Når forteller dere de nærmeste?

Vi skal på organrettet tul når jeg er 13+1, og om alt står bra til, forteller vi det til familien etter det. Kunne tenke meg å holde det hemmelig lenger, men magen er allerede godt synlig nå, og tror noen kollegaer lukter lunten. Synes liksom at familien må få vite det før det blir offisielt på jobben.
 
Vi har fortalt det til de fleste, da vi også har vært åpne om den vanskelige veien for å bli gravide. Blitt gravid etter flere prøverørsforsøk så vi fortalte det tidlig
 
Vi har fortalt det til hver vår søster med partner:) Vi var litt tvunget til det på grunn av samboers bursdagsfest i helga, men samtidig var det litt godt å kunne fortelle også:) I tillegg var det avgjørende for at det ikke skulle bli avslørt på festen.
Resten venter vi litt lenger med. Tenker å prøve å holde det for oss selv til vi har fått gjennomført, og fått svar, på KUB/NIPT. Men vi får se hvordan det går. Barna må i allefall få høre det først:)
 
Vi har fortalt det meste av nær familie og noen venner som viste vi prøvde. Sjefen og ei på jobb vet det av praktiske grunner :) resten av familien forteller vi etter uke 12 når vi også har vært på ny UL
 
Sjefen og de jeg jobber tettest med på jobb vet det.. Og mi beste venninne! Tenker å vente til vi vet om alt står bra til på tidlig UL uke 12 (KUB) før vi deler det med familie og venner..
 
Har ikke fortalt det til noen enda, og kommer til å vente så lenge som mulig. Forteller nok våre foreldre og søsken etter ul i uke 13, men ellers får resten vente hvertfall til jul. Forrige gang fortalte vi etter oul i uke 19.
 
Vi har fortalt det til min mor og søster, etter at de gjettet det når vi var på høstferie sammen:p Ønsker at storebror skal være neste som får vite, men tenkte å drøye en stund til da han var med på å miste lillesøster i uke 23 sist..

I dag fikk jeg tilbud av sjefen om å ta over jobben til en kollega av meg når hun går ut i permisjon, men jeg følger jo like bak:p

Jeg og samboer synes forøvrig det er koselig å holde hemmeligheten vår for oss selv, enn så lenge❤️
 
Vi har fortalt det til en del av familien og noen venner. Resten av familien får vite det om noen uker når vi er på besøk hos dem. Har fortalt til sjefen og en del kollegaer nå og, fordi jeg ikke er på jobb pga kvalme og måtte avlyse møter og si fra meg ansvaret for oppgaver som har korte frister. Kommer til å fortelle flere venner snart også. Er i uke 8 i morgen, så denne gangen har vi fortalt flere det tidligere enn sist gang!
 
Den kommende mormor vet om det, men jeg er veldig redd for å si det for tidlig, så resten får vite det etter at jeg har vært på TUL og NIPT. Det er heller ingen som vet at jeg har gått igjennom IVF-behandling, så jeg tror en del kommer til å bli rimelig overrasket. :eek:
 
Vi har fortalt det til foreldre og søsken pluss jeg har fortalt det til 2 venninner pga var på konsert med Hu ene og bursdag til Hu andre. Og var de eneste venninnene jeg følte for å si det til ansikt til ansikt. Resten får vite det når vi føler oss klar. Planen for avslørende er allerede klar :angelic::love7
 
Får slenge det med på til-og-fra-lappene på julegavene i år:greet008 Da vil ordinær ultralyd være overstått og vi vet mer sikkert at det blir et småsøsken av det:bom
 
Jeg er veldig usikker, har noen rundt meg som vet det, men vurderer å fortelle familien ganske snart. Resten av verden kunne jeg tenkt meg å vente med til uke 42:)
 
Nå har vi fortalt det til de aller fleste. Mangler bare bonusbarna på 14 og 19år, så forteller de nok det i helgen etter jeg har vært på UL 12+2 i morgen med anatomisk gjennomgang :)
 
Vi har ikke fortalt det til noen enda. Skal på TUL igjen 12+0, så da blir det familie på rekke og rad. Kanskje også noen venner. Jobben og kunder får vente så lenge som mulig, helst ikke før jul, men det blir vanskelig å skjule snart. Hehe. Skal uansett vente til OUL.
 
Kommer til å drøye det så lenge jeg kan. Jeg orker ikke en runde til hvor jeg kun får spørsmålet «hvordan går det med graviditeten?» fra familie:hungover:
Føler liksom at innholdet i livmora mi er min privatsak.
 
Vi fortalte det veldig tidlig til noen av de nærmeste venner og familie. Vi hadde en MA i fjor og da trengte vi litt hjelp av de rundt oss. Da syns jeg det var så vanskelig å skulle fortelle at jeg hadde vært gravid, men ikke var det mer:(
Så nå har vi sagt det til de vi fortalte det til i fjor:)

Krysser fingrene, er 9+2 i dag, har vært på 2 TUL og alt har vært bra. En ganske stor opplevelse å høre hjertet:Heartred
Resten får vite det etter neste TUL i uke 13.
 
Vi skal på ultralyd neste uke og om alt ser bra ut da, tenker vi å fortelle det til søsknene våre, svigermor og barnet til samboeren min. Andre kommer vi til å fortelle det til litt etter hvert når det passer seg sånn. Foreldrene mine og en venninne(hun hadde skjønt det på meg uten at jeg hadde sagt et ord) vet det allerede, i tillegg til sjefen min, som jeg måtte si det til pga jeg fikk en blødning tidlig i svangerskapet og ble sykmeldt noen dager.

Mistet i fjor i uke 9 1/2(men begynte å ha komplikasjoner allerede i uke 7 1/2) og det var veldig sårt, så var glad at vi ikke hadde fortalt det til så mange da, for da slapp jeg å forklare at det hadde gått galt. Likte å ha kontroll på hvem som visste. Men var samtidig glad for at noen visste det, så jeg hadde noen å støtte meg til.
 
Tenker at dersom utvidet UL og NIPT viser at alt er som det skal, er det på tide å spre litt informasjon til noen flere venner, samt de som er mest avhengig av å finne erstatning for meg etterhvert. Det gjelder i første rekke jobb (men tenker bare fortelle ledelsen enn så lenge) og faktisk noen innenfor fritidsaktiviteter jeg er med på. De kan ikke regne med 100% meg fremover, og etterhvert blir det jo faktisk 0% ei stund, så greit at de ikke planlegger med en deltakende meg.
 
Vi har fortalt det til alle de nærmeste nå, er i dag 11+1. men det har kommet ganske natulig å fortelle det, så har sagt det litt sånn når det passer:p
 
Back
Topp