlig ikke nødvendig med kontroll før uke 12, dersom man har et kormalt svangerskap. Blodprøver som skal taes, må taes etter uke 12, og vet at mange leger ikke synes det er nødvendig med kontroller før den hvor det taes blodprøver.

Sist svangerskap gikk jeg både til jordmor og til lege. Hadde første jordmortime etter første legetime.

Denne gangen tror jeg at jeg bare går til lege, fordi jeg vet at det kommer til å bli maaange kontroller. Jeg skal ha første kontroll i uke 8, pga planlegging av medisinoppstart fom uke 12.
Ja, jeg har desverre ikke normale svangerskap og har en del oppfølging, håper å drøye så lenge som mulig før jeg begynner å renne bed dørene:rolleyes: men vet jeg må inn snart for blodprøver (som skal tas før uke 12), og at sykehuset vil ha meg inn på tidlig UL også.
 
Ja, jeg har desverre ikke normale svangerskap og har en del oppfølging, håper å drøye så lenge som mulig før jeg begynner å renne bed dørene:rolleyes: men vet jeg må inn snart for blodprøver (som skal tas før uke 12), og at sykehuset vil ha meg inn på tidlig UL også.
Jeg skal også ha en del oppfølging denne gangen, men vet ingenting om hvordan det kommer til å bli organisert enda. Skal til legen over helga, håper jeg blir litt klokere da. :)
 
Jeg tok kontakt med fastlege når jeg var 6 uker på vei. Det var fint jeg gjorde det for han tok blodprøver, og nå må jeg ta de igjen pga noen gråsone verdier på parasitten toxoplasmose. Så lurt å dra tidlig er min erfaring :angelic:
 
Jeg skal også ha en del oppfølging denne gangen, men vet ingenting om hvordan det kommer til å bli organisert enda. Skal til legen over helga, håper jeg blir litt klokere da. :)
Jeg vet bare starten for min egen del - så kommer resten litt an på forløpet:)
 
Har TUL 7+3, time hos jordmor 9+2. Har hatt en legetime 4+3 for å diskutere noen medisiner, også telefonsamtale med jordmor :) Kommer til å få tett oppfølging i alle retninger, og jeg kjenner at det er betryggende og godt at vi har en slik svangerskapsomsorg ❤️
 
Det er egentlig ikke nødvendig med kontroll før uke 12, dersom man har et kormalt svangerskap. Blodprøver som skal taes, må taes etter uke 12, og vet at mange leger ikke synes det er nødvendig med kontroller før den hvor det taes blodprøver.

Jeg var hos fastlegen min for noen uker siden fordi jeg potensielt kunne være lenger på vei og trengte henvisning, og da sa hun at det nylig har kommet endringer så blodprøvene skal taes før uke 12. :confused: Vi fikk barn samtidig sist, og hun sa endringen kom etter den tid. Jeg har derfor legetime neste torsdag, da er jeg i uke 10.
 
jeg skal til fastlegen når jeg er 8+0 for å ta blodprøver pga sykdom som må følges opp. Tipper de andre tingene venter til rundt 12 uker..
 
Skal på TUL når jeg er 6+3. bestilt selv privat. også har jeg fått time hos fastlegen når jeg er ca 10 uker på vei. Dette blir da den ordinære første kontrollen..
 
Jeg varslet legen samme dag som positiv test pga jeg trengte en erklæring til jobben. Første legetime var i dag, 9+6. Fikk beskjed om å kontakte jordmor etter uke 11 av legen. Men når man skal kontakte jordmor varierer veldig fra kommune til kommune :) Her får man første time hos jordmor rundt uke 15!
TUL var vi på privat 8+2
 
Back
Topp