Når forteller dere de nærmeste?

Er uke 12+5 i dag, har fortalt mesteparten av nærmeste familie, og noen nære venner. Synes først det var stress å fortelle folk, men vi har bare fått positiv respons og de har vært veldig glade på våre vegne:happy: så gleder meg nå til å fortelle resten av familien/venner:joyful:
Har slitt litt med å ordentlig innse at vi skal få barn, så når alle rundt oss er glad så føles det mer ekte, og det gjør så vi også klarer å glede oss mer:Heartblue
 
Har så lyst til å fortelle til min mor, men er så redd for å miste igjen. Var tøft å si til henne sist at vi hadde mistet (MA i juni). I Asia er det en annen kultur. Så hun mente jeg jinxet det sist når jeg fortalte henne jeg var gravid (fortalte når jeg var 6 uker på vei). Hun sa jeg burde vente til 12 uker neste gang. Nå er det slik at jeg skal på en begravelse til en slektning og har litt angst for å reise. Må fly fra Stavanger til Oslo og treffe en del slektninger. Jeg er ikke vaksinert så kjenner på angsten. Redd for å få korona, spesielt nå når det er stigende smitte rundt omkring i landet. Hadde vært lettere for meg å dele mine bekymringer med henne hvis hun visste om graviditeten nå.
 
Vi har fortalt kommende besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkel. Mine to nærmeste venninner vet. Problemet er at jeg ikke klarer å skjule det lenger mtp magen. :smiley-ashamed005 Så blir mye store klær, men folk går ifra å se meg i øya til at blikket sakte sniker seg ned til magen. Akkurat nå er jeg der at folk bare tror jeg har blitt feit :joyful: Skal på jentekveld nå i helga, så blir vel å si noe da. Siden dem skal spise rakfisk, noe jeg ikke liker uansett, så jeg skulle få spekemat. Noe jeg heller ikke kan spise. Så når jeg ikke spiser spekemat og ikke drikker, så vet jeg at jeg må forklare meg litt :joyful: Men jeg synes det er moro å fortelle jeg da, for vi har prøvd så lenge slik at alle blir bare så sinnsykt glad på våres vegne :woot:
 
Jeg hadde tenkt jeg skulle vente leeeenge, denne gangen, men nå har jeg sagt det til en del likevel. Ungene, foreldre, svigerforeldre, søsken, svigerinne, ledelsen på jobb, min nærmeste kollega og 5 venninner :)

Er 12+0 på lørdag. Da deler jeg det med storfamilien. Kollegaer får vite det hvis de spør.. hehe.. lyst til å se hvor lenge jeg kan drøye det :D kommer heller ikke til å si noe til elevene mine på en stund..
 
Her har det sklidd ut litt ja, fra å vente til uke 13 sist med å fortelle noen utenfor vår nærmeste familie (som fikk vite det i uke 8) så vet storfamilien, kommende storesøster, ei venninne og noen på jobb det :p 12 uker på lørdag. Blir vel å fortelle flere venner og kolleger det i løp av de neste ukene
 
Fortalte det til det meste av familie og venner på i uke 13 etter vi hadde vært på ultralyd som viste et friskt og aktivt foster. Hyggelig å sende bilder og videoer, men på en måte litt rart også. Sånn «offentlig» blir nok en god stund til. Kanskje ila julen:).
 
Last edited:
Familien fikk vite det ganske tidlig. Det var herlig å kunne få litt hjelp da formen var dårligst. Informerte også sjefen ganske tidlig siden jeg har vært sykemeldt en stund. Synes det er greit å fortelle hvorfor jeg har behov for sykemelding, selv om det ikke er nødvendig. Datteren vår fikk vite det etter 12 uker og «resten» fikk vite det etter UL i uke 14. Nå er jeg veldig avslappet til å fortelle det til de jeg møter hvor det faller seg naturlig.
 
Back
Topp