Når forteller dere nyheten?

Sist gang var det ei venninne som visste frem til uke 16-17. Da fikk familien vite og noen flere venninner. Sjefen på jobb fikk vite rundt uke 19. Og resten av jobben/verden fikk vite det rundt uke 24-25. Graviditeten var så ønsket, men frykten så enormt stor at jeg hadde nok med meg selv og samboer sist. Ville ikke ha flere inn i bobla som bare så fremover og ikke skjønte frykten. Ville heller ikke bli "stemplet" som gravid og potensielt bli behandlet annerledes.

Denne gangen har jeg såvidt nevnt det til en venninne (siden hun og er gravid). Samboer vil veldig gjerne dele det med familie til jul, mens jeg nok en gang lener mot å holde det for oss selv lengst mulig (om enn ikke like lenge som sist). Føler meg motsatt av alle andre her inne :p

Prøøøve holde det så lenge som mulig, men er fjerdegangs å det vises skal kjøpe julestrømpe til alle besteforeldre å legge noe kopi av ultralydbilde i hver sin strømpe er planen

Dersom ikke kvalmen bli veldig ødeleggende tenkte vi å fortelle det i forbindelse med julen :Heartred Jeg er 10+4 på julaften. Ville aller helst ventet til 12 uker, men kan ikke se for meg å stå gjennom all julematen med kvalmen uten å ha noen å betro seg til ;)

Prøøøve holde det så lenge som mulig, men er fjerdegangs å det vises skal kjøpe julestrømpe til alle besteforeldre å legge noe kopi av ultralydbilde i hver sin strømpe er planen
Er det fjerne barnet eller fjerde graviditet? :)

Vi skal på tidlig ul uka før jul. Er ca 9 uker når vi tar ul. Ser alt fint ut så tenker vi å si det til julaften til familien. Tenker å ta et bilde av sønnen vår som holder en ramme med teksten «jeg skal bli storebror» og bilde fra ultralyden som vi skal pakke inn til besteforeldrene ❤️

Siden vi har en unge fra før og alle veit at vi ønsker flere, sa jeg det til et par kvinns i familien og et par venner med én gang, mest for å ha noen flere å snakke om det med. Også hvis det ikke går veien. Er nå 5+4.

Vi skal på skikkelig familieturné i jula, og lurer litt på hvordan vi skal gjøre det. Vil egentlig ha gjort unna nipt-test før vi forteller det bredt, men hvis jeg er dårlig (som jeg var sist), så blir det for dumt å ikke si det.
Jeg leser at nipt kan tas fra uke 10, som her blir på julaften...

Noen som veit om man kan ta nipt i uke 9?
Står på Helsenorge at det i Norge ikke er lov å ts NIPT før 10+0. Skal du ha 9+0, må du til Danmark.

Etter UL i går, så har vi sagt det til alle som jeg visste kom til å bli glad på våre vegne :Heartred Og sønnen min. («Jeg ble ikke så glad, men kommer til å elske den såpass mye at jeg skal passe på den» var responsen :dead:)
Hvor gammel er han? :laughing002

Hva tenker dere om det å dele nyheten for uke 12 med barn ?

Jeg og sambo er litt uenige her. Jeg tenkte at vi kunne dele det med familien i en julegave (inkludert sønn på 7 år) da er jeg i uke 10/11 og forhåpentligvis fått bekreftet at alt er ok på TUL neste uke.

skjønner jo at det er kjipt for barn å oppleve «unødvendig» tap skulle det gå gærent, men føler vel at den uke 12 fristen kanskje var mer aktuel når man ikke utførte TUL ?

Her er det IVF, så alle vet det
jeg har også gjennomgått ivf og har fortalt det til flere nære venner, til mamma og søsknene mine :) Nå har jo noen tatt det på seg selv å fortelle det videre til andre igjen. Det er surt, men nå er det ikke så lenge igjen til uke 12 uansett :) jeg får ordinær tidlig ul 18.12, og er da 12+2. etter det tenkte jeg å gjøre det helt offentlig. Jeg kunne godt ventet litt til, men jeg vil også selv ha kontroll på når det kommer ut :Heartred

Til de jeg har fortalt det til så har jeg sagt «men det er hemmelig enda». Så er kanskje sjansen litt mindre for at de sladrer :laughing002

Hva tenker dere om det å dele nyheten for uke 12 med barn ?

Jeg og sambo er litt uenige her. Jeg tenkte at vi kunne dele det med familien i en julegave (inkludert sønn på 7 år) da er jeg i uke 10/11 og forhåpentligvis fått bekreftet at alt er ok på TUL neste uke.

skjønner jo at det er kjipt for barn å oppleve «unødvendig» tap skulle det gå gærent, men føler vel at den uke 12 fristen kanskje var mer aktuel når man ikke utførte TUL ?
Vi snakker også om dette om dagen, siden uke 12 er et par uker etter jul. Og hvis vi sier det til familien i jula, så får nok også 2-åringen med seg et og annet.

For vår del er uke 12 viktig pga vi vil sjekke nakkefold osv (siden det først er da den kan sjekkes) og ta nipt, så vi sier det i utgangspunktet bare til dem som også kan takle det om det ikke går veien. Så jeg veit ikke helt hva vi lander på mtp jul ennå.

Men det spørs jo hva uke 12 betyr for akkurat dere. Om alt er bra på UL like før, så er sjansen stor for at det er en stayer!

Vi skal feire "jul" med min mor og mini neste lørdag siden vi skal reise nordover til svigers i jula og det var eneste som passet. Hun bor et stykke unna. I julegave får hun en vinflaske hvor vi annonserer graviditeten og jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig. Veldig rart, men da blir det så virkelig. Skal på UL to dager før og se om alt fortsatt er bra da jeg vil være 10+ 4 den dagen hun får vite det

Back
Topp