Når forteller dere nyheten?

Jobben vet pga mye kvalme, mor og stefar vet ( for å kunne ønske oss babyting til jul..). Svigerfamilien og resten får vite til jul i gaver :Heartred
Da har vi ordnet privat ul i tilfelle vi ikke får inkalling før jul..

oii syntes det er så mye vanskeligere denne gangen. Første gang fortalte vi så og si med en gang. Når vi mistet i sommer hadde jeg kun fortalt noen nære venner, men fortalte familie og jobb når vi mistet. Av en eller annen grunn føltes det helt rart å skulle fortelle om graviditeten i sommer, men det var nok fordi jeg innerst inne visste at noe var galt. Denne gangen klør det litt mer i fingrene etter å fortelle, og nå har jeg også bare fortalt ei venninne!! Men vurderer å ta det til jul, da er jeg rundt 11 uker, så må se an formen :joyful:

Svigermor og «ste» svigerfar vet nå siden jeg er sykemld og de henter i bhg hver dag jeg jobber :)
Min mamma fikk vite det idag og hu ble så stressa :laughing021 Så jeg sa hu ikke fikk lov å forsnakke seg til noen enda. Vi vil på UL og vite ting er bra og resten skal få det i julegave :Heartred

Har kun fortalt det til mamma og to nære venninner. Vil ikke fortelle det til flere før vi har vært på ultralyd, ikke fordi jeg ikke «vil fortelle for tidlig», men siden jeg har en stor unge fra før vil jeg at han skal være en av de første som får vite det. Også kan han få fortelle det til resten av besteforeldrene :Heartred Har heldigvis ul på torsdag, så ikke så lenge igjen

Har fortalt det til min mor og 3 gode venninner. Har gått gjennom IVF, så disse viste om prosessen vår fra før. Har også fortalt det denne uken til sjefen, grunnet jeg begynner og merke jeg trenger tilrettelegging.

Vi skal gi julekuler med «baby coming 2025» til besteforeldrene. Har to barn fra før som skal få vite det dagen før jul, slik de kan være med på overraskelsen på julaften :santa:love7 Vi vil være rundt om 11 uker ved julaften.

Sjefen/svigerfar vet mens resten får ultralyd bilde i julegave ;)

Jeg hadde skikkelig god følelse når jeg tok min digitale test å den va positiv at jeg gikk rett inn på temu å bestilte flere ting til tanter, mine barn og besteforeldre som forteller at baby kommer 2025 . Barna mine tenkte jeg gi beskjed når jeg vet at dette er reelt (teststrips tatt før og ett par dager etter digital har jeg ikke sett noen strek men stoppet å teste å venter litt, ikke fått mens ennå) resten tenkte jeg å pakke inn til jul❤️ så nå håper jeg virkelig at jeg får bruk for det jeg har kjøpt

Hele min familie fikk vite med engang på min 2 gutter de andre gangene så jeg sliter med å ikke si noe til dem. Ei venninne vet men det er kunn fordi hun spurte meg flere ganger om jeg var gravid å at hun var helt sikker på at jeg er det fordi hun har drømt dette for ett par dager siden. Sa også for noen mnd siden at hun hadde drømt at jeg kom til å bli gravid før slutten av dette året :dance018

Siden vi har en unge fra før og alle veit at vi ønsker flere, sa jeg det til et par kvinns i familien og et par venner med én gang, mest for å ha noen flere å snakke om det med. Også hvis det ikke går veien. Er nå 5+4.

Vi skal på skikkelig familieturné i jula, og lurer litt på hvordan vi skal gjøre det. Vil egentlig ha gjort unna nipt-test før vi forteller det bredt, men hvis jeg er dårlig (som jeg var sist), så blir det for dumt å ikke si det.
Jeg leser at nipt kan tas fra uke 10, som her blir på julaften...

Noen som veit om man kan ta nipt i uke 9?

Jeg har så lyst å fortelle gutten min på 6 år nå. Han kommer hjem fra pappaen sin i morgen, da er jeg 9+0. Burde vente til samboer kommer hjem også da. Men jeg er så redd for om noe skulle gå galt, da kommer han til å bli skikkelig skuffet!
Nesten sånn at jeg ønsker å ta en UL til slik at jeg vet at alt er i orden før jeg evt. forteller han det. Vi har ultralyd 19. desember på sykehuset. Det føles som en evighet å vente :oops:
Hva ville dere gjort?

Jeg har så lyst å fortelle gutten min på 6 år nå. Han kommer hjem fra pappaen sin i morgen, da er jeg 9+0. Burde vente til samboer kommer hjem også da. Men jeg er så redd for om noe skulle gå galt, da kommer han til å bli skikkelig skuffet!
Nesten sånn at jeg ønsker å ta en UL til slik at jeg vet at alt er i orden før jeg evt. forteller han det. Vi har ultralyd 19. desember på sykehuset. Det føles som en evighet å vente :oops:
Hva ville dere gjort?
Forstår deg kjempe godt! :happy:
Jeg personlig vil vente til 23.des da er jeg nesten 11 uker, og jeg har hatt en UL før. Men dette er for det er min sjette graviditet og jeg har bare 2 barn fra før.. Ønsker derav å være så sikker jeg kan før jeg inkluderer barna:Heartpink
Håper du finner ut hva som passer deg best!

Jeg tror vi venter til nipt-test og ultralyd er unnagjort. Mista på dramatisk vis i uke 10 i vår, da fikk vi litt ymse reaksjoner, så orker ikke forholde meg til det tror jeg.

Sjefen vet, ble sykemeldt veldig tidlig grunnet kvalme og generelt dårlig form da jeg måtte slutte på medisiner jeg har gått på i lang tid.

Ellers vet et par venninner, samt søsteren min. Skal fortelle øvrig familie når jeg får tilbake forlovelsesringen fra gullsmeden, så kan vi endelig dele at vi er forlovet, men at det ikke blir bryllup på en stund grunnet familieforøkelsen :biggrin

Jeg klarte ikke holde meg for å fortelle det til mamma sist jeg snakket med henne på telefonen. Svigers tenkte vi å fortelle det til etter første tul om alt ser bra ut.

Back
Topp