Når forteller dere de nærmeste?

Makr

Forelsket i forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Jeg har jo egentlig lyst å rope ut til alle og enhver at jeg er gravid, men er så redd for at noe skal skje. Ble gravid i februar og mistet i mai. Hadde da fortalt det til de fleste i nærmeste familie og nærmeste venner. Det var jo selvsagt godt å ha noen å snakke med, men det var ikke noe kjekt å måtte fortelle så mange at det ikke gikk bra. Når tenker dere å fortelle?
 
Vi har bare fortalt det til 2 venner foreløpig. Tror vi kommer til å vente med å fortelle før UL i uke 13 før vi vet at alt er ok. Ønsker at søster og bror skal være noen av de første som får vite det <3
 
Jeg har fortalt det til ganske mange, men enn så lenge bare min mor og søster i familien. Tenker nok å fortelle de andre i familien etter første UL.

Skulle det gå galt igjen, så er jeg mer glad i å være åpen om det enn at jeg må fortelle at jeg var gravid men det gikk galt osv, så dette er jo veldig individuelt :)
Men uansett blir det fortalt tidligere denne gang for min del :)
 
Måtte fortelle ei venninne bare for å kunne kjenne litt på det å dele nyheten. Tenker å fortelle svigers om ca 4-5 uker. Vi er masse med dem og svigermor får med seg alt! :p Har fått skikkelig godfølelsen på at det blir et maibarn også:Heartred
 
Har mest lyst å rope det ut til alle jeg ser, men føler samtidig for å drøye det til etter TUL i uke 6-7,
Om alt er bra da forteller vi det til storesøsken som igjen skal få lov å fortelle det til besteforeldre, tanter og onkler :happy:
 
Skal på tidlig ul i uke 8, kommer nok til å fortelle de fleste nære da:angelic: Men kommende besteforeldre får nok vite det i uke 6-7 engang. Nå er det kun jeg og mannen som vet...Litt pining, men forrige svangerskap fikk vi ikke dele nyheten selv da folk sa det videre med engang.. så vi kommer til å holde det for oss selv en stund tilxsmile9
 
Tenker å fortelle det til de nærmeste etter tidlig ultralyd i uke 7 ❤️ Skal på tidlig ul 16 september :happy: Resten etter uke 12 ;)
 
Last edited:
Vi har fortalt nærmeste familie ❤️ Var gjennom SA mai/juni og opplevde det veldig trygt og godt at de rundt oss visste hva vi gikk igjennom. Krysser alt vi har for at det bier denne gangen ❤️ Men da er det fint at de rundt oss vet hva vi står i om det ikke går.
 
Siden jeg er alene om dette, har det vært viktig å ha noen få som jeg kan snakke med alt om. Så nærmeste venner + kommende besteforeldre vet derfor allerede.
Noen må jo være der å plukke opp restene om det ikke går bra. :)
Og skulle det gå som ønsket er det godt å kunne dele tanker, gleder, grublerier med noen.
 
Herreguuud jeg klør etter å fortelle barna mine!! Tiden går så seint :wtf::wacky:
 
Jeg fortalte 2 nære venninner med en gang jeg fant det ut fordi jeg ble så glad, men tenker å prøve å holde på hemmeligheten for resten fram til 2 trimester :dummy::Heartred
 
Jeg fortalte 2 nære venninner med en gang jeg fant det ut fordi jeg ble så glad, men tenker å prøve å holde på hemmeligheten for resten fram til 2 trimester :dummy::Heartred
Det er jammen ikke lett å holde det skjult❤️
 
Fortalt på arbeid ettersom jeg kan være utsatt for tunge løft. Utover det har jeg blitt spurt og egentlig bare vært ærlig ettersom det vises fordi jeg er oppblåst og ikke lenge siden jeg hadde SA :banghead: så får jeg håpe det ender godt denne gangen:angel8
 
Det ble slik at jeg fortalte sjefen i går. Det føles så alt for tidlig å si noe, men av visse vakt og smittevernshensyn ville jordmor at jeg informerte allerede nå så ting kunne tilrettelegges. Det føles litt kjipt om det ikke skulle gå bra, men slik er det nå. Må bare gå ut o fra at det går bra. Han var i hvert fall veldig positiv til det hele så det er godt :)

ellers blir det å fortelle mine foreldre om to uker siden vi skal på hyttetur så blir det tydelig når jeg ikke drikker vin, spiser spekemat og ikke vil ha stampbad :p ellers venter jeg til ultralyd i uke 10 (evt 12) med å fortelle øvrig familie og venner :)
 
Vi fortalte de nærmeste 4+3 allerede - da jeg allerede er dritdårlig og vaker rundt hvit som et laken med bøtte under stuebordet :(

Men, de vet det er tidlig og det er naturlig for oss å kunne få støtte dersom det går galt.



Etterhvert blir det fortalt til andre når det faller seg naturlig, og helst litt lengre ut:p
 
Vi har bare fortalt min søster (som å er gravid) og min med kompanjong på jobb det, venter noen uker til med resten :p
 
Jeg har sagt det til min samboer (far til barnet), han var først som fikk vite det. Så fortalte jeg det til mine nærmeste venner/kompiser :happy: svigerforeldrene mine fikk vite det 1 uke før første svangerskap kontroll :happy: foreldrene mine er jeg fortsatt usikker på når jeg skal fortelle det om, er mye tanker som surrer om det. Jeg er litt redd for å si fra der.
 
Her vil vi prøve å holde det hemmelig så lenge som mulig. Mistet to ganger i fjor og jeg orker ikke å skulle glede meg over graviditeten denne gangen før jeg er sikker på at det kommer til å gå bra. Hvis jeg forteller det til noen, kommer de til å ville gratulere oss og snakke om graviditeten. Jeg er mest interessert i å late som om dette ikke finnes en god stund til.
 
Back
Topp