Når forteller dere nyheten?

Vi har nå kommet frem til at vi deler nyheten med nærmeste familie i jula :love017
Vi skal på en til UL før den tid og hvis alt ser bra ut da får vi bare satse på at det går veien :smiley-angelic001
Er 11+5 på julaften :santa

Vi endte opp med å måtte si det til datteren vår på 11 i går kveld. Hun stilte meg på spotten og det hadde bare blitt mye løgn om vi skulle komme oss rundt det.
Vi er i dag 7+3, og hadde en UL på torsdag så fått bekreftet at alt så godt ut og god hjertelyd.

Ellers så venter vi til julaften når jeg er 10+5 på vei før vi sier det til resten og lillebror på 3 år :love017

Jeg har allerede delt det med mamma og to av mine nærmeste venninner. Det var de som støttet meg gjennom BO i juli så det var helt naturlig å dele det med de når jeg endelig så hjertelyd denne gangen.
Resten av familien tenker vi å vente med til vi har vært på tidlig ultralyd på sykehuset.

Vi skal etter planen på UL 23/12 for å bekrefte liv med mindre FL min har mulighet for å sjekke, også er planen å dele det enten samme dag eller på juleaften. Resten av familien får vite senere også holder vi tett om det til resten av verden minus de vi er mye med

Vi har nå kommet frem til at vi deler nyheten med nærmeste familie i jula :love017
Vi skal på en til UL før den tid og hvis alt ser bra ut da får vi bare satse på at det går veien :smiley-angelic001
Er 11+5 på julaften :santa
Vi gjør akkurat det samme :) Barna og nærmeste familie får vite det i jula:Heartred Håper alt er bra på TUL 13.des, for begynner å glede meg litt til å dele det nå!

Hva tenker dere om det å dele nyheten for uke 12 med barn ?

Jeg og sambo er litt uenige her. Jeg tenkte at vi kunne dele det med familien i en julegave (inkludert sønn på 7 år) da er jeg i uke 10/11 og forhåpentligvis fått bekreftet at alt er ok på TUL neste uke.

skjønner jo at det er kjipt for barn å oppleve «unødvendig» tap skulle det gå gærent, men føler vel at den uke 12 fristen kanskje var mer aktuel når man ikke utførte TUL ?
Jeg tenker vel at barn fanger opp det meste. Så om det ikke går veien vil de uansett merke det. Da er det kanskje bedre at det de merker blir satt ord på? Det er vel verken et argument for eller imot. Vi har en gutt vi har fortalt det til, men hadde han vært større og forstått mer hadde vi kanskje venta bittelitt mer i tilfelle der kom til å bety veldig mye for ham. Tror ikke det finnes riktig eller gale svar, men at man kommer langt med magefølelsen :)

Alle nærmeste (foreldre, svigerforeldre, våre søsken, mine nærmeste seks-sju venninner+) fikk vite det med en gang, da vi har vært veldig åpne med de om ivf-prosessen, og alle innsettene. Så de fikk vite det på testdag, noen også før det.. Alle har ventet i spenning og håpet sammen med oss❤️ Nå håper vi bare at dette går hele veien til en frisk baby i sommer!

Ellers håper jeg på å skjule det for de på jobb leeeenge. Og alle andre egentlig. Vil at det skal kunne føles litt hemmelig❤️ Så aller helst til etter OUL. Kanskje noen tanter og søskenbarn får vite før.

Skal fortelle søsken, noen besteforeldre oldemor venner osv den 19 da vi har vært på toul.
Ta bildet av magen (i paljettskjørtet jeg skal bruke julekvelden) og skrive «julikula ønsker en god jul!» og sende ut (stort sett hele min familie bor på Vestlandet og vi på Østlandet, så vært lett å holde skjult men hatt SÅ lyst til å fortelle.
Min Bestemor får vite det med blomster siden den 19 desember er min kjære bestefars sin bursdag. Skulle blitt 95 år i år. Hun får alltid blomster av meg på bursdagen hans. Han ble borte januar 2019 :Heartred Så håper det blir en god suprise :)

De to eldste mine vet om det og vesla snakker om babyen i magen titt og ofte enda vi ikke har sagt noe :laughing021

Fortalte det tidlig til svigers som bor i nærheten og hjelper mye med 2 åringen. Sa det også tidlig til venninner som har fortalt det tidlig til meg. Mine foreldre får vite det på juleaften, er da 11+1

Mitt håp om å vente en stund med å fortelle det ryker ganske greit nå. Har relativt flat mage til vanlig, men det har jeg ikke nå lenger! Magen kom raskt nå med nr 2:wacky: Sist var det antydninger i uke 15, og ingen tvil i uke 18-19. Nå er det ingen tvil i uke 11.

Mitt håp om å vente en stund med å fortelle det ryker ganske greit nå. Har relativt flat mage til vanlig, men det har jeg ikke nå lenger! Magen kom raskt nå med nr 2:wacky: Sist var det antydninger i uke 15, og ingen tvil i uke 18-19. Nå er det ingen tvil i uke 11.
Samme her:laughing002
Er 10+0 med nr 3 og har sett ut som jeg gjorde i uke 20 med første de to siste ukene, min mor vet det så den er grei, men svigers får vente til vi besøker dem i jula:santa Etter juleferien tenker jeg det ikke er hemmelig lengre, selv om vi ikke vil annonsere det høyt på en god stund enda.

Fortalte min side av familien idag, de bort på andre siden av landet. Ringte de og sendte dette bildet på snap mens jeg snakket med de på tlf. Ba de sjekke snap :Heartred
Bestemor fikk vite det idag, på Bestefar sin 95års dag. Han døde for 6 år siden. Hun ble så glad, de ble alle glade. Ville vente til UL idag 12+5. Mannen sin side får vite i morgen og julekvelden :)

Vedlegg

• IMG_5305.jpeg
    IMG_5305.jpeg
    626 KB · Visninger: 26
Vi sa det til svigersøstra mi i går.
Den «HÆÆ?!» som kom ut av hu da kommer jeg ikke til å glemme :hilarious: det er ingen som er inne på tanken en gang at vi har prøvd på en til:hilarious:

Har fortalt de fleste jeg vil at skal vite det. Neste uke skal vi besøke min far med familie, de bor i en annen by, og når de har fått vite det er det ikke hemmelig lengre for oss. Tror ikke vi skal ha noe stor annonsering på some, så da tenker jeg jungeltelegrafen gjør jobben sin :dance008

Har fortalt de fleste jeg vil at skal vite det. Neste uke skal vi besøke min far med familie, de bor i en annen by, og når de har fått vite det er det ikke hemmelig lengre for oss. Tror ikke vi skal ha noe stor annonsering på some, så da tenker jeg jungeltelegrafen gjør jobben sin :dance008
Jungeltelegrafen er effektiv den.
Når mamma får vite det, så trenger ikke jeg informere resten av slekta for å si det sånn:hilarious:

Vi fortalte det i dag (9+6) i sammenheng med min bursdag.

Ble kake og kaffe med hele familien. Samboer ga meg en planlagt gave fra barna og etter at jeg åpnet den kontrer jeg med at jeg har en gave til dem og henter en pakke.
Denne får guttungen på 7 åpne og inni er det trefigurer av en bjørnefamilie på 5. to voksne, to små barn og en baby. På baksiden var ultralydbildet.

Guttungen tror selvfølgelig først dette er bilder fra yngstemann (8mnd) og når jeg forteller at det er det ikke begynner ting å gå opp for resten av bordet og det ble en kjempe opplevelse av alle som måpte/tåret opp/gratulerte.

Ikke minst guttungen som faktisk innser at det er en baby til i magen!

Virkelig den beste bursdagen noensinne!

Back
Topp